rss

Diesel-ul care merge cu AdBlue merge de fapt cu o uree care este PIPI

Majoritatea motoarelor diesel de ultima generatie folosesc un aditiv pe nume AdBlue pentru a reduce emisiile.

Diesel-ul care merge cu AdBlue merge de fapt cu o uree care este PIPI

Ce este AdBlue?


Este o soluţie apoasă ce conţine uree în proporţie de 32.5% şi apă deionizată (67.5%). Lichidul este folosit pentru a reduce emisiile de monoxid de azot (NO) şi dioxid de azot (NO2) ce apar ca noxe în urma arderii combustibilului de motoare diesel ce folosesc sistemul reducerii catalitice selective.




Ce este o UREE?


Substanţă azotată care provine din distrugerea proteinelor de origine alimentară sau constitutivă ale ţesu­turilor.


Ficatul este locul principal de sintetizare a ureei, care difuzează apoi liber în lichidele organismului şi este eli­minată în cea mai mare parte prin rinichi.


Ureea este principalul produs azotat final al metabolismului aminoacizilor, proveniti din scindarea in stomac si intestin a proteinelor, sub actiunea fermentilor proteolitici si absorbtia acestora prin peretele intestinal.


Sediul principal de formare a ureei este ficatul, dar si tesutul in curs de crestere (de exemplu, tesutul embrionar sau tumoral) are proprietatea de a forma uree din arginina.


Cea mai mare parte a ureei este eliminata prin filtrare glomerulara; 40-60% redifuzeaza in sange in functie de fluxul tubular si de hormonul antidiuretic (ADH)6.




De ce AdBlue?


Avantajul injecție de AdBlue pentru tratarea oxizilor de azot este rata de conversie foarte mare, de aproximativ 95%. Dezavantajul acestui sistem este complexitatea și costul ridicat.


Din acest motiv, pentru îndeplinirea normelor de poluare Euro 6, constructori vor echipa automobilele cu preț de fabricație mai mic doar cu motoare pe benzină.











Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
ad blue, ce este adblue, uree adblue, cum se produce adblue, uree sintetica, uree animala, uree umana, uree emisii nox, ad blue, pret adblue, diesel euro 6 ad blue, adblue vs scr