rss

ISTORIC DAEWOO

Povestea Daewoo a inceput cu General Motors. In 1972, GM a initiat o investitie comuna cu producatorul corean de masini Shinjin Motor Co., iar compania creata s-a denumit GM Corea si reprezenta arma de GM de dominara a pietei de masini Sud Coreene. Desi 50% din actiuni au fost vandute gigantului industrial Daewoo Group in 1978, GM controla inca dezvoltarea masinilor. De fapt Daewoo nu s-a implicat prea mult in dezvoltarea de noi modele deoarece GM putea oricand sa gaseasca masini demodate din gama Opel, sau de la alte branduri, si sa le transfere la Daewoo. Pontiac Lemans de la sfarsitul aniilor 80 este un asemenea exemplu. In incercarea de a a ajuta SUA in lupta sa impotriva masinilor mici japoneze, Daewoo a inceput sa produca o versiune refacuta a Opel Kadett pentru GM. Totusi proiectul a oferit producatorului corean o prima idee a ceea ce inseamna un volum mare de exporturi, strategie ce continua si pana azi. Aceasta initiativa a oferit firmei Daewoo o fabrica moderna cu o capacitate de 170000 de unitati anual. GM a renuntat in 1992 si si-a vandut pachetul de actiuni grupului Daewoo. Pe masura ce influenta americana s-a evaporat, Daewoo a inceput sa creeze propriile modele. Aceasta a insemnat creeare de centre de dezvoltare si cercetare in Europa si subcontractarea mai multor proiecte de dezvoltare la consultanti straini. Cu ajutorul expertilor occidentali, modelul Lanos a fost creat in 1995. Anul urmator, Daewoo a investit in firma poloneza FSO, creand o companie care in cele din urma a creat masina mini Matiz. In 1998, creatorul de SUVuri Ssangyong, a intrat in faliment si si a fost preluat de Daewoo. Grupul Daewoo era implicat in mai multe afaceri in arii de activitate diferite. In 199, grupul a intrat in criza financiara datorita supraexpansiunii din anii precedenti, si a ajuns astfel sa fie nevoit sa vand absolut toate afacerile , mai putin divizia auto. Aceasta a avut aceeasi soarta un an mai tarziu. Ssangyong s-a despartit de trust in 2000. In 2002, GM a cumparat majoritatea activelor Daewoo si a redenumit-o GM Daewoo. Deoarece brandul Daewoo avea o imagine foarte proassta, masinile au fost redenumite Chevrolet pentru piata Americana si Europeana, si Holden pentru piata Australiana. Sucursala partiala a GM, Suzuki a luat 14,9 % din Daewoo pentru a vinde masinile ca Suzuki in America de Nord.