rss

Auto Bild vs Dacia Logan

Intr-o zi normala din aceasta primavara redactorii uneia dintre cele mai de seama reviste auto din Germania, respectiv Auto Bild, se hotaresc sa faca un test comparativ intre doua automobile , unul de origine romaneasca si altul

Auto Bild vs Dacia Logan
Este vorba de acum bine cunoscuta Dacie Logan, masina care arata pe computerul de bord aproximativ 500 de km rulati si concurentul Daciei, la fel de cunoscut, un VW Golf IV careinsa are o varsta de cinci ani si inregistreaza la bord 50.000 de km.

Redactorii germani au decis sa faca acest test pentru ca modelul romanesc este singura masina care ameninta vanzarile de automobile noi si second hand din Germania si culmea ea nu este construita la ei ci intr-o tara din estul Europei care pana acum 15 ani nu stia ce-i ala Internet sau Mc Donalds.

Criteriul de baza al comparatiei este pretul de achizitie de 8.800 de euro(Germania). Atunci cand presedintele lui Renault, domnul Luis Schweitzer, a anuntat ca va produce o masina de 5000 de euro moderna si performanta, presedintele lui VW, domnul Pischetsrieder a spus ca exista tot timpul o oferta mai buna respectiv un Golf la mana a doua.

Singura si cea mai mare problema care evident nu este luata de fiecare data in seama este garantia unei masini noi si a uneia la mana a adoua sau a zecea, masina care se poate strica dupa achizitionare chiar si dupa 100 de km parcursi, depinde cum esti de norocos. In cazul Logan-ului treaba cu norocul nu exista , aceasta avand garantie completa atat pentru parte mecanica cat si pentru caroserie si vopsea.

Dacia Logan testata de Auto Bild era echipata cu motorul de 1,4 litri si 75 de CP de origine Renault , iar VW-ul Golf tot cu un 1,4 litri insa care cu 16 supape si o putere maxima identica de 75 de CP.

Motorizarea lui VW este mai buna din punctul de vedere al cuplului motor si al vitezei maxime care sunt mai mari decat cele ale Daciei. La capitolul performante VW pierde in fata Daciei deoarece la repriza de la 0 la 100 de km/h Dacia scoate 12,9 secunde cu o secunda mai putin decat Golful.

La repriza de la 0 la 130 de km/h diferenta de aproape doua secunde in favoarea Logan-ului arata ca Dacia, in ciuda unei calitati de fabricatie inferioare unui VW, este mai performanta decat Golf-ul echipat cu motorul de 1,4 litri. Chiar si cu 50.000 de km rulati VW-ul Golf IV este o masina completa care dispune de un tren de rulare bine conceput, insa continua sa reprezente un automobil second hand dorit doar daca este echipat cu un TDI de cel putin 110 CP.

La franarea de la viteza de 100 de km/h Logan-ul a inregistrat distante destul de mari, de peste 50 de metri in timp ce Golf-ul echipat cu ABS a inregistrat distante sub 40 de metri.
La capitolul consum Dacia Logan consuma minim 5,9 litri si maxim 12,8 litri , media fiind de 8 litri la 100 de km parcursi.

VW-ul Golf este putin mai economic, insa, in mediu urban acesta consuma la randul lui aproximativ 12 litri la 100 de km. In interior Dacia Logan este mult mai confortabila decat VW-ul , pasagerii din spate avand loc mult mai mare la genunchi si cap decat in Golf.

Caroseria Logan-ului cu ampatamentul si latimea mai mari decat cele ale vechiului Golf IV, fac din Dacia un partener foarte bun la drum lung, confortul oferit pasagerilor fiind asemanator cu ceea ce oferea vechiul VW Passat, limuzina dintr-o clasa superioara.

Soferul are o vizibilitate mai buna in Logan decat in Golf, capota motorului plonjata asemanatoare MPV-urilor facilitand un condus mai relaxant in special in traficul aglomerat al marilor orase.

Plansa de bord a Daciei chiar daca nu are un design revolutionar este foarte bine asamblata, accentul punandu- se pe rezistenta si functionalitate. Plansa de bord a Golf-ului mult mai bine asamblata este calitativ superioara insa nu dispune de dotari in plus fata de cea a Logan-ului, sistemul de climatizare este manual si nu Climatronic iar sistemul audio nu dispun de CD-Player precum cel din Dacia.

La capitolul spatiu de depozitare, Dacia bate clar VW-ul, portbagajul de peste 500 de litri reprezentand o valoare foarte buna asemanatoare celor intalnite in clasa mare in care concureza un BMW seria 5 , Audi A6 sau Merecdes clasa E. Acesta este si motivul pentru care cei de la Dacia nu ofera Logan-ul cu bancheta spate rabatabila.

Tot in cadrul aceleiasi publicatii a fost publicat si crash test intre Dacia Logan si VW-ul Golf IV , teste efectuate conform standardelor EuroNCAP. Dacia Logan in ciuda unei caroserii rezistente a puncta mult mai slab decat VW-ul, deoarece sistemul de pretensionare al centurilor de siguranta de tip invechit reduce din eficienta airbag-urilor.

De asemenea riscurile unei raniri la picioare datorate deformarii pedalierului este destul de mare , toate aceste coroborate cu deschiderea greoaie a portierei fac din Dacia Logan castigatoarea doar a unei singure stele in cadrul testului.Golful a iesit mai bine chiar daca are o varsta mai inaintata.

Dacia Logan nu stabileste nici un record la capitolul siguranta insa toate masuratorile facute de catre germani se incadreaza valorilor permise de legislatia europeana.
Testul este destul de edificator si arata faptul ca un proiect de 5000 de euro (Dacia Logan) nu se compara cu un proiect de 18.000 de euro ( VW Golf IV ), acesta din urma va avea tot timpul o calitatea mai buna de fabricatie si rezultate mai bune la testele de siguranta, insa automobilelor Golf IV sau V le lipseste acel elemet numit pret de achizitie scazut pe care sa si-l poata permita aproape oricine, elemet gasit la vechile genaratii Golf I si II , masini care au pus in miscare Europa.

Despre Logan nemtii spun ca este precum o masina coreeana de conceptie veche de 10 ani, in care abunda un plastic ieftin si are o proiectare simplista per total , elemente care sa prezinte noua Dacie drept o incercare nereusita de a egala vanzarile unor modele vestice precum VW-ul Golf sau de ce nu Broscuta. Pai, domnilor redactori de la Auto Bild , aceste modele de succes semnate Made in Germany din cate ne aducem aminte nu au fost limuzine de superlux care sa coste mult si care sa se adreseze celor putini cu averi uriase, ci au fost automobile simpliste si foarte rezistente, insa in primul rand ieftine, masini pe care si le putea permite marea majoritate a populatiei.

Ne miram totusi ca la urma urmei nemtii nu au facut un test comparativ intre Dacia Logan si un Mercedes S 350 TD din anii 90, limuzina de lux care se comercializeaza la mana a doua tot cu aproximativ 8500-9000 de euro!

Aprilie 2005




Autor: Autolatest
Sursa: Autolatest

Tags:
Auto, Bild, Dacia, Logan