RO EN




rss

Distributie pe LANT vs CUREA! Despre distributia pe lant!pret kit distributie, manopera distributie, pro si contra, fiabilitate distributie curea

In lumea auto exista cateva marci care continua sa ofere pe modelele lor o distributie pe lant.

Distributie pe LANT vs CUREA! Despre distributia pe lant!pret kit distributie, manopera distributie, pro si contra, fiabilitate distributie curea
Acest sistem de sincronizare al arborelului motor cu axele cu came exista de mai bine de 100 ani, iar eficienta sa a fost dovedita pe cele mai multe modele din trecut.

In prezent marea majoritate a constructorilor de automobile utilizeaza in schimb distributia pe curea, sistem care este mai silentios insa care necesita o inlocuire constanta a curelei, operatie extrem de costisitoare.

La capitolul brand-uri auto care utilizeaza sistemul de distributie pe curea amintim Volkswagen, Audi, Opel, Renault, PSA (Peugeot si Citroen), Ford si Fiat.

Acesti constructori apeleaza in continuare la curea pentru ca acest sistem este mult mai usor de proiectat si aduce mari beneficii after-sale!

Sa zicem ca ne-am cumparat un VW Golf VI 2.0 TDI si facem in trei ani in medie peste 100.000 de km.

Multi clienti de VW Golf nu cunosc faptul ca distributia se schimba la 90.000 de km OBLIGATORIU si costa in medie 2.000 lei!

Daca nu schimbam distributia si cureaua veche se rupe atunci costurile de reparatie pentru motorul respectiv sar lejer de 3.000 euro!

De ce LANT?

Lantul rezista peste 300.000 de km im regim de utilizare intens si peste 600.000 de km in regim normal.

Lantul nu se rupe ci incepe sa bata daca o patina sau un intinzator este problematic. Cand un lant bate din cauza greutatii sale motorul nu se desincronizeaza si permite posesorului masinii sa mearga lejer inca 10.000 de km pana la service!

Lantul nu se strica ci doar o patina sau un intinzator se poate deregla, moment cand se schimba componenta deficitara in schimbul unui pret relativ mic.

Lantul poate sa reziste si 2.000.000 de km ( vezi anduranta modele Mercedes W126 sau W140)!

Daca masina dispune de o distributie lant-dublu (BMW si Mercedes) rezistenta distributiei devine 100 % indestructibila.

CONTRA CUREA!

Cureaua se poate RUPE!

Kit-ul de distributie este foarte scump!

Cureaua se schimba regulat!

Distributia pe curea nu te anunta cand aceasta urmeaza sa se rupa! ( doar Toyota are pe modelel Hilux si Land Cruiser indicator T-BELT replace!).

Manopera in orice serivce de marca este costisitoare!

Fiabilitate unui motor cu distributie pe curea este mult mai mica decat cel al unui propulsor clasic cu distributie pe lant!

La ce interval de schimba cureaua la:

VW- 90.000 km obligatoriu! Pret aproximativ 2.000 lei!
Renault- 60.000 km obligatoriu! Pret in medie 1.500 lei
PSA-120.000-240.000 km obligatoriu! Pret in medie 2.000 lei!
Ford-90.000 km obligatoriu! Pret in medie 2.000 lei!

Ce modele de la VW, PSA, Renault si Ford au distributie pe lant:

VW Toaureg-pinioane si lant
Renault 2.0 dCI-lant
PSA-nici unul!
Ford Mondeo 2.0 benzina si 2.3 benzina

P.S.

Autolatest recomanda cumpararea doar a unei masini cu distribuie pe lant deoarece costruile de intretinere sunt foarte mici!

Singurele marci care ofera doar masini cu distributie pe LANT sunt BMW, Mercedes, Porsche, Ferrari, Infiniti, Lexus, Subaru si Lamborghini.

Pentru fanii curelelor vezi video atasat pentru a vedea ce implica schimbarea unei distributii pe curea!!!!



Autor: Al
Sursa: Autolatest

Tags:
Distributie, LANT, CUREA, Despre, distributia, lantpret, distributie, manopera, distributie, contra, fiabilitate, distributie, curea