rss

Istoria reala a drumurilor si a infrastructurii din Romania-200 de ani de chinuri cu Coana Maricica

Romania este oaia neaga a Europei atunci cand vorbim de infrastructura rutiera pentru ca noi suntem una dintre cele mai mari tari eurpene si nu avem decat 500 de km de autostrada.

Istoria reala a drumurilor si a infrastructurii din Romania-200 de ani de chinuri cu Coana Maricica

In comparatie chiar si tari micronice precum Slovacia, Cehia sau Ungaria au o retea de autostrazi mult  mai dezvoltate decat cea din Romania.


Problema noastra a romanilor a inceput la sfarsitul Razboiului cand un nene din Comitetul Central a decis ca toate soselele din Romania ( pana atunci Romania nu dispunea de o infrastructura) sa treaca prin mijlocul satelor.
Si pe buna dreptate Romania are sate, mii de sate unde coana Maricica sta in poarta si se uita la trafic.



Ei bine aceasta mentalitate era eleganta oarecum in urma cu 6 decenii cand putinii soferi tranzitau "milioanele" de sate si comune romanesti, si unde cateodata se mai opreau sa cumpere cate un mar sau un catel mioritic in zonele muntoase. Acum dupa ce Europa nu mai are granite si Uniunea Europeana a devenit una dintre cele mai puternice comunitati din lume, Romania inca aplica tratatemnul coana Maricica.


Ea sta in continuare pe celebra bancuta din fata casei si se uita mandra la traficul rutier. Acum ea nu mai priveste la cate un Bucegi sau un Carpati (aici citim SR) , ci la un BMW 760 iL sau un Volvo FH12 de ultima genearatie.


Marea problema este ca "noii" soferi nu se mai opresc sa cumpere cate un mar sau un litru de vin pentru ca exista retele de magazine asemenea celor din Germania unde se plateste cu cardul.



Asadar, intrebarea de baza a infrastructurii in Romania ramane aceeasi, respectiv de ce coana Maricica trebuie sa asiste cu mandrie de pe bancuta ei realizata sub conducerea lui Dej la traficul infernal al Romania?


Exemplul cel mai bun a fost dat de comunismul bulgarilor care a construit toate soselele pe langa sate, unde viteza legala este de 90 km/h, nu de 50 de km/h asemenea celei din Romania.


Noi cei de la Autolatest militam in continuare la scoaterea din cicuitul turistic sa de tranzit al Romaniei a coanei Maricica, personaj care nu trebuie sa priveasca ultimele aparitii auto de la noi din tara de pe celebra sa bancuta.


Ea poate sa se uite fara probleme la stirile de la ora 5 sau chiar poate sa priveasca frumoasa gradina din spatele casei.



Noi chiar ne-am saturat de satele pitoresti din Romania nu pentru ca este sunt acum mai urate, ci pentru ca trebuie sa mergem cu 50 de km/h prin ele si trebuie sa evitam pe langa celebrele carute ( Romania dispune de cea mai mare "flota" de atelaje tractate din lume), si o sumedenie de animale mici sau mari plus cate un tractor U650 sau U445 fara faruri si stopuri.


Si nu in ultimul rand trebuie sa ne ferim si de politistul zelos de comuna care vegheaza constant la mentinerea viteze de "siguranta" de 50  km/h.

Primele sosele din Romania-Istoria se razbuna


 
1845: prima șosea din România actuală: Turnu Severin - Vârciorova, începe pietruirea cu bolovani de râu
1846: începe construcția unui sistem de drumuri care leagă Bucureștiul de Sibiu, Brașov, Focșani, Orșova și Brăila
1846: începe construirea cele mai vechi linii de cale ferată de pe teritoriul țării, Oravița - Baziaș, ale cărei lucrări se încheie în 1854.
1856: primele transporturi de călători pe linia Oravița - Baziaș
1848: la București, primul serviciu de transport cu omnibuzul cu cai
1869: la Timișoara, este pus în circulație tramvaiul cu cai
1872: la 28 decembrie același tip de tramvai este inaugurat și în București
1880: Dumitru Văsescu construiește un automobil cu motor cu aburi
1883: peste râul Prahova este construit primul pod metalic de cale ferată, în grinzi cu zăbrele, proiectat și executat de ingineri români
1890 - 1895: Construcția podului de la Cernavodă (Anghel Saligny), cel mai lung pod din Europa continentală a acelei epoci
1896: Teodor Dragu inventează un injector-pulverizator pentru cazanele locomotivelor, care aduce îmbunătățiri în exploatarea locomotivelor cu aburi folosind combustibili lichizi
1894: (9 decembrie): Se dă în exploatare prima linie de tramvai electric din București; în anii următori, apar linii de tramvai și în multe alte orașe mari
1895: în București sunt date în circulație, pentru transportul de materiale, primele două automobile cu abur.
1895: (1 octombrie (stil vechi: 19 septembrie)): inaugurarea Podului de la Cernavodă, construit după proiectul și în realizarea inginerului Anghel Saligny


1900: la serviciul de circulație al Capitalei, Bazil Gheorghe Assan înregistrează primul automobil.



2013-Romania reuseste dupa 200 de ani construirea a 500 de km de autostrazi de proasta calitate ( latime mica, asfalt prost si semnalizare problematica!).




Autor: AL
Sursa: Autolatest & Imagini Google

Tags:
editorial sosele romania, probleme infrastructura romania, accidente sate romania, mamaie banca la strada, batrani pe banca, accidente animale in sate, tractoare, carute in sate, tigani pe sosele, porci pe sosele