rss

Fata in fata-BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI-Batalia motoarelor diesel PREA MICI

Da este pentru prima data cand BMW ofera clientilor o masina cu tractiune pe puntea fata, modelul purtand numele de Seria 2 Active Tourer.

Fata in fata-BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI-Batalia motoarelor diesel PREA MICI

Aceasta nu are nici o legatura cu modelul normal Seria 2 care vine standard cu un sasiu sport si tractiune pe puntea spate, noul Active Tourer fiind doar un compromis realizat de BMW pentru a concura modelul Clasa B de la Mercedes.


Acesta din urma a ajuns acum la cea de-a doua generatie si se prezinta drept un model MPV de clasa compacta extrem de bine realizat care are deja o clientela bine stabilita.




De fapt un B se vinde mai bine decat un A chiar daca este mai scump la achizitie pentru ca are un design clasic pentru gama Mercedes cu tractiune pe fata si ofera un spatiu interior mult superior chiar si in comparatie cu modelele concurente de volum.


De partea cealalata BMW arunca pe piata acest Seria 2 Active Tourer cu 5 sau 7 locuri pentru a castiga cat de cat din clientela celor de la Mercedes si de ce nu Renault ( ultima generatie de Grand Scenic fiind o masina realmente premium atat ca materiale cat si ca motorizari diesel dCI).


MOTOARE CU 3 CILINDRI PREA SLABE SI MOTOARE dCI DACIA


Sub capota celor de la BMW motorul de top este un doi litri diesel N47, insa toata lumea stie ca motorul de volum este cel diesel de 1.5 litri care ofera o putere maxima de 116 CP. Acesta este relativ economic insa cand incarcam masina cu 7 pasageri si bagajele aferente lucrurile se schimba putin.


Cine vrea comfort poate alege cutia automata ZF8 care este considerata de specialisti cea mai buna din clasa premium, insa cand aceasta este lagata la un motor cu 3 cilindri de 1.5 litri chiar si cea mai buna cutie nu poate sa scape de rusine masina bavareza.



Asadar avem o masina cu 3 cilindri in linie de 1.496 cmc care are doar 116 CP si o greutate la gol de 1.5 tone, efectul final fiind o repriza de la 0-100 de km/h in doar 11 secunde si un consum real mult peste ceea ce spune producatorul.


De partea cealalta Mercedes ofera pe modelul B180 CDI care are sub capota un motor romanesc realizat de catre Dacia la Pitesti, respectiv faimosul diesel dCI de 1.5 litri.


Acesta are o putere maxima de 109 CP si permite masinii echipate cu o transmisie secventiala cu 7 trepte sa atinga 100 de km/h in doar 14.3 secunde, totul cu o greutate la gol de 1.4 tone.


Mercedes-ul cu 7 trepte atinge o viteza maxima de 180 km/h in timp ce marele BMW de familie cu motorul liliputan de 1.5 litri este garantat cu atingerea unei viteze maxime de 192 km/h.


Pentru a intelege mai bine unde legea downsizing-ului face ca masinile modene sa fie echipate cu motoare din ce in ce mai mici si care in realitate nu sunt capabile sa traga caroseriile foarte grele putem spune ca Dacia SuperNova atingea 100 de km/h in doar 13 secunde iar un Logan 1.6 16V era capabil sa atinga 100 de km/h in mai putin de 11 secunde.


CONCLUZII DESPRE DOWNSIZING MADE IN GERMANY


In prezent masinile germane de volum sunt echipate cu motoare extrem de mici in timp ce siguranta cere caroserii din ce in ce mai masive, rezultatul final fiind o reducere considerabila a performantelor si de ce nu un consum mult mai mare de combustibil.


Recomandarea Autolatest este sa achizitionati cel mai mare motor din gama pentru ca doar asa consumul scade, iar siguranta rutiera creste ( vezi incapacitatea unor masini de 2 tone incarcate si 110 CP in depasirile clasice din Romania!).


Cat despre cele doua exemplare de fata nu recomandam achizitia unui BMW Seria 2 echipat cu diesel-ul de 1.5 litri in cele doua versiuni de putere, iar la capitolul Mercedes B trebuie sa ne uitam doar la motorizarea Mercedes de 2.1 litri care ramane un motor de referinta.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, test drive BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, consum BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, motoare BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, date tehnice BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, pret achizitie BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, 0-100 km/h BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, viteza maxima BMW 216d Gran Tourer vs Mercedes B180 CDI, motor dacia gama mercedes, motor 3 cilindri bmw diesel, probleme bmw, probleme mercedes, motor dacia logan mercedes clasa a, motor mini bmw seria 2