rss

BMW a lansat un nou motor de motocicleta de 1802 cmc in timp ce masinile au motorizari mai mici de 899 cmc

Industria auto si cei care coordoneaza viitorul sau la capitolul emisii au ajuns la un moment incredibil in Europa.

BMW a lansat un nou motor de motocicleta de 1802 cmc in timp ce masinile au motorizari mai mici de 899 cmc

Acum daca spui ca masina pe care o conduci are un motor de doi litri sau 1999 cmc multi te vor considera un avar, un boss care polueaza mult si nu respecta mediul inconjurator.


In fata tutuor in Europa pentru a te integra drept un cetatean de bun simt trebuie neaparat sa conduci o masina pe benzina sau hibrid cu o cilindree de maxim 999 cmc sau 1 litru.



Ei vor spune ca este ok sa conduci un Logan 0.9 TCe pentru ca este suficient de puternic sau un Mercedes de 60.000 euro cu un motor de 1.335 cmc si 150 CP.


Aceasta realitate este din pacate una crunta pentru cei care iubesc cu adevarat automobilul, respectiv pentru cei care vor in continuare sa conduca masini de peste 3.000 cmc cu puteri maxime de peste 300 CP fara ajutorul unor sisteme de ajutorare precum turbinele, compresoarele sau mai nou micutele motorase electrice mild-hybrid.


Tot aceasta realitate crunta te loveste din plin cand vezi ca BMW a lansat un motor de motocicleta R18 care are de fapt o cilindree de peste 1800 cmc si care este aspirat, este racit cu aer si care dezvolta o putere maxima de peste 90 CP si peste 156 Nm, adica chiar mai mult decat o motorizare de masina europeana de clasa compacta 2020.



Nu spunem nimeni ca toti sa conducem masini V8 de peste 6.000 cmc si 600 CP, insa aceasta lege a downsizing-ului este putin benefica industriei auto pentru ca da nastere unor "monstrii" de 800 cmc si 60 CP care nu te mai lasa sa faci o depasire fara probleme pe Valea Oltului si ca aceste motoare consuma in realitate mult mai mult decat vechile propulsoare poluante de peste doi litri Euro 2 sau Euro 3.


Cel putin acum poti sa-ti cumperi un BMW pe doua roti cu peste 1800 cmc in timp ce multe masini "de noua generatie EURO 6 " ofera doar 70 CP si o viteza maxima de 150 km/h.


Si poate 10-12 litri la fiecare 100 de km de benzina intr-un oras precum Bucurestiul nostru!




Cat despre propovaduitorii masinilor electrice gen Tesla Motors nu trebuie sa le spunem ca in Romania peste 50% din parcul auto are un pret mediu de 1.500 euro nu 70.000 euro cat costa imn realitate o Tesla decenta!


Poate in doua trei decenii vom vedea cateva schimbari pe aceste meleaguri!


In rest conduceti cu grija (Valea Oltului) si economic (Bucuresti) noua voastra masina cu 3 cilindri turbo de cilindree mica! Nu uitati sa o si vindeti cand aceasta ajunge la 130.000 de km pentru ca resursele motorizarii eco sunt realmente eco!







Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
bmw r18, cilindre mare motor bmw motociclete, motoare mici downsizing 2020, emisii mari motoare vechi, consum real motoare 3 cilindri, probleme vw 1.5 tsi, probleme renault 1.2 tce, probleme motor dacia 1.0 sce, probleme ford 1.0 ecoboost