Lutz a spus ca a stat de vorba cu Piech in 1997 cand a fost lansat pe piata pe atunci noul VW Golf IV si Lutz a admirat faptul ca portierele masinii erau foarte bine realizate, fara lufturi in caroserie.
Piech a raspuns ca este normal la VW sa iasa un asa produs bun si solutie clara este un control demonic al oamenilor care lucreaza in cadrul companiei.
Piech a dat un exemplu cu procesul de realizare al lui Golf IV, acesta chemand intr-o sedinta tot personalul RD VW si le-a spus ca daca in 6 saptamani nu dezvolta un proces care sa fie aplicat in masa si care sa rezulte o caroserie fara probleme toate lumea este concediata.
Acesta a spus amenintator ca are numele tuturor si ca daca in 6 saptamani nu este totul ok pleaca acasa toti.
Aceasta politica interna a continuat conform surselor si sub domnia lui Winterkon de unde si aparita scandalului dieselgate.
De vina nu sunt cei din departamentul de dezvoltate ci chiar conducerea companieie care a pus o presiune aproape dictatoriala asupra componentei umane pentru rezultate pozitive chiar daca acest lucru se dovedeste ilegal.
Ferdinand Piech:
“I’ll give you the recipe. I called all the body engineers, stamping people, manufacturing, and executives into my conference room. And I said, ‘I am tired of all these lousy body fits. You have six weeks to achieve world-class body fits. I have all your names. If we do not have good body fits in six weeks, I will replace all of you. Thank you for your time today.’ “