Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Povestea unui motor diesel Mercedes Benz! 2.1 sau 2.2 CDI, sau cand industria auto germana a invatat sa faca motoare de unica folosinta

Toate bune si frumoase pana la inceputul anilor 2000 cand germanii au invatat realmente sa produca masina care SA SE STRICE, lucru extrem de benefic pentru marca si in special pentru componenta cea mai importanta SERVICE-UL.

In urma cu trei decenii nu exista termenul de DISTRIBUTIE RUPTA sau PISTON DISTRUS datorita materialelor de slaba calitate cand auzeai de Mercedes Benz.

De mai bine de 15 ani germanii din Stuttgart au invatat ca nu este bine sa produci masini precum W126, W124 sau W140 pentru ca acestea nu se strica si clientii merg cu ele ani buni de zile fara a merge la service cu probleme tehnic serioase.

MAREA SCHIMBARE TEHNOLOGICA LA MERCEDES


Aceasta a avut loc la inceputul anilor 2000 cand au iesit pe piata noile modele Clasa C, E si S, masini care si in prezent sunt extrem de apreciate datorita peformantelor sale, insa care in egala masura sunt blamate de catre clienti ca nu mai corespund imaginii Mercedes.

Pur si simplu acestea SE STRICA des, iar costurile de reparatii sunt de ordinul a mii de euro indiferent ca mergi la reprezentanta sau la un service de cartier.

CEL MAI PROST MOTOR DIESEL MERCEDES este OM611 si OM651

Spunem PROST pentru ca acest motor a luat nastere sub numele de cod OM604 pe prima generatile de Mercedes Clasa C, motor care avea o cilindree de 2155 cmc si o putere maxima de 95 Cp in versiunea fara TURBO.

Acel model ajungea la o viteza maxima de 175 km/h si consuma un medie doar 6.5 litri.

Pe atunci motorul NU AVEA PROBLEME cu DISTRIBUTIA PE LANT sau cu INJECTOARELE pentru ca erau realizate mult mai bine din punct de vedere tehnilogic. Injectia indirecta de motorina era extrem de silentioasa, in prezent existant mii de asemenea masini care au depasit peste 1 milion de km fara a avea vreo problema tehnica.

PRIMUL PAS IN REALIZAREA UNUI MOTOR SLAB CA REZISTENTA 


Primul pas in realizarea motorul de 2.2 litri intr-un motor discutabil ca fiabilitate a fost implementarea injectiei directe pe mult renumitele versiuni CDI.

Acum motorul avea nume de cod OM611 si dezvolta o putere maxima de 125 CP, in timp ce consumul mediu a scazut pana la un nivel de 6.0 litri.Acest motor a fost primul din aceasta serie de nereusite Mercedes, mii de clienti fiind obligati sa cheltuiasca foarte multi bani cu reparatia sa chiar si cand masina avea aproximativ 100.000 de km.

CEA MAI PUTIN REUSITA VERSIUNE SE NUMESTE OM651 si a aparut in 2008

Numele de OM651 este sinonim cu CEA MAI SLABA MOTORIZARE MERCEDES din istorie, lucru spus atat de catre clienti cat si de catre statisticile marcii.

Pur si simplu versiunea aceasta produsa in peste 1 milion de exemplare a reusit sa STRICE Imaginea Mercedes prin rata foarte mare a rechemarilor si a problemelor tehnice.

Acest motor care a fost montat si pe marele Mercedes S250 are o racire defectuoasa pe cilindrul patru, are o distributie pe lant care se RUPE si un sistem de supraalimentare care necesita inlocuirea turbinelor prea repede in comparatie cu predecesorii sai.


Acest motor in versiunea sa TwinTubo dezvolta peste 200 CP si este capabila sa corespunda normelor de poluare Euro 5b sau Euro 6 doar cu ajutorul sistemului AdBlue care este recunoscut ca avand probleme cu injectorul din catalizator.

Pe scurt exact acestea sunt motrivele pentru care Mercedes a renuntat la acest motor incepand cu acest an, germanii oferind un motor nou de doi litri si 190 CP pe noua generatie de Mercedes Clasa E.

Cine doreste sa-si cumpere un Mercedes diesel din clasele mici trebuie sa se uite exclusiv dupa motorul 1.6 dCI de ORIGINE RENAULT care echipeaza Clasa A, B, C si E, motor extrem de fiabil.

Cine se uita spre un model Mercedes entry level trebuie sa-si achizitioneze motorul 1.5 dCI construit tot de catre Renault-Dacia, motor fiabil si extrem de economic.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente