rss

Ce SUV alegem pentru sezonul de iarna 2012-Renault Koleos facelift 2.0 dCI 175 CP

La aceasta intrebare multi o sa raspunda clar un SUV din clasa de lux unde amintim evident modelele BMW X5, Mercedes ML sau Audi Q7.

Ce SUV alegem pentru sezonul de iarna 2012-Renault Koleos facelift 2.0 dCI 175 CP

Insa daca totusi vrem un SUV modern si care sa nu coste peste 40.000 euro cu toate taxele incluse trebuie sa ne uitam automat la o masina cu tractiune integrala din segmentul SUV compact, segment care este din fericire extrem de populat de marii constructori de automobile din Europa.


Aici la prima vedere exista conform unei mentalitati pur europene modele recunoscute de ani buni de zile precum VW Tiguan, Toyota RAV4, Opel Antara, Chevrolet Captiva, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Outlander, Nissan Qashqai sau Suzuki Grand Vitara. Oferta de acest fel de automobile este atat de mare inca chiar si un impatimit al industriei auto trebuie sa aleaga cu greutate un anume model.


In Europa vanzarile cele mai bune la capitolul SUV compact sunt sustinute de germanul VW Tiguan si de catre japonezul Toyota RAV4, masini foarte bune de altfel insa care au devenit oarecum banale pe soselele noastre prin simplu fapt ca nu mai ofera nici un pic de exclusivitate.


Test cu noul Renaul Koleos 2012


Una dintre masinile recomandate de catre Autolatest in aceasta cautare disperata este noul Renault Koleos 2012. Masina de fata este un SUV pur sange prin simplu fapt ca avem de fata o masina capabila atat in mediul urban unde este nevoie de o manevrabilitate foarte buna, cat si in mediul soft off-road. La acest ultim capitolul masina celor de la Renault vine sa ofere clientilor una dintre cele mai bune transmisii integrale de pe piata, cea 4x4 nepermanenta dezvoltata si utilizata de Nissan pentru modelele sale Qashqai si X-Trail.


Sistemul de transmisie permite soferului sa mearga atat economic in modul 4x2 cu tractiune pe puntea fata, cat si eficient in modurile 4x4 Auto si 4x4 Lock. In aceasta ultima pozitie transmisia este blocata 50-50% intre cele doua punti si ofera o aderenta foarte buna chiar si cand afara zapada este de peste 50 cm.


Cea mai economica motorizare din segment


Una dintre principalele motive pentru care noul Renault Koleos este o solutie demna de luat in seama este motorizare diesel de doi litri dCI care dezvolta o putere maxima de 175 CP si 360 Nm disponibil pe o plaja larga de turatii.


Despre acest motor am vorbit multe pe modele precum Laguna sau Megane, insa pentru Koleos dCI-ul lui Renault pur si simplu face minuni.


Spunem aceasta deoarece motorul de fata este unul foarte rafinat chiar si cand ne gandim la un 2.0 TDI VW sau la un 2.2 D-4D de la Toyota, inginerii francezi reusind sa ofere soferului un raspuns eficient al propulsorului in diferitele situatii din trafic insa si un consum foarte mic de motorina.


Pur si simplu masina din acest test a consumat in medie doar 5.5 litri in mediul extraurban si 9.0 litri intr-un oras precum Bucurestiul. Aceasta performanta este cu adevarat mare daca tinem cont de faptul ca masina cantareste la gol peste 1.7 tone.


De vina pentru aceasta performanta este si cutia de viteze manuala cu 6 rapoarte care are vitezele sincronizate pentru a facilita economia de combustibil in detrimentul unei sportivitati evidente.
Chiar si asa, noul Koleo se misca pe sosea foarte bine pentru puterea dezvoltata si greutate sa la gol.


Koleos Facelift, schimbari de detaliu


Toata lumea cunoaste masina din momentul lansarii sale in Europa in anul 2008, unde design-ul ciudat al sau nu a reprezentat un punct forte la capitolul vanzari, insa odata cu ampul facelift aplicat masinii la inceputul anului liniile sale au fost oarecum indulcite pe gustul europenilor. Linia optica este acum mult mai aproape de ceea ce ofera concurenta din Europa, iar la capitolul interior masina a fost imbunatatita considerabil.


Consola centrala este acum identica cu cea a lui Latitude construit tot in uzina Samsung Motors din Coreea, consola care benefeciaza de o instalatie de aer conditionat cu trei zone si un sistem audio semnat Bose.


Calitativ masina francezilor este mult mai buna decat sa zicem un Ford Kuga, Opel Antara sau Chevrolet Captiva, intreaga plansa de bord fiind realizata total din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate. Calitatea asamblarii este la randul sau de top, iar nivelul echipamentelor rivalizeaza cu cel al SUV-urilor din segmentul premium.


Masina de fata a primit o tapiterie de piele, scaune incalzite, trapa dubla panoramica, sistem HDC de control al coborarii pantelor cu aderenta scazuta si de ce nu un sistem de navigatie Tom Tom eficient insa nu prea user friendly atunci cand trebuie sa cauti o adresa anume.


Pret de achizitie


Daca ne uitam putin la modelele concurente si la nivelul de echipare al acestui Koleos putem trage concluzia ca masina din acest test este un best buy. Sa conduci un SUV diesel puternic si foarte economic cu echipamente standard de top la un pret de achizitie de 30.400 euro cu TVA inclus nu este un lucru putin.


La prima vedere suma pare mare insa daca echipam modelele concurente cu motorizarile lor de top si cu toate optionalele de lista ajungem lejer in zona de 40.000 euro cu toate taxele incluse.  In plus de aceasta Renault Romania ofera clientilor si un discount de 2.000 euro din pretul de achizitie cu TVA.


PRO


Motor diesel rafinat si puternic, cel mai mic consum din segment, transmisie integrala eficienta semnata Nissan, spatiu interior in limitele clasei, dotari premium, pret de achizitie foarte bun, acces foarte bun la portbagaj, un Renault Made in Coreea.


CONTRA


Valoarea mica de revanzare, doar optional transmisie automata cu 6 rapoarte, design exclusivist, portbagaj mic



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
renault kolos 2012, oferte, discount, transmisie xtrail, 0-100 km/h, consum motorina, motor 2.0 dci, distributie lant, pret achizitie, kolos vs captiva vs antara, tren de rulare, valoare de revanzare