rss

Motoarele cu 4 cilindri in linie

Motoarele cu patru pistoane in linie au nevoie pentru a reduce vibratiile produse de doi arbori de contrabalansare care trebuie sa se roteasca de doua ori mai repede decat axul motor.

Motoarele cu 4 cilindri in linie

Aceasta configurtatie este complet diferita de cea cu trei cilindri in linie motor care are nevoie doar de un singur arbore de echilibrare. Un motor cu patru cilindri are o aprindere odata la fiecare rotatie de 720°/4=180°, deci doua pistoane din cele patru se afla in aceeasi pozitie si se misca in aceeasi directie, in timp ce, celelalte doua pistoane se afla intr-o pozitie opusa insa tot in pereche. Pentru a evita vibratiile de la un capat la celalalt al asupra axului motor, vibratii intalnite la motoarele cu trei pistoane, inginerii de motoare au aranjat pistoanele motorelor cu patru cilindri in line simetric.


Pe scurt pistonul numarul 1 face pereche cu pistonul numaraul 4, iar numarul 2 face pereche cu nuamrul trei. Rezultatul este acela ca miscarea pistonului numarul 1 va fi echilibrata de pistonul patru. Acelasi lucru se poate spune si despre perechea 2 si 3. Unul dintre cele mai perfomante motoare la captolul vibratii este motorul boxer. Acesta functioneaza pe baza principiului pistoanele sunt amplasate opus.


In comparatie un motor normal cu patru cilindri in linie invarte axul motor sub un anumit unghi, pistonul din partea superioara are o cursa mai mare decat un piston aflat in partea inferiora a cursei. Fortele pe plan vertical apar datorita cursei pistonului iar acestea au drept rezultat o gama de vibratii imposibil de anulat.



Autor: AL
Sursa: Autolatest & AZ

Tags:
Motoarele, cilindri, linie