Cine putea sa uite un incredibil Clio Williams de 1.8 litri din anii 90, o masina atat de buna incat, inca mai concureaza prin raliurile de amatori din intreaga lume.
Clio III din 2007 avea sa aduca pietei cea mai performanta masina din segment, respectiv un motor de doi litri aspirat care dezvolt o putere maxima de 200 CP. Zona rosie a turometrului de 8.000 rpm avea sa faca din acest Clio o masina care putea sa concureze fara probleme chiar si cu modelul Civic Type R de la Honda.
CITESTE TESTUL COMPLET AICI!
CAROSERIE
Noul Clio RS 2014 a ajuns la a 4-a generatie si asa cum poate era de asteptat Renault a optat pentru trendul denumit downsizing. Acest lucru inseamna din start ca sub capota nu mai avem asemenea predecesorilor sai un motor de cilindree mare aspirat, ci un micut 1.6 turbo imprumutat de la japonezii Nissan.
Caroseria noului Clio 4 RS este in mare parte identica cu cea a masinii de mare volum cu sigura diferenta ca spoilerul fata este mult mai agresiv, iar in spate cele doua evacuari finale sunt “ingradite” de un difuzor aerodinamic de-a dreptul racing.
Sistemul de evacuare suna mai bine decat pana in trecut si aduca o nota de rafinament masinii demna de marci de renume precum Porsche sau BMW.
De fapt sistemul R-Link care sintetizeaza sunetul sport al vechilor modele este de aceasta data o optiune care nu mai are nici un rost cand auzim evacuarea finala a masinii de fata.
Sfatul nostru este sa opriti aceasta sinterizare audio pentru a auzi sunetul real al lui RS.
MOTORIZARE
In urma cu doi ani de zile Autolatest testa modelul Clio RS Gordini, o masina considerata de noi si de specialistii din intreaga lume drept cel mai bun Clio din istorie.
Putere maxima de 203 CP a motorului Renault Sport avea sa aduca zambete pe fetele tuturor celor care aveau onarea de a merge cu aceasta masina.
Pur si simplu motorul “vechi” de doi litri consuma relativ putin, avea o explozie de putere in zona de 4000-8000 rpm si dispunea de un sunet greu de atins de motorizarile de generatie noua.
Acum in 2014 sub capota lui RS se ascunde un motor Nissan de 1.6 litri supraalimentat cu injectie directa, o motorizare care mai este intalnita si pe modelul Nissan Juke Nismo in aceeasi configuratie de putere.
Cei 200 CP sunt reali, insa daca punem fata in fata noul si vechiul cel din urma parca are toate sansele de castig.
CUTIA EDC O SUPRIZA NEPLACUTA
Da toata lumea monteaza pe aceste hot hatch-uri transmisii secventiale cu doua ambreiaje, iar Renault nu a reusit sa treaca tentatei de a monta cutia EDC pe noul RS.
Aceasta este de provenienta germana Getrag insa nu schimba rapoartele la fel de rapid precum o face o cutie DSG pe un VW Polo GTI. Delay-ul de la pornire este o mare problema a noului Clio RS IV care pierde o jumatate de secunda atunci cand vrem o plecare in forta.
Cine doreste o repriza 0-100 km/h fara cursur trebuie sa activeze sistemul de plecare automata care ce-I drept ne readuce zambetul pe buze.
CONCURENTA REALA
Daca ne uitam putin peste gard putem sa vedem o concurenta reala precum VW Polo GTI de 180 CP destul de fad in acest segment in sepcial in Romania.
Noua Fiesta ST are tot o motorizare de 1.6 litri turbo insa care nu dezvolta decat o putere maxima de 180 CP. Pana cand aceasta masina nu este supusa unui test drive Autolatest nu ne putem pronunta.
Marele concurent pentru noul Clio RS se numeste Peugeot 208 GTI o masina de 200 CP echipata cu o motorizare THP de origine BMW care din fericire este dotata standard cu o transmisie manuala clasica cu 6 trepte.
PRO
Imgine de marca
Sasiu sport cu difuzor aerodinamic spate
Evacuare racing memorabila
Cutie EDC comfortabila in oras
Sistem de plecare de pe loc asistat
Sistem de franare ultra eficient
Reprize puternice motorizare Nissan Nismo
CONTRA
Delay cutie EDC Getrag
Lipsa cutie manuala clasica Renault Sport