Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Sfaturile Nokian-Cum trebuie condusa masina pe timp de iarna daca esti incepator

Ne așteaptă cel mai provocator sezon în materie de șofat, iar sosirea iernii ne face să fim puținmai îngrijorați atunci când suntem la volan. Statistic, șoferii neexperimentați au mai multeșanse să fie implicați într-un accident de circulație.

Însă chiar și nou-veniții se pot bucura decondus atunci când mașina și anvelopele lor sunt în stare bună.

„Iarna aduce variații meteo mari, iar schimbările de fricțiune cauzate de zăpadă și gheață îi potsurprinde pe șoferii neexperimentați. Vizibilitatea poate fi scăzută, iar mocirla și lapovița au un efectînsemnat asupra direcției și distanțelor de frânare ale mașinii”, spune șoferul de testare Mika Kuuside la Nokian Tyres.

Șoferii tineri sunt considerați novici în trafic. Există și mulți care conduc rar. Drumurile scurte întrecasă și magazine nu înseamnă experiență de condus pe timp de iarnă.

„Oamenii care conduc mai puțin au adesea probleme cu drumuri sau condiții meteo dificile.

Șofatul încentrul orașului, blocarea în trafic, parcarea și condusul pe întuneric pot fi înfricoșătoare pentru noiișoferi”, a explicat Kuusi.Controlul mașinii se îmbunătățește odată cu experiențaPotrivit Comisiei Europene, șoferii cu vârsta cuprinsă între 16 și 24 de ani sunt mult mai prezenți înstatisticile privind accidentele și decesele.

Ei se confruntă cu un risc de două până la trei ori mai marede a avea un accident de mașină decât conducătorii auto mai experimentați.

Accidentele în care sunt implicați șoferii tineri sunt adesea cauzate de pierderea controlului sau de viteze neregulamentare șiau loc cel mai probabil pe timp de noapte.Starea mașinii și cunoașterea caracteristicilor acesteia sunt esențiale pentru siguranță.

Șoferii tinericonduc adesea mașini mai vechi care nu dispun de sisteme de asistență și de echipamente desiguranță de ultimă generație. În loc să conducă a doua mașină a familiei, tinerii șoferi ar trebui săconducă o mașină cât mai sigură posibil.„Chiar și în cazul mașinilor mai noi, trebuie să fim conștienți de modul în care se vor comporta încondiții extreme. Revenirea la banda proprie după depășirea unei mașini pe timp de iarnă este unscenariu tipic pentru pierderea controlului”, spune Martin Dražík, manager de produs la Nokian TyresEuropa.

M. Dražík ne reamintește că nici măcar sistemele automate sau echipamentele de siguranță ale unuiSUV de mari dimensiuni nu pot menține greutatea pe șosea dacă viteza este prea mare.Când conduceți rar, anvelopele bine întreținute sunt cea mai sigură alegereȘoferii neexperimentați ar trebui să acorde o atenție specială și anvelopelor.

M. Dražík le recomandăcelor care conduc mai rar să aleagă cel mai bun model din cea mai nouă linie de produse.„Cele mai noi modele de anvelope vor oferi întotdeauna o mai bună aderență, iar inovațiile la zi voroferi un sentiment mai bun de control și siguranță pe drumurile foarte alunecoase.

Noile anvelopesunt în stare bună, însă adâncimea benzii de rulare trebuie verificată în mod regulat. De asemenea,este importantă menținerea unei presiuni corecte a anvelopei”, ne amintește Martin Dražík.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente