rss

ISTORIC PEUGEOT

Istoria familiei si a companiei Peugeot sunt direct legate de regiunea Montbeliard, din estul Frantei. Leul, simbolul marcii, este prezent pe emblema provinciei Franche-ComtÃ, locul de nastere al familiei. Peugeot este in egala masura o aventura industriala si umana.


Este istoria unei familii ce a reusit sa se adapteze modificarilor fiecarei perioade, in acelasi timp conservand o puternica constiinta sociala: crearea unei banci de economii, a unei institutii de ajutorare reciproca; asistenta medicala gratuita, asigurari, spitale, scoli, un sistem de pensii, ziua de munca de 10 ore, toate acestea cu 33 de ani inainte de a deveni obligatorii prin lege.

 

 

De la primele triciclete si pana la cele mai recente modele, compania identificata prin simbolul felin a devenit rapid unul dintre cei mai renumiti producatori francezi, urmatorul pas fiind patrunderea pe piata internationala. Aventura industriala a inceput in 1810.

Moara de cereale a familiei Peugeot a fost modificata pentru a deveni otelarie. Pe la 1833, afacerea a crescut, prin realizarea de articole de feronerie, si a cunoscut o extindere progresiva: fierastraie banda, cadre pentru corset, resorturi, umbrele, rasnite de cafea, diverse unelte, cadre de metal pentru crinoline, masini de tesut etc. 1810 Stabilita in sudul Frantei inca din secolul al 15-lea, familia Peugeot detinea mari intinderi de pamant, pe care in veacul al 18-lea a ridicat mori de vant si a dezvoltat afaceri in domeniul tesaturilor, filaturilor si moraritului.

Tinutul Montbeliard, situat la granita dintre Elvetia, Alsacia si Franche-Comté, se bucura de resurse hidrografice abundente si de forta de munca industriala calificata. Acesti factori aveau sa determine amplasarea si a altor locatii industriale. In 1810, fratii Jean-Pierre si Jean- FrÃdÃric Peugeot au transformat o moara intr-o otelarie si fabrica pentru producerea de lame pentru fierastraie; astfel a fost creata compania Peugeot Bros.


Acesta reprezinta adevaratul debut industrial al familiei Peugeot. In 1858 s-a inregistrat oficial marca Leului, activitatile au capata un caracter din ce in ce mai pronuntat industrial si s-au diversificat: se fabricau unelte pentru diferite tipuri de activitati, ustensile casnice, inclusiv renumitele rasnite de cafea, razboaie de tesut si diverse alte obiecte, inclusiv arcuri pentru crinolinele in stilul celui de al doilea imperiu. Prin munca asidua si capacitati inovatoare, Peugeot si-a creat renumele pentru calitatea si robustetea produselor sale.

1885 In 1885, Armand Peugeot incepe producerea de biciclete la fabrica din Beaulieu. Tot el prezinta prima tricicleta actionata prin forta aburilor la Expozitia Mondiala de la Paris din 1889. Aceste evenimente fac din Peugeot unul dintre pionierii automobilului. Anul urmator, Peugeot inlocuieste propulsia aburului cu cea pe benzina. In 1896 a fost fondata o noua companie, "SociÃtà des Automobiles Peugeot", dedicata exclusiv producerii de automobile. In acelasi timp, compania "Sons of Peugeot Bros" si-a continuat activitatile devenite traditionale: producerea de unelte, biciclete si motocicluri usoare, iar in perioada 1905 - 1915 a fabricat si o gama de vehicule utilitare usoare sub denumirea de "Peugeot Lion". In 1910, cele doua firme au fuzionat, rezultand "SociÃtà Anonyme des Automobiles et Cycles Peugeot".

Din acel moment, familia s-a lansat pe piata emergenta a automobilelor. Designul aerodinamic, simbol pentru o intreaga epoca, va influenta designul auto pana la al doilea razboi mondial. La Peugeot, punctul culminant a fost reprezentat de lansarea modelului 402 in 1935. 1960-prezent In 1960, Peugeot a devenit, dintr-un producator specializat, unul general: de la limuzine clasice la modele de mic litraj. Anul 1974 consemneaza preluarea firmei Citroen de catre Grupul Peugeot. Achizitia a fost finalizata abia in 1976 si astfel a luat nastere un grup auto cu doua marci diferite. A doua criza a petrolului din 1978 a provocat o criza si in industria auto, ce a urmat celor trei decade de avant.

 

Peugeot a hotarat ca singura solutie o reprezinta adaptarea fara intarziere la un mediu in profunda schimbare. Acest demers a presupus viabilizarea pe termen lung a afacerii si mentinerea statutului sau de independenta. Preluarea filialelor europene de la Chrysler, impreuna cu aventura Talbot, au zdruncinat soliditatea companiei la inceputul anilor '80.

 

Succesul modelului 205 alaturi de o restructurare organizationala majora au readus Peugeot pe calea succesului. 1997 reprezinta anul celei de a doua reorganizari majore, prin adoptarea unei politici cadru si prin folosirea partajata a echipamentelor industriale de catre Peugeot si Citroen. Fiecare marca si-a pastrat denumirea, personalitatea si reteaua de distributie.