Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Care sunt cele mai bune masini de iarna? SUV, off road veritabil sau berlina cu transmisie 4×4?

Aceasta aduce un plus de stabilitate atunci cand vine sezonul rece, respectiv cand zapada ajunge chiar si la peste 0.5 m.

Pentru a face fata in aceste conditii vitrege o masina trebuie sa dispune pe langa o tractiune integrala si anvelope speciale sezonului rece. Un exemplu clar de anulare a tractiunii integrale este cel al clientilor de Dacia Duster se vad in aceste zile pusi intr-o situatie destul de ingrata deoarece nu si-au inlocuit anvelopele all-season cu unele de iarna.

In ciuda unei transmisii performante masina nu reuseste sa prezinte acea siguranta pe zapada cum era de asteptat.

De ce raman SUV-urile inzapezite?

La aceasta intrebare raspunsul este unul foarte simplu si anume pentru ca aceste masini nu sunt realizate a functiona eficient pe zapada. Terenul lor de joaca este asfaltul uscat asemenea masinilor normale cu tractiune doar pe o punte. Unul dintre principalele motive pentru care masinile din clasele SUV nu au mari sanse pe zapada este garda la sol total neadecvata. Un SUV modern are o garda la sol cu doar 10 mm mai mare decat cea a unei masini de familie din clasa medie.

Daca mai punem aici si faptul ca in medie un SUV cantareste cu pana la 400 kg mai mult decat o masina normala avem toate ingredientele unui esec pe zapada.

Care sunt cele mai bune masini pentru zapada?

Cea mai buna masina pentru zapada este cea care dispune de o tractiune integrala, cea care are un apatament cat mai mic si cea care este dotata cu o garda la sol cat mai mare. Primul loc este echipat de americanul Jeep Wrangle 2.8 CRD care demonstreaza o abilitate extrema in a se juca pe zapada care poate avea chiar si 1 metru.

Locul secund este oferit sovieticii Lada Niva deoarece este o masina off road veritabula cu o transmisie integrala permanta si o greutate la gol foarte mica. 

Pe locul trei se claseaza incredibilul Suzuki Jumny care ofera performante foarte bune la un pret de achzitie mult mai mic. Motorul pe benzina de 1.3 litri este suficient de puternic iar caseta de reductie face din acest aparent automobil de oras un veritabil crossover.

Locul 4 este adjudecat venerabilului Land Rover Defender 90 care nu ocupa o pozitie mai buna deoarce nu reuseste sa ofere ajutoare electronice asemenea concurentului sau Jeep Wrangle 2012.

La capitolul masini normale cele mai bune modele pentru sezonul de iarna sunt cele echipate cu tractiune integrala si care au o greutate la gol cat mai mica! Aici trebuie sa amintim noul Suzuki Swift 4×4, Dacia Duster 4×4, gama BMW xDrive, gama Audi Quattro, gama Mercedes 4Matic si in general toate masinile Subaru.

SFATURI de sezon:

-Daca aveti un SUV si nu este echipat cu anvelope de iarna mai bine nu iesiti cu masina in afara soselelor!

-Daca aveti o berlina de clasa mica sau medie nu trebuie sa uitati ca aceasta este conceputa pentru mersul pe sosea nu pe munti!

-Daca aveti un off road veritabil trebuie sa-l echipati si cu un troliu deoarece daca ramaneti inzapeziti doar Unimog-ul celor de la drumuri si poduri mai poate sa dea o mana de ajutor. Tot aici nu trebuie sa omiteti echiparea masinii cu anvelope de iarna!

-Niciodata sa nu radeti de un Suzuki Jimny sau de un Fiat Panda 4×4 iarna! Aceste masini sunt usoare au transmisii integrale capabile si pot face minuni atunci cand marile SUV-uri de peste 2.5 tone au ramas suspendate pe burta!

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente