rss

Masinile cu motoare Turbo sunt mai costisitoare! Turbo vs aspirat!

Cineva a spus odata ca masinile care au motoare turbo, si aici vorbim atat de benzina cat si diesel, sunt mai fiabile decat motoarele aspirate ( fara supraaliemntare)?

Masinile cu motoare Turbo sunt mai costisitoare! Turbo vs aspirat!
Pentru a vedea care este raspunsul la aceasta intrebare trebuie sa urmarim studiul realizat in Marea Britanie de firma Warranty Direct.

Acestia au anuntat ca in medie masinile cu motoare supraalimentate se strica mult mai des decat cele aspirate, iar factura medie a reparatiilor poate ajunge undeva in jurul valorii de 2.500 lire sterline in UK.

Tot aceelasi studiu prezinta masinile supraalimentate drept unele care au prezentat probleme cu turbosuflanta in proportie de 27.8%, costurile de reparatii find in medie de peste 874.82 lire sterline.

Piata auto din Europa trece in aceste momente printr-o schimbare de proportii, unde aproximativ toti constructorii au ales calea de a supraalimenta toata gama de motorizari pe benzina. La Volkswagen gama turbo poarta numele de TSI, la Fiat T-Jet iar Renault o numeste TCe.

Diferenta dintre motoarele diesel si cele pe benzina supraalimentate este destul de mare in raport cu vizitele la service.

In SUA unde marea majoritate a masinilor au motorizari in configuratie V8 de cilindree mare aproximativ 5% din piata sunt motoare supraalimentate.

In Europa anului 2010 aproximativ jumatate din masinile inscrise in circulatie sunt au motoare turbo insa conform unor surse aceastea ar putea sa ajunga pana la un nivel de 85% in deceniul urmator.

Autolatest recomanda celor care doresc sa-si achizitioneze o masina noua sa se indrepte spre masinile care ofera motorizari pe benzina aspirate in ciuda unor performante mai bune ale celor care sunt supraalimentate.

Recomandarea noastra vine datorita costurilor foarte mari de schimbare sau recalibare a sistemelor de supraalimentare in service-urile din Romania.

Mai mult decat atat fiabilitatea motoarelor turbo a fost tot timpul in urma celor aspirate indiferent de marca de masini sau de stilul de condus.

Un exemplu de reparatie pentru o masina supraalimentata este cea a unei Skoda Octavia TDI care necesita o turbina noua. Pretul total al pieselor plus manopera depaseste grantia celor 1.500 euro TVA inclus, iar daca luam in considerare ca o astfel de masina costa pe piata de second hand aproximativ 6.500-7000 euro acest pret de reparatei devine extrem de mare.

Un motor de origine VW TSI care functioneaza doar cu benzina super plus (99 ROZ) beneficiaza de un sistem de supraalimentare si mai complicat, deci mult mai costisitor de reparat.







Autor: Al
Sursa: Autolatest

Tags:
Masinile, motoare, Turbo, sunt, costisitoare, Turbo, aspirat