Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Noul Renault Megane Sedan 1.6 dCI 130 Intens este mai ieftin cu 8.000 euro decat Octavia Style 1.6 TDI

La prima vedere Octavia este clar o masina mult mai mare decat un Megane, insa realitatea este ca atat Octavia cat si Megane provin din suratele lor de clasa compacta. Octavia are aceeasi platforma tehnica cu VW Golf VI.

DESIGN


Inca din primele momente cand facem o comparatie intre Megane Sedan si Octavia Facelift 2017 vedem ca masina celor de la Skoda are acum un nou look extrem de ciudat, fanii sai urmand cu siguranta sa renunte in numar mare cand vor vedea masina live.

De cealalta parte francezii au realizat un model Sedan al lui Megane extrem de bine gandit la acest capitol, masina preluand multe elemente de la fratiorul sau mai mare Talisman.

Linia optica a lui Renault este mult mai bine fluidizata in partea din spate, loc unde Skoda se vede clar depasita. De fapt toata lumea recunoaste faptul ca Octavia este o masina hatachback in doua volume si jumatate.

INTERIOR

Noua Skoda Octavia facelift 2017 vine in premiera cu un nou sistem de navigatie Columbus cu un display orizontal de dimensiuni mai mari, insa cand facem o comparatie cu sistemul tip tableta R Link a celor de la Renault Octavia este din nou depasita.

Sistemul R Link are in premiera si sistemul Waze integrat pentru o navigare mult mai eficienta in cele mai aglomrate orase, in timp ce pentru Skoda clientii inca trebuie sa plateasca in plus pentru hartile 3D.

Din punct de vedere tehnologic Renault este cu o clasa peste Skoda si pentru simplu fapt ca pana si indicatoarele sunt LCD asemenea modelelor premium in timp ce Skoda inca ofera indicatore traditionale.

Pentru Octavia si in 2017 trebuie sa platestei in plus peste 100 de euro ca sa primesti un display mic denumit MAXI DOT amplasat intre vitezometru si turometru. Renault ofera un bord complet glass cockpit care se poate seta individual pentru fiecare client in parte.

SISTEMUL AUDIO

Skoda vine si ne ofera pe acest model Octavia un nou sistem audo semnat de Canton care are un pret de achizitie de peste 400 euro, in timp ce modelul Megane vine standard in versiunea Intens cu un sistem audio american Bose mult mai bun calitativ.

Pe scurt la Skoda trebuie sa platesti in plus orice echipament care se gaseste standard pe modelul Megane Sedan Intens.

MOTORIZARE TDI SAU DCI?

Octavia are in gama sa de motorizari si propulsorul 2.0 TDI de 150 sau 190 CP, insa 99% dintre clienti vor alege motorul mic 1.6 TDI de 110 CP pentru ca motorizarea de doi litri este  mult prea scumpa la achizitie.

De partea cealalta clientul de Megane Sedan poate alege un diesel 1.5 dCI de 110 CP insa recomandarea este diesel-ul 1.6 dCi de 130 CP care se regaseste si pe modelele Mercedes de ultima generatie.

La capitolul performante motorul dCI de 130 CP Energy este cu mai multe clase peste clasicul 1,6 TDI, masina francezilor consumand in medie cu pana la 1 litru mai putin si este la fel de performanta precum o Octavia 2.0 TDI de 150 CP.

Mai mult decat atat motorul Renault are o distributie pe lant care nu se schimba niciodata in timp de Skoda a ramas cu o curea de distributie costisitoare cand se schimba obligatoriu.

CONLCUZII

Acum clientii Skoda trebuie sa se gandeasca de doi ori cand vor sa-si cumpere o masina Octavia pentru ca aceasta este mai scumpa cu 8.000 euro pentru aceelasi nivel de echipare si in realitate valoarea de revanzare nu este de trei ori mai mare decat cea a unui Renault.

Costurile de utilizare pe an sunt mai mici la Renault, iar reteaua de service este mult mai bine pusa la punct in Romania pentru masina francezilor.

Cat despre design alegerea ramane una subiectiva, insa nu trebuie uitat faptul ca Octavia facelift este o masina atipica chiar si fanilor Skoda.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente