rss

PREZENTARE- Alfa Romeo 159 /totul despre alfa romeo 159,multijet,jts

Unul dintre cei mai indragiti constructori de automobile italieni este, indiscutabil, Alfa Romeo.

PREZENTARE- Alfa Romeo 159 /totul despre alfa romeo 159,multijet,jts
Cuore Sportivo

Marele Enzo Ferrari saluta respectuos de fiecare data cand vede o Alfa trecand pe langa el. Cei de la Alfa Romeo si-au cladit numele de pe urma castigarii nenumaratelor competitii sportive, marii concurenti ai italienilor in acele vremuri fiind marci precum Maserati, Ferrari sau Lotus.

Marca peninsulara a inceput sa reprezinte o amenintare pentru concurentii germani odata cu lansarea la sfarsitul anilor 80 a berlinei sportive 155. Aceasta masina cu tractiune pe rotile din fata dispunea de motorizari foarte puternice, insa trenul de rulare cu puntea spate rigida a limitat comportamentul sportiv. Chiar si asa Alfa Romeo 155 a reprezentat unua dintre cele mai bine vindute masini in tari precum Germania , Franta sau Spania. Anul 1997 a insemnat pentru cei de la Alfa Romeo un an de rascruce deoarece situatia financiara foarte apropiata de faliment i-a obligat pe acestia sa proiecteze o berlina de clasa medie care sa fie atat de atractiva pentru clienti incat sa scoata marca din situatia financiara precara in care se afla.

Rezultatul muncii proiectantilor s-a numit 156 si a fost, de atunci si pana in prezent, una dintre cele mai frumoase berline din segmentul mediu. Design-ul sau cu forma de coupe, clantele usilor posterioare ascunse de priviri, si linia caroseriei cu un design sportiv pana la cel mai mic detaliu, a facut ca masini precum Audi A4, BMW seria 3 sau Mercedes clasa C sa nu mai vorbim de uzualele VW Passat sau Opel Vectra, sa para masini banale din punct de vedere al designului.

Sub capota lui 156 au fost oferite motorizari foarte performante atat pe benzina cat si diesel, insa variantele de top 2,5 V6 24 valve si 190 de CP si diesel-ul JTD cu cinci cilindri in linie de 2,4 litri capabil sa dezvolte o putere maxima de 136 de CP au reprezentat cele mai bune alegeri pentru Alfa 156.

Dupa o cariera de succes, in care a fost operat doar un singur facelift, Alfa Romeo 156 a devenit cu adevarat imaginea marcii italiene, insa acum a venit momentul ca acest model sa iasa la pensie ce-i drept in glorie in comparatie cu mai vechiul 155. Noua masina Alfa Romeo 159 lansata recent pe piata din Occident este o berlina cu un design chiar mai atragator decat al vechiului 156.

Acum clantele portierelor nu mai sunt ascunse in montant ci sunt pozitionate normal.

Dimensiunile caroseriei au crescut simtitor, noul 159 fiind mai lung pentru a oferi un spatiu superior la nivelul genuchilor pasagerilor de pe bancheta din spate , spatiu care la generatia precedenta a constituit unul dintre cele mai criticate elemente. Partea frontala, cu sase blocuri optice si o grila a radiatorului sportiva si im-punatoare reprezinta la ora actuala cea mai sportiva imagine din intreaga clasa medie.

Partea posterioara cu blocurile optice orizontale ne aminteste , indiscutabil, de modelul pe care-l inlocuieste.
In interior intalnim o plansa de bord superba, primul lucru care atrage atentia fiind consola centrala indreptata spre sofer si nu in cele din urma cele trei ceasuri rotunde clasice pentru o masina sportiva insa si cele trei guri de aerisire de asemena tot rotunde in cel mai pur stil competitional.

Soferul va gasi in spatele volanului cu trei spite doar doua cadrane respectiv vitezometrul gradat maxim cu 260 de km/h si turometrul la care zona rosie incepe la o turatie de 4500 rpm (motor diesel JTDM). Ne pare rau sa spunem dar Alfa Romeo 159 este o masina mult mai frumosa decat noul BMW seria 3 sau Audi A4 , iar interiorul cu plansa de bord sportiva este ce-i drept mult mai sportiva decat cea a noii serii 3. Raspunsul la acest lucru nu poate fi altul decat acela ca vechiul designer al celor de la BMW, respectiv Karl-Heinz Kalbfell, este acum la Alfa Romeo, iar casele de design Giugiaro si Centrul de Stil Alfa Romeo au facut posibila aparitia unei asemenea automobil.

Sub capota o Alfa trebuie sa fie o Alfa, deci numai propulsoare de top. Cel mai mare regret al fanilor italieni a fost scoaterea din productie a propulsorului V6 de trei litri care a echipat modelele 155, 164, 166 sau GTV, acesta fiind inlocuit tot de un V6 cu o cilindree mai mare de 3,2 litri insa de origine australiana Holden. Cei 260 de CP si respectarea normelor Euro IV fiind suficiente pentru Alfa pentru a uita venerabilul lor V6. Cuplul motor dezvoltat de acest V6 de origine General Motors de 320 de Nm este printre cele mai bune din clasa.

Restul de motorizari pe benzina sunt si ele deosebit de performante, astfel cel mai mic cu patru cilindri de 1,9 litri JTS ( injectie directa pe benzina) ofera 160 de CP iar fratiorul sau de 2,2 litri JTS este capabil sa dezvolte o putere maxima de 185 de CP si un cuplu motor de 230 de Nm la 4500 rpm.

La capitolul diesel noua Alfa va avea sub capota unele dintre cele mai performante motoare diesel din lume, noile JTDM-uri parca reamintesc concurentei germane si franceze ca italienii au fost primii care au echipat un motor diesel cu injectie directa pe motorina(Fiat Croma 1,9 TDI 1986) si de asemena tot ei au realizat primul motor diesel cu sistem common rail (Fiat Marea 1,9 JTD).

Noile propulsoare ofera puteri pentru toate gusturile, astfel gama de 1,9 litri JTDM dispune de 120 sau 150 de CP, cuplul motor maxim pentru cel mai puternic 1,9 JTDM fiind de 320 Nm. O clasa mai sus intalnim un propulsor diesel de vis, noul 2,4 litri cu cinci cilindri dezvoltand 200 de CP si un cuplu motor de 400 de Nm, performante superioare unui TDI VW de doi litri (170 de CP) sau ale unui CDI de 2,2 litri de la Mercedes.

Daca la capitolul motoare nu este nici o surpriza, italienii fiind in top, la capitolul tren de rulare au fost operate schimbari majore fata de vechiul 156.
In fata trenul de rulare are doua brate iar puntea spate independenta multilink promitand un comportament rutier exceptional. In cazul motorizarilor de varf este oferita ca dotare standard transmisia integrala Q4, sistem care transmite cuplul motor intr-un raport de 43% in fata si 57 % pe spate.

Noua Alfa 159 va veni si in Romania spre sfarsitul verii ,moment care va fi resimtit cu siguranta de trio-ul german BMW,Audi si Mercedes.

iulie 2005 LED








Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
PREZENTARE-, Alfa, Romeo, /totul, alfa, romeo, 159multijetjts