rss

ZERO kilometri noi de autostrada deschisi circulatiei intr-un an si jumatate de mandat PSD-ALDE

Vezi cum arata o analiza reala a situatiei autostrazilor din Romania.

ZERO kilometri noi de autostrada deschisi circulatiei intr-un an si jumatate de mandat PSD-ALDE

Reportajul a fost realizat de catre HotNews si arata care este stadiul real al lucrarilor si al proiectelor pentrui actualele si viitoarele autostrazi din Romania.


În urmă cu un an și jumătate PSD-ALDE prelua guvernarea și în primele zile ale cabinetului Grindeanu publica, în detaliu, prima versiune detaliată a celebrului program de guvernare cu care au căștigat alegerile parlamentare. În acest document - corectat și ajustat deja de câteva ori între timp după schimbarea cabinetelor - la capitolul infrastructură rutieră erau promise multe proiectele importante care erau date ca și rezolvate în perioada 2017-2018...


În realitate, nici un termen nu a fost respectat, nici un kilometru nou de autostradă nu a fost deschis circulației până în prezent, multe proiecte sunt blocate, altele întârziate peste măsură, iar în cazul unor proiecte s-au făcut chiar pași înapoi. HotNews.ro a luat primul program de guvernare, proiect cu proiect, și a analizat care e stadiul la zi pentru fiecare drum de mare viteză promis de PSD la preluarea puterii.  



Informația pe scurt:


  • În prima versiune a Programului de Guvernare (document de 173 de pagini depus la Parlament în ianuarie 2017), PSD promitea că va finaliza mai multe autostrăzi în 2017 și 2018.

  • Alte mari proiecte de autostrăzi aveau termene în orizontul 2018-2019 sau 2020.

  • Nici un proiect nu are termenele respectate, toate au întârzieri, iar până acum singurii kilometri de autostradă deschiși circulației - 15 la număr pe Lugoj - Deva Lot 2 - erau gata încă de pe vremea guvernării Cioloș.

  • Alte proiecte de autostrăzi au blocaje (A1 Lugoj - Deva, Lot 3; A10 Sebeș  - Turda, Loturile 3 și 4) sau au făcut chiar pași înapoi (A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - singurul contract semnat a fost reziliat).

  • Zeci de licitații au amânări peste amânări, unele au ofertele în evaluare la Compania de Drumuri de aproape un an de zile

  • Pentru unele proiecte licitațiile au fost dezastruoase și vor trebui relansate (Pitești - Craiova, redesenat ca drum expres în baza unor studii vechi; relocarea utilităților care ține în loc Podul de la Brăila ș.a.)

  • Proiecte importante ca Sibiu - Pitești, Comarnic - Brașov sau Târgu Mureș - Iași sunt în aer.






PROMISIUNEA: „Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureştiului la profil de autostradă (Inel Bucureşti (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază);” 


STADIUL ACTUAL: A0 Sud a fost scoasă la licitație în iulie 2017, cu oferte depuse în octombrie. Atribuirea pentru cele trei loturi în lungime totală de 52 de kilometri a venit abia în mai 2018, însă până la semnarea contractelorpropriu-zise înca mai e cale lungă... 

---


PROMISIUNEA: „[n.r. drum Trans Regio] Constanţa – Vama Veche – Trans-Regio – (36,7 mil Euro, FEN+BS).”

STADIUL ACTUAL: Zero. Nimic.


 


PROMISIUNEA: „Comarnic – Braşov (997,75 mil. Euro). Perioada: 2017 – 2022.”


STADIUL ACTUAL: După un an 2017 aproape pierdut, cabinetul Tudose căuta asistența Băncii Mondiale, exasperat de neputința autorităților de la drumuri care în decurs de 15 ani au ratat trei tentative de concesiune/PPP-uri și nici nu au reușit să revizuiască Studiul de Fezabilitate. 

Banca Mondială ar fi trebuit să se ocupe de realizarea studiilor, atât de necesare pentru o autostradă montană, un proiect foarte complex. 

Cabinetul Dăncilă, însă, a pus cruce acestei colaborări și a anunțat recent că va încerca din nou o tentativă de PPP pentru întreg tronsonul Brașov - Comarnic - Ploiești. De acest proiect nu se va ocupa Ministerul Transporturilor sau Compania de Drumuri ci - atenție - Comisia Națională de Prognoză din cadrul Secretariatului General al Guvernului...  

Șansele reale ca acest proiect să fie gata în 2022 sunt ZERO

---

PROMISIUNEA: „Sibiu – Braşov (737,22 mil Euro). Perioada: 2017 – 2020.”


STADIUL ACTUAL: În 2014 a fost lansată licitația pentru revizuirea SF-ului pe Sibiu - Făgăraș, deci doar pe o parte din proiect. În 2015 a fost semnat contractul și nici până în ziua de azi nu este finalizat! 

Șansele ca lucrările propriu-zise pentru acest proiect să fie gata până în 2020 sunt ZERO.

---


PROMISIUNEA: „Surplacu (sic!) de Barcău – Borş (+ Oradea). (304,43 mil. Euro) Perioada: 2017-2019”


STADIUL ACTUAL: Cu un contract reziliat la finele lui 2016 din cauza mobilizării slabe a constructorului, cei 64 de km de autostradă (realizați deja în proporție de 50% de pe vremea Bechtel) au fost scoși la licitație abia în august 2017. Ofertele au fost depuse în februarie 2018 și, deși au trecut deja aproape patru luni, Compania de Drumuri încă nu a atribuit nici unul dintre contracte pentru cele trei loturi. 

Chiar și așa, odată semnate contractele, termenele de finalizare sunt de 24 de luni pentru fiecare lot. Astfel, șansele ca acest proiect să prindă anul 2019 cu lucrările finalizate sunt minime. 




PROMISIUNEA: „Finalizarea autostrăzii Sebeş – Turda. Perioada: 2017”


STADIUL ACTUAL: Din start termenul pus în programul de guvernare a fost încălcat. Cei 70 de km sunt, oficial, încă în lucru, deși circa 27 de kilometri sunt gata de la începutul anului. Problema e că fosta conducere a Companiei de Drumuri nu a vrut să facă recepția lucrărilor, invocând vicii și probleme la execuție. Societatea civilă a tot invocat cu nu există probleme suficient de mari care să împiedice deschiderea circulației și că ce lucrări mai erau de executat puteau fi făcute fără a perturba traficul. 

Ministrul Transporturilor invoca la începutul anului și regulamentul de recepție care prevede mai nou că proiectul trebuie să fie gata 100%, chiar dacă lucrările rămase de executat nu sunt direct legate de calea de rulare pe care se poate circula. Ministrul Lucian Șova promitea că va demara modificarea regulamentului de recepție, dar nici până azi nu s-a făcut ceva în acest sens...

Pe Lotul 1 se lucrează, dar pe Lotul 2 constructorul are probleme de mobilizare. 

Finalizarea întregului obiectiv până în 2019 pare greu de crezut. Cele patru loturi au fost contractate în... 2014.

---

PROMISIUNEA: „Tronsonul Ploieşti – Comarnic (306,77 mil. Euro, FEN+BS)”

STADIUL ACTUAL: Bucata a fost inclusă în noul plan de a lansa proiectul Ploiești - Comarnic - Brașov prin PPP condus de Comisia de Prognoză. Vezi detalii mai sus la Comarnic - Brașov. 

---

PROMISIUNEA: „Finalizarea Secţiunii Bucureşti - Ploieşti, sector 1, km 0+000 - km 3+325; nod Centura Bucureşti km 6+500 şi nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017”


STADIUL ACTUAL: Cei 3,3 km care ar urma să intre în Capitală în zona Petricani sunt în lucru și există ÎNCĂ șanse să fie gata abia spre final de 2018. Termenul pus de PSD în programul său de guvernare a fost deja depășit...


Contractat în 2015, proiectul a demarat cu greu și cu blocaje birocratice. În bugetul pe 2018, însă, alocarea financiară a fost insuficientă, acoperind doar o treime din necesar - lucru recunsocut chiar și de oficialii din Ministerul Transporturilor. Drept urmare, în ultima perioadă au apărut semne de demobilizare a constructorului, punând sub îndoială finalizarea în acest an.







Autor: AL
Sursa: Autolatest & HotNews

Tags:
autostrazi romania 2018, autostrazi romania 2109, autostrazi realizate psd, psd alde autostrazi 2016-2019, lucrario cnair psd romania 2018, sebes alba este gata, autostrada pitesti sibiu psd alde