rss

De ce SUV-urile premium diesel din 2015 nu au performante foarte bune? Motoarele diesel sunt prea mici

In umra cu mai bine de un deceniu BMW lansa pe piata modelul X5, un SUV premium echipat si cu o motorizare diesel.

De ce SUV-urile premium diesel din 2015 nu au performante foarte bune? Motoarele diesel sunt prea mici

Pe atunci vechiul X5 avea sub capota un motor diesel cu 6 cilindri in linie de trei litri care dezvolta o putere maxima de 184 Cp si 410 Nm.


Mai tarziu aceeasi masina avea sa primeasca si o versiune imbunatatita care avea aceelasi 6 in linie, insa care dezvolta o putere maxima de 218 CP si 500 Nm.



Aceasta masina a iesit pe piata in anul 1999, adica cu mai bine de 15 ani in urma si avea o greutate la gol de 2075 CP.


In prezent cel mai bine vandut X5 are sub capota tot un diesel insa unul cu doar 4 cilindri in linie care ofera o putere maxima de 218 CP si 450 Nm, insa greutatea la gol a masinii a ramas aceeasi in ciuda utilizarii unui motor cu mai mic cu 2 cilindri.


Aceeasi situatie se regaseste si la noul Volvo XC90 care are sub capota sub denumirea de D5 tot un motor cu 4 cilindri in linie de doi litri care ofera o putere maxima de 225 CP si o greutate la gol reala de peste 2.1 tone.



Mercedes afiseaza mandru noul GLE 250d care are tot un motor cu 4 cilindri diesel de 204 CP si o greutate la gol de 2.2 tone.


Daca incarcam aceste masini cu 5 pasageri si bagajele aferente plus un rezervor plin ajungem sa conducem o masina de peste 3 tone cu o motorizare cu 4 cilindri in linie, lucru care se reflecta clar la capitolul consum de combustibil si performante diminuate.


Evolutia marilor SUV-uri premium a stagnat daca nu a scazut in comparatie cu vechille modele ML320 CDI sau X5 3.0 Sd, detaliu care in ciuda unui pret la fel de mare NU mai recomanda achizitia acestor masini cu motorizari la nivelul unui VW Golf GTD sau Ford Focus ST.



Pur si simplu regula downsizing-ului modern aplicata de germani aduce numai dezavantaje clientilor pentru simplu fapt ca NU POTI SA INLOCUIESTI O MOTORIZARE DE TREI LITRI CU UNA CU 4 CILINDRI DE 1.998 CMC!


Este bine ca BMW si Mercedes inca mai ofera ca optiune si motorizarile cu 6 cilindri, insa la Volvo XC90 doar motorul mic diesel poate sa fie achizitionat.


Esecul clasic al celor de la Mercedes cu modelul sau S250 CDI ( motor care echipeaza si gama Sprinter si Vito) este inca de actualitate in segmentul SUV.


Mai jos vezi cele mai "RAPIDE" reprize realizate de aceste masini cu motorizari extrem de mici! Cei care au condus un X5 cu un motor 6 in linie diesel stiu despre ce este vorba, asemenea fanilor motorizarii V6 CDI pe gama Mercedes ML!









Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
motore prea mici suv, probleme diesel n47 bmw x5, probleme motor diesel 2.1 cdi mercedes, noul mercedes gpl 25d, bmw x5 x15 4 in linie, motor 4 in linie volvo xc90, consum mare diesel mic suv, motoare slabe suv premium