rss

Motorul cu trei cilindri in linie

La motoarele cu trei cilindri datorita faptului ca aprinderea are loc de fiecare data cand axul motor are o rotatie de 240 de grade (720° / 3 = 240°), acesta are un design special si ordinea aprinderii este de 1-3-2.

Motorul cu trei cilindri in linie

La prima vedere se poate observa ca axul motor datorita conceptiei sale si a gconbinarii centrului gravitational al celor trei cilindri, acest tip de motor nu produce vibratii.


Printr-o analiza matematica se poate observa de asemenea ca motorul nu genereaza forte in plan vertical, insa aceasta analiza in realitate este gresita deoarece cei trei cilindri exercita trei forte in locuri diferite la nivelul axului motor, de unde rezulta un nivel al vibratiilor redus. Cand pistonul numarul 1 se afla intr-o pozitie superioara in cursa si cand executa cursa completa acesta genereaza o forta in parte stanga a axului motor. Cand pistonul nuamarul doi efectueaza o cursa asemanatoare, el genereaza o forta asupra partii centrale a axului motor. Centrul de gravitate al motorului cu trei cilindri se afla in dreptul cilindrului numarul doi, ceilalti doi anuleaza eventualele vibratii exercitate asupra axului motor.


Dupa ce se efectueaza o rotatie de 180 de grade, fortele exercitate asupra axului motor se schimba. Motorul motorul cu trei cilindri este un motor cu vibratii care se anuleaza de la un capat al axului motor la celalalt. De asemenea motorul cu trei pistoane in linie este un propuslor care se impaca bine cu un arbore de echilibrare deaorece exista forte la ambele capete ale axului motor. Avantajele motoarelor cu trei pistoane in linie sunt reprezentate de catre turatiile mari pe care le pot atinge. Acestea de asemenea au o greutate mai mica in comparatie cu motoarele cu patru pistoane si sunt alcatuite din mai putine componente aflate in miscare.



Autor: AL
Sursa: Autolatest & AZ

Tags:
Motorul, trei, cilindri, linie