rss

De ce iubim motoarele pe benzina Mazda! Japonezii au spus NU regulii de downsizing

De fiecare data cand testam o masina produsa de catre cei de la Mazda ramanem placut suprinsi pentru ca doar japonezii inca mai au in gama masini cu motoare pe benzina traditionale.

De ce iubim motoarele pe benzina Mazda! Japonezii au spus NU regulii de downsizing

Multi o sa vina sa ne spuna ca motorul pe benzina aspirat este de domeniul trecutului cand este comparat cu noile propulsoare turbo, insa nici un asa zis specialist nu spune faptul ca un motor aspirat performant are si o cilindree mare, adica cel putin doi litri.




Motorizarea diesel Skyactiv D de 1.5 litri este cel mai performant diesel din lume pentru ca acesta nu are nici AdBlue si nici SCR, el fiind primul diesel construit de la zero pentru a avea emisii de noxe mici.


Compresia redusa si intercooler-ul integrat in sistemul de racire al motorului sunt elemente care fac din noul motor Mazda cel mai performant diesel din Europa.


REGULA DOWNSIZING-ULUI ESTE CONTRAZISA DE JAPONEZI


Sa construiesti un motor cu 3 cilindri pe benzina de cilindree mica ca apoi sa-l supraalimentezi pentru a creste puterea maxima este o solutie compromis din punctul nostru de vedere.


Spunem aceasta pentru ca in prezent masinile de clasa compacta si de ce nu modelele SUV sau crossover au acum o greutate la gol reala de peste 1.4 tone, iar echiparea lor cu acest motoare nu poate duce decat la o crestere a consumului real de benzina.


Solutia Mazda a fost sa modifice vechiul motor aspirat de doi litri pentru a avea o compresie foarte mare si un nou sistem de injectie directa.


Rezultatul este cel mai bun motor pe benzina din clasa de putere de maxim 150 CP de pe piata!


CUM SE CONDUCE UN CX-3 2.0 SKYACTIV SI CAT CONSUMA......PE BUNE!




Daca in tecut o masina cu o cilindree de 1.999 cmc echipata cu o injectie multipunct clasica de acum 10 ani consuma in medie in oras aproximativ 10-13 litri, acum motorizarea Skyactiv a celor de la Mazda are aceeasi cilindree si aceeasi putere insa consuma in mod real intr-un Bucuresti aglomerat doar 8.5 litri de benzina.


Avantajul cresterii compresiei ofera motorului un rafinament demn de o motorizare pe benzina de trei litri, si consumul este cel al unui diesel de aceeasi cilindree.


Daca vrei sa mergi sportiv consumul creste considerabil, insa chiar si asa acesta este mult sub ceea ce afiseaza un motor de cilindree mica supraalimentat utilizat in aceelasi stil sportiv.






Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
downsizing, mazda refuza sa ofere motoare turbo, cel mai bun motor pe benzina, consum mazda skyactiv, motor diesel skyactiv d, compresie marita benzina, compresie scazuta diesel, injectie directa skyactiv, mazda 2.0 skyactiv, consum benzina real, test drive, drive test