rss

De la 1 ianuarie intra in vigoarea limitarea de 95 g/km CO2 pentru toate masinile noi in Europa

Aici trebuie spus ca nu este vorba de o limitare la inceput intr-un maxim de 95 grame, ci de o medie pentru fiecare model in parte.

De la 1 ianuarie intra in vigoarea limitarea de 95 g/km CO2 pentru toate masinile noi in Europa

Adica daca modelul X are in gama 6 motorizari atat pe benzina cat si diesel, media emisiilor de noxe pentru acest model X nu trebuie sa depaseasca limita da 95 de gCO2.




Pe scurt vom vedea cum de la 1 ianuarie toate masinile de volum vor avea doar motorizari de cilindree mica, respectiv motorizari cu puteri maxime de  pana la 75 CP pentru a corespunde emisiilor de maxim 95 grame CO2.


Adica daca modelul X avea o gama de motorizari de 130, 150 sau 200 de CP acestea nu se vor mai comercializa pentru ca STRICA MEDIA GENERALA DE EMSIII, respectiv masinile noi vor avea doar versiunlle de motoare de baza de 70-90 de CP.


Daca te-ai gandit ca modelele electrice sunt o solutie UITA repede acest lucru pentru ca in medie daca aceelasi model X are si o versiune electrica acestea se vinde in maxim 5% din intreaga productie. Adica nu conteaza pentru scaderea generala a mediei de CO2 emisa de modelul X.




Evident aici nu vorbim de marca Tesla care are doar masini electrice, ci de restul de marci care nu au decat masini pe benzina si diesel.


Si solutia versiunilor Mild-Hybrid sau PHEV este inca discutabila pentru ca aceste modele sunt putine la numar comparate cu cele de volum pe benzina si diesel.


Pe scurt vom vedea masini de clasa compacta cu o greutate la gol de 1.350 km cu motoare 1.0 TSI de 95 CP cum este modelul Golf 8 2020, masina care nu are nici o sansa sa ofere performante pe soselele din Romania cu trei pasageri si bagajele lor aferente.





s



Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
95 co2 1 ianuare 2020, emisii auto noi 2020, limita medie 95 grame co2 2020, medie flota model 95 g co2 ianuarie 2020