Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

#10yearchallenge-Provocare! Cum se prezinta doua masini extrem de indragite de catre romani! Costuri de utilizare si probleme

Ei bine aceasta provocare se poate traduce intr-un oarecare fel si pentru industria auto, respectiv pe piata din Romania unde in urma cu 10 ani doua dintre cele mai apreciate masini au fost Dacia Logan si VW Golf.

Acum dupa tecerea unui deceniu cei care au cumparat aceste masini pot spune fara doar si poate care sunt avantajele si dezavantajele unei asemenea masini!

DACIA vs VOLKSWAGEN

Fanii VW vor spune ca este imposibil a compara o Dacia cu un VW, insa daca ne uitam mai bine avem de fapt doua masini cu motoarizari si performante relativ apropiate.

VW are sub capta un 4 in linie de 1.4 litri care ofera o putere maxima de 75 CP si 126 Nm, in timp ce Dacia are un motor Renault LS0M de 1.6 litri care ofera o putere maxima de 105 CP si aproape 150 de Nm.

VW Golf 5 are o greutate la gol cu peste 200 de kg mai mare decat cea a lui Logan, iar masina romaneasca are si o putere maxima mai mare cu pana la 30 de CP!

Dacia Logan atinge 100 de km/h in doar 10.3 secunde si are o viteza maxima de 185 km/h, iar VW-ul atinge 100 de km/h in 14.7 secunde si se plafoneaza la o viteza maxima de 164 km/h.

COSTURI DE UTILIZARE

Dacia a trecut printr-un recall masiv pentru ca aripile spate rugineau masiv, rechemare care a permis celor de la Dacia sa remedieze aceasta problema! Atentie si VW Golf 5 are mari probleme cu rugina insa pentru aceasta trebuie verificata masina pe un elevator!

La Dacia un kit complet de ambriaj costa 211 lei TVA inclus unde mai punem un montaj de 150 lei pentru manopera! Un kit de distributie costa in medie cu tot cu montaj 500 de lei.

La VW Golf 5 cu motorul BCA un kit de ambreiaj costa in medie 600 de lei plus 400 lei pentru montaj. O distributie completa cu montaj inclus pentru motorul 1.4 MPI de 75 CP costa in medie 1400 de lei.

Pe scurt daca ti-ai cumparat un VW Golf 5 cu motorul de baza in cei 10 ani masina a avut schimbate cel putin 1 distributie si un kit de ambreiaj complet. Adica clientul a platit automat undeva la peste 2.600 de lei. De partea cealalta clientul de Logan a platit in medie doar 1.000 de lei pentru aceelasi numar de km efectuati.

La capitolul tren de rulare costurile pentru un VW Golf care merge pe soselele din Romania sunt in medie cu 300% mai mari in comparatie cu cele ale unei banale Dacia Logan. De vina este si puntea spate multilink care necesita busci speciale cu preturi foarte mari la achizitie si o manopera costisitoare.

DACIA SAU VW SH?


La aceasta intrebare cei care vor sa-si cumpere un VW vor merge automat spre un VW, insa putini stiu care sunt costurile de utilizare ale unei masini cu o vechime de peste 10 ani in Romania.

Dacia de fata este mult mai performanta decat un VW Golf 5 cu motorul de 75 CP pentru ca are un motor Renault de top cu 16 V care pe o caroserie usoara precum este cea de la Dacia face minuni pe sosele.

VW are o suspensie mult mai rafinata si o antifonare de top, insa dupa 10 ani costurile de utilizare ale masinii produse in Germania sunt atat de mari incat foarte multi clienti aplica metoda “lasa ma ca merge si asa!”, adica nu schimba la timp componentele cruciale.

Adica sunt mari sanse sa gasesti SH o Dacia 16V in conditii de top comparata cu un Golf 5 neingrijit pentru ca nu sunt bani de piese sau bani de manopera!


Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente