rss

Cat de performant este noul Ranger Rover TDV6 in mediul off road?

Aceasta este intrebarea momentului din punct de vedere al noii generatii de masini SUV premium.

Cat de performant este noul Ranger Rover TDV6 in mediul off road?

Ei bine conform celor de la Land Rover noua generatie de SUV-uri Range Rover nu este doar un simplu urmas al modelelor Range Rover, ci pur si simplu o masina care ofera pe langa un grad de lux standard si de performante superioare.


Acestea se vad si mai bine pe sosea unde trenul de rulare pneumatic de ultima generatie aduce un comportamente mult mai exact, insa si acolo unde aceste masini nu prea vor putea sa fie vazute des, respectiv in mediul off road veritabil.

Daca ne uitam putin la ceea ce ofera concurenta (BMW X5, X6, Audi Q7 sau Mercedes ML si GL) Land Rover continua sa produca masini de top care in caz de nevoie pot intra in mlastini sau chiar sa ajunga fara probleme la Babele fara ajutorul unui troliu.


Un Range Rover 2012 este o masina care din fericire are acum o greutate la gol mai mica cu jumatate de tona fata de generatia precedenta care afisa in talon la litera G cifra de 2.750 kg, detaliu care aduce la randul sau avantaje mai chiar in afara soselei.


In acest moment consideram ca noul Ranger Rover are capacitati superioare de trecere in off road chiar si decat un Discovery (G=+2.650 kg) sau Range Rover Sport bazat tot pe Discovery.


Sistemul Terrain Response de ultima generatie este superior celor de la BMW, Audi sau Mercedes si ofera soferului doua diferentiale blocabile manual.


Singurele masini care sunt clar superiore in mediul off road noului Ranger Rover continua sa fie gama Land Cruiser unde marele 200 sau V8 este inca rege si miticul Mercedes Benz clasa G care, cu cele trei diferentiale blocabile si un sasiu separat ofera o solutie indiscutabil eficienta.


Sub capota motorul de baza pentru acest model este cunoscutul TDV6 de trei litri, motor care este de provenienta PSA (Peugeot Citroen) si care ofera o putere maxima de 258 CP si 600 Nm.


Cine vrea sa lupte pe sosea si cu un Porsche Cayenne sau un VW Touareg 4.2 TDi trebuie doar sa aleaga motorul V8 diesel al modelului SDV8 care ofera i putere maxima de 313 CP.


Concluzia noastra este ca DA noul Range Rover este o masina capabila sa mearga fara probleme si in off road, insa mai mult decat atat este clar superioara chiar si modelelor BMW, Audi, Mercedes sau Porsche. Singurii care sunt mai buni poarta numele de Land Cruiser si Clasa G.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
off road range rover 2012, terrain response, 0-100 km/h, 0-60 mph range rover, v8 500 hp, tdv6, tdv8, psa negine