rss

De ce romanii nu iubesc masinile electrice! Probleme cu masinile ECO in Romania

In ultimii ani au aparut foarte multe modele full electrice si pe piata din Romania, insa vanzarile sunt in continuare infime.

De ce romanii nu iubesc masinile electrice! Probleme cu masinile ECO in Romania

De ce romanii nu vor electrice?


La aceasta intrebare se raspunde simplu si eficient, respectiv pentru ca romanii inca nu au cultura de a conduce si a intretine o masina electrica.



Pentru ca, in ciuda faptului ca BMW are un model i3 extrem de rafinat si performant sau Renault un ZOE care merge 300 de km fara probleme cu o singura incarcare, romanii INCA NU CRED IN MASINILE ELECTRICE.


Cei care sunt pro ecologie si reducerea a noxelor din trafic uita de faptul ca poporul roman este cel mai sarac din Uniunea Europeana impreuna cu bulgarii evident, si riscurile achizitie unei masini electrice sunt greu de contemplat.


Romanul castiga in medie 300 euro pe luna si nu are puterea financiara de a sustine achizitia unei masini electrice, iar daca se gandeste sa-si cumpere una SH doar perioada de viata a acumulatorului si costurile reale de inlocuire reprezinta din start o mare problema.


EXEMPLE CLASICE IN ROMANIA!




Aici mentionam un model Prius II de la Toyota care are un pret de achzitie de aproximativ 5.000 euro cu 200.000 de km la bord si un traditional Opel Astra G cu motor pe benzina de 101 CP si 130.000 de km reali.


Acesta din urma are un pret real de achizitie de 1.500 euro si clientul primeste o compacta extrem de fiabila care are costuri de utilizare chiar mai mici decat cele ale unui Logan de la Dacia.



De exemplu o distributie completa costa 500 de lei, trenul de rulare ( bucsi, amortizoare si pivoti) costa pe fata cam 600 de lei, iar o revizie este 200 de lei cu filtre MANN.


De partea cealalta un Prius necesita un sistem de verificare electronic OBD special care costa de fiecare data cel putin 300 de lei, cu conditia ca unitatea service sa-l detina.


Pe langa aceasta schimbarea completa a acumulatorilor poate duce la un pret de 2.000 euro ( pentru o masina de 5000 de euro), iar acumulatorii SH nu sunt recomandati.


Reparatia unei transmisii speciale pe un Prius costa de asemenea in medie 3.000 euro.


CONCLUZII


In final spunem ca romanii traiesc in Romania si achizitia unei masini se face tinand cont nu doar de imagine sau dotari, ci si de costurile de mentenanta.



Chiar si romanii cu bani prefera un Mercedes S350 diesel in locul unui S400 Hybrid pentru ca este mai sigur in utilizare si chiar are cui sa-l vanda dupa 8 ani de utilizare!


Reviziile scumpe, piese cu preturi exorbitante si unitatile service specializate pentru masini electrice sunt principalele considerente pentru care romanii NU VOR MASINI ELECTRICE.


Suntem un popor sarac care vrea din toata inima sa-si cumpere o Tesla S sau un BMW i3, insa cand facem calculele vedem ca de fapt nu putem acoperii nici macar pretul unei revizii anuale.


Daca se mai strica si ceva iar masina nu mai are garantie atunci clientul este lovit de migrene si cu siguranta urmeaza sa mearga la munca cu Astra lui G clasica.



In concluzie putem spune ca piata auto din Romania nu este inca suficient de matura pentru achizitia de maisni electrice in ciuda guvernantilor cu a lor Rabla pentru masini electrice!


Romania este o tara saraca unde automobilul nu reprezinta un obiect de cult, ci doar un simplu mijloc de transport personal care trebuie sa benefecieze de costuri cat mai mici de mentenanta in timp!


Cand vom avea un salariu mediu de peste 1.000 euro pe luna atunci vor putea lua in considerare achizita de masini electric, pentru ca doar atunci cand vom avea stabilitate fianciara vor putea cumpara un BMW I3 in rate si garantie prelungita sau chiar si o Tesla SH.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
masini electrice romania, rabla masini electrice 2018, masini electrice second hand, probleme masini electrice, costuri acumulatori prius, revizie bmw i3, pret revizie toyota prius, pret piese tesla model s, pret piese bmw i3, pret piese prius, gpl tomasetto prius