rss

De ce dispar multe motore Euro 6 in 2018? Provocarea emisiilor Euro 6d TEMP 2019

Incepand cu luna viitoarea industria auto urmeaza sa fie afectata si mai mult de normele WLTP de testare al emisiilor in mod real pe sosea nu doar pe bancul de probe ca si pana acum.

De ce dispar multe motore Euro 6 in 2018? Provocarea emisiilor Euro 6d TEMP 2019

Primul rezultat al noilor politici WLTP este scoaterea din productie al motoarelor diesel care nu mai sunt capabile sa fie modifcare normelor de poluare Euro 6d TEMP.



Pentru a intelege mai bine marea problema a constructorilor trebuie sa ne gandim ca un motor de generatie veche diesel pentru a corespunde normelor Euro 6 Temp B trebuie sa fie amplu modifcat, adica constructorul trebuie sa investeasca sute de milioane de euro in vechea motorizare pentru ca aceasta sa fie scoasa din uz peste cativa ani cand intra in vigoare normele Euro 7 mult mai stringente decat cele Euro 6.


Exact acesta este motivul principal pentru care foarte multi constructori auto renunta la motoarele atat pe benzina cat si diesel comercializate la inceputul anului.


De fapt vom vedea in viitor si motoare pe benzina care vor avea DPF cum au cele diesel, totul pentru a corespunde normelor de poluare.


Mercedes ofera in prezent motorizari diesel si pe benzina Renault pentru ca acestia nu au investit anii trecuti in dezvoltarea de motoare noi compatibile cu actualele norme Euro 6d TEMP.


VW mai are in gama doar un 2.0 TSi si un nou 1.5 TSi, insa de anul viitor modelele 2.0 TSI vor avea si ele ample schimbari pentru a ramane in oferta producatorului.



Doar BMW se mandreste cu o gama de top la capitolul motorizari, acestia avand in prezent doua motoare diesel 2.0 d si 3.0 d care sunt cu AdBlue si corespund normelor. Gama celor de pe benzina incepe cu 1.5 turbo si continua cu 2.0 turbo si 3.0 turbo.


Opel se mandreste cu noile motoare franceze 1.2 THP si 1.5 BlueHDI, insa si cu mai puternicele 2.0 BlueHDI si 1.6 THP in mai multe versiuni de putere.


Fiat se afla din pacate intr-un mare impas pentru ca doar cateva motorizari sunt "valide" a se comercializa de la 1 septembrie 2018.



Chiar si romanii de la Dacia au trecut la noile motoare 1.5 BlueDCI de 115 CP si gama TCe de ultima generatie realizata de catre japonezii de la Nissan.


In rest, putem spune ca cine nu a gandit aceasta trecere la noile norme Euro 6 Temp B urmeza sa piara din clienti pentru ca acestia nu vor mai avea ce sa aleaga!


Mai jos vezi prima lista oficiala cu masinile care in acest moment corespund normelor de poluare Euro 6d TEMP 2018!








Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
normele euro Euro 6d TEMP, 1 septembrie Euro 6d TEMP, motoare compatibile euro 6 temp b, Euro 6d TEMP mild hybrid, 1.5 bluedci Euro 6d TEMP, 1.3 tce Euro 6d TEMP, mazda euro 6 temp b, bmw euro 6 temp b, audi Euro 6d TEMPb, ad blue si scr pentru Euro 6d TEMP