rss

ANALIZA-Noul Renault Clio 4 1.2 75 CP vs Volkswagen Polo 1.2 60 CP vs Fiat Grande Punto 1.2 Pop

Renault a lansata saptamana aceasta in premiera in Romania cea de-a 4-a generatie a modelului de clasa mica Clio.

ANALIZA-Noul Renault Clio 4 1.2 75 CP vs Volkswagen Polo 1.2 60 CP vs Fiat Grande Punto 1.2 Pop

Noua masina este produsa atat in uzinele Renault din Franta cat si in cele din Turcia, si reprezinta in acest moment un model care vine pe piata cu un pret de achizitie imbatabil exact intr-un moment optim pentru marca din Hexgon datorita unei concurente destul de imbatranite.


Spunem imbatabil deorece noul Clio IV este comercializat la noi in tara in schimbul unui pret de achizitie care porneste de la 10.200 euro TVA inclus pentru motorizarea de baza de 1.2 litri 16V si 75 CP. Motorul acesta este oferit pe intreaga gama Dacia si a demonstrat de doi ani o fiabilitate foarte buna.


Pentru cei 10.200 euro TVA inclus clientii de Clio primesc un nivel al echipamentelor standard mult peste ceea ce ofera concurenta respectiv in versiunea entry-level Authentique masina are standard sistemul de stabilitate ESP, scaun sofer reglabil pe inaltime sau geamurile electrice fata.


La capitolul siguranta noul Clio a primit deja 5 stele EuroNCAP si este conform statisticilor cea mai sigura masina din clasa mica din Europa.


Singura optiune care se merita a se achizitiona este aerul conditionat manual pe versiunea Authentique care are un pret de achizitie de 800 euro TVA inclus. In acest pachet este inclus si un sistem audio eficient cu port USB si Bluetooth.


Cu aceste dotari cuprinzatoare masina are un pret de achizitie de 11.400 euro TVA inclus pret de lista, insa daca mergeti in reteaua Renault consideram ca puteti benefecia de un mic discount pentru prima achizitie.


Clio 4 vs VW Polo 2012


Principalul concurent al noului Renault Clio este evident masina germanilor de la VW, noul VW Polo care a primit recent un mic facelift 2012.


Daca luam in calcul versiunea VW Polo 1.2 Trendline care are un pret de achizitie de 11.485 euro TVA inclus putem spune ca din start masina germanilor inca de la un nivel de echipare standard este cu cateva sute de euro mai scumpa decat francezul Clio 4.


Versiunea de baza Trendline nu are sistem de aer conditionat standard pentru care se plateste in plus suma de 942 euro cu taxe, iar pretul de baza creste din start pana la un nivel de 12.799 euro.


Pentru a avea o masina comparabila lui Clio 4 la nivelul echipamente mai trebuie sa alegem de pe lista de optionale computerul de bord 148 euro, pilotul automat 338 euro, interfata Media In cu USB 143 euro, jantele de otel 6Jx15 261 euro si sistemul audio RCD310 care are un pret de achizitie de 128 euro cu toate taxele incluse.


In total ajungem la un pret de achizitie de 13.600 euro cu toate taxele incluse, pret care este cu pana la 2.200 euro mai mare decat cel al noului Clio 4.


Cu aceasta diferenta de pret putem alege un Clio cu un nivel de echipare superior care in plus are sistem de navigatie sau chiar si scaune incalzite, sau de ce nu o motorizare mai puternica TCe sau un dCI de 75 CP de baza.


Asadar Clio 4 este o masina de generatie noua care are un pret de achizitie in medie cu pana la 2.000 euro mai mic decat un VW Polo echipat cu o motorizare mult mai slaba pe benzina si care in plus este pe piata de cativa ani buni avand o oarecare uzura morala.


Clio 4 vs Fiat Grande Punto 2012


Modelul italienilor Grande Punto este realizat impreuna cu cei de la Opel care ofera in Romania versiunea Opel Corsa. Da, in mare parte atat Corsa cat si Grande Punto sunt construite pe aceeasi platforma tehnica. Pentru a concura cu noul Clio 4 am luat in calcul modelul Punto echipat cu motorul pe benzina de 1.2 litri si 69 CP.


Acesta costa in versiunea de baza Pop 12.000 euro cu TVA inclus, pret care este din start mai mare cu pana la 1.800 euro decat cel al unui Renault Clio 4 2012.


Versiunea Pop dispune standard de o instalatie de aer conditionat manuala, insa pentru ESP mai trebuie sa scoatem din buzunar 357 euro, pentru cruise control 134 euro, vopsea metalizata 365 euro. In total trebuie sa scoatem din buzunar o suma de 12.900 euro TVA inclus, pret care este cu peste 1.500 euro mai mare decat cel al noului Clio 4 2012.


Asadar este greu sa alegem o masina Fiat produsa in Turcia care este cu pana la 1.500 euro mai scumpa decat noul Clio 4. Mai mult decat atat Grande Punto are un pret de achizitie care este aproape la fel cu cel al germanului VW Polo, model care pe parcursul anilor a demonstrat o fiabilitate superioara orcarei masini italiene sau franceze.


In afara de aceste dezavantaje mai trebuie sa spunem ca Fiat-ul Grande Punto este cea mai veche masina din acest comparativ, iar valoare de revanzare a unui Fiat pe piata de second-hand este foarte mica. Pur si simplu in primul an de utilizare masina de devalorizeaza cu aproximativ 50% in comparatie cu doar 20% a lui VW Polo. Dupa 5 ani de utilizare masina italienilor pur si simplu pierde atat de mult la capitolul valoare de revanzare incat ramane un automobil pe viata cu un singur proprietar.


Nici Renault nu sta mai bine la acest capitol, insa nu trebuie sa uitam ca modelele Clio sunt apreciate in Romania si au inca preturi bune de revanzare chiar si cand aceste depasesc 5 ani de utilizare si peste 100.000 de km parcursi.


MOTORIZARI DE BAZA


Aici lucrurile sunt clare respectiv Renault are un motor de 1.2 litri cu 16 supape care dezvolta 75 CP si se prezinta drept mult mai economic si performant decat motorul lui VW sau cel al lui Fiat.


Propulsorul lui Fiat are aceeasi cilindree insa ofera doar 69 CP (51 kw) si anunta cel mai mare consum de benzina in oras ( 10 litri pentru 100 de km parcursi). Pe locul secund se claseaza motorul celor de la VW care din pacate nu este unul supraalimentat si dezvolta doar o putere maxima de 60 CP sau 44 kw.


Acesta este cel mai slab motor de fata, iar masina germanilor cu o greutate la gol de 1.100 kg este si cea mai grea. Astfel spus, VW are cea mai mica putere dezvoltata si cea mai mare greutate la gol rezultatul fiind un consum de benzina foarte mare in mediul urban.


Cea mai buna motorizare este cea a lui Renault pentru ca dispune de 16 supape pe cilindru, cea mai mare putere maxima si cea mai mica greutate la gol dintre cele trei masini. Consumul declarat de Renault in mediul urban pentru acest model este de 7.2 litri, insa in viata reala trebuie sa ne asteptam la un plus de 1.5 litri in medie intr-un oras precum Bucurestiul.


CONCLUZIE


Renault ofera noul Clio cu cel mai mic pret de achizitie, cel mai mare nivel de siguranta din segment si cea mai puternica motorizare de baza pe benzina. VW Polo este o masina corecta care din pacate are cel mai slab motor dintre aceste masini si cel mai mare pret de achizitie. Fiat Grande Punto este o masina veche pe piata (uzura morala crescuta), o motorizare prea slaba pentru o caroserie grea la gol si un pret de achizitie mult prea mare in comparatie cu noul Clio 4.


Mai mult decat atat Fiat-ul este o masina aproape la fel de scumpa ca un VW fapt care pur si simplu o face complet NERECOMANDABILA.


Castigatorul acestei comparatii este noul Clio pentru ca este cel mai nou, are cel mai mic pret de achizitie si dispune de cel mai performant motor pe benzina.



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
test comparativ clio 4 vs polo vs fiat grande punto, pret achzitiei cilo, pret vw polo, pret fiat grande punto, motor 1.2 75 cp, motor 1.2 60 cp vw, motor 1.2 69 cp fiat, distributie pe curea, consum benzina, greutate la gol, costuri de intretinere