Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

De ce motorul diesel Renault 1.6 dCI R9M echipeaza si masinile Mercedes Clasele C si E

Oficial este o rusine sa-i spui unui client care vine sa cumpere un Mercedes Clasa E de 50.000 de euro ca sub capota se gaseste o motorizare 100% frantuzeasca.

Realitatea a permis celor de la Mercedes sa fie favorizati de catre Renault pentru a achizitiona noul motor 1.6 dCi R9M.

Spunem permis pentru ca intelegerea dintre cei doi a fost realizat chiar inainte ca motorul sa intre in productie, adica in 2010 moment cand Renault avea nevoie de know-how pentru realizarea unui audit in materie de a creste calitatea masinilor produse, iar Mercedes avea un handicap major in gama diesel.

Pe scurt Mercedes NU MAI AVEA nici o sansa sa dezvolte un motor de cilindree mica care sa fie competitiv pentru a echipa ultima sale modele.

Solutia a fost achizitia de la Renault a motorului R9M care pe langa faptul ca echipeaza noile modele A, B, C si E este oferit standard si pe modelele utilitare Mercedes Vito care sunt recunoscute ca fiind utilizare sute de mii de km in regim extrem.

Oficial motorul lui Renault R9M a devenit un succes mondial, francezii demonstrand din nou ca nu marcile germane sunt specialiste in realizarea de motoare cu aprindere prin compresie. De fapt Renault, Fiat si PSA sunt cei mai mari fabricanti de motoare diesel din Europa, marci precum VW, Opel sau Ford fiind doar CUMPARATOARE de tehnologie!


In prezent Renault are pentru modelele sale Talisman si Espace o versiune 1.6 dCi R9M Twin Turbo ( adica doua turbine nu doar Twin Scroll !) care ofera o putere maxima de 160 CP si 400 Nm.

In viitor inginerii francezi au anuntat ca se gandesc la un 1.6 dCI TwinTurbo de 200 CP si 500 Nm care trebuie sa concureze orice motorizare diesel cu 6 cilindri din lume la capitolul performante.

MOTORUL PATRAT!

Motorul Energy 1.6 dCi a adoptat arhitectura “pătrată”, împrumutată de la motoarele de F1. Un motor se numește “pătrat” atunci când cursa pistonului este similară cu diametrul cilindrului.


La motorul R9M cursa pistonului este de 79.5 mm iar diametrul cilindrului de 80 mm. Avantajul unui motor “pătrat” constă în posibilitatea de a utiliza supape cu diametru mai mare, care îmbunătățesc umplerea cilindrilor cu aer în timpul admisiei. Acest concept este utilizat la motoarele de F1 dar foarte rar în cazul motoarelor ce echipează autoturisme. 

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente