De fiecare data cand vorbim de masinile de oras, cei mai mari fani din Europa vor spune fara doar si poate nume precum Polo, Corsa, Punto sau Rio, insa, in realitate, una dintre cele mai apreciate masini se numeste Micra.
Nissan este unul dintre putinii constructori care au masini din aceasta clasa in Europa, inca din anii ’80, cand acestia au vandut cu succes modelul Micra in anul 1983. Pe atunci, micuta japoneza nu avea decat un motor pe benzina de 1 litru si 50 CP, insa chiar si asa modelul a fost un real succes.
Generatia care a permis celor de la Nissan sa devina un specialist in constructia de masini citadine, a fost Micra II lansata in anul 1992 , model care avea sa fie construit in aceeasi forma pana in anul 2003.
Reteta succesului lui Micra a fost un design Bio, extrem de atragator pentru clientela feminina si o gama de motorizari 100% japoneze, pe benzina, care puteau sa fie cuplate la transmisii automate CVT inca de la inceputul comercializarii.
MICRA 2018 DEVINE O MASINA DE TOP IN SEGMENTUL SAU
Pentru a castiga si din clientela masculina, cei de la Nissan au ales ca aceasta noua generatie sa fie una cu un design complet diferit fata de cel al predecesorilor sai, linia optica fiind una agresiva pentru o masina Micra.
La interior vedem pentru prima data faptul ca Nissan a ales ca acest nou Micra sa fie nu doar un model de volum banal, pentru ca acum masina are multe materiale de calitate, gasite la masinile cu preturi de achizite mult mai mari.
Plansa de bord este una extrem de bine realizata ergonomic, iar insertiile de materiale premium, precum aluminium sau zonele acoperite cu piele cusuta, fac din interiorul unui VW Polo unul parca provenit din anii ’90.
Acest salt la capitolul calitare, permite marcii japoneze sa claseze noua Micra intr-un segment premium din aceasta clasa, adica Micra de fata este o masina care are mari sanse a concura chiar si compacte de prestigiu.
TEHNOLOGIE
Sub caroserie se ascunde o platforma tehnica de Renault Clio IV, adica una extrem de dinamica in comparatie cu cea a unui Ford Fiesta sau Opel Corsa.
Dinamismul lui Clio IV este amplificat la noul Nissan, pentru ca jantele sunt mai mari, iar trenul de rulare este setat mult mai rigid. Acest detaliu nu este unul extrem de laudat pe soselele din Romania, insa chiar si asa, Micra se comporta admirabil pe drumrile virajate din zonele muntoase.
MOTORIZARE 1.5 dCI FARA SURPRIZE
Sub capota lui Micra de fata, se ascunde un motor traditional Aliantei Renault-Nissan, adica un diesel 1.5 dCI de 90 CP, care ofera suficient de multa putere pentru a face viata in spatele volanului placuta.
Acest motor se regaseste pe toate masinile Renault si Dacia, deci nu reprezinta nici o surpriza pentru fanii din Romania. Un punct forte unde Micra exceleaza, este acela ca japonezii au ales ca masina sa fie echipata doar cu o transmisie manuala cu 5 trepte, in defavoarea uneia cu 6 trepte, pentru ca masina aceasta urmeaza sa fie condusa 99 % in mediul urban.
Rapoartele lungi ale transmisiei permit soferului, in marile orase, un parcurs fara prea multe probleme, iar cand mergem pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h, turatia nu depaseste 2.300 rpm.
Unii vor spune ca este totusi prea mult, insa putini au observat faptul ca noua motorizare 1.5 dCi Euro 6 are zona rosie a turometrului la 5.000 rpm, fata de 4.500 rpm in trecut.
CONSUM REAL IN BUCURESTI
Pentru a spune cateva cuvinte despre consum, trebuie mentionat faptul ca noul model Micra 2018 are o greutate la gol extrem de mica, de 1082 kg.
Coroborata cu aceasta, motorizarea dispune de un sistem Stop&Start extrem de eficient, de unde si un consum real de 5.1 litri intr-un Bucuresti aglomerat. Cand merge in mediul extraurban cu viteze maxime de 100 km/h, consumul scade pana undeva in zona de 3.3 litri. Doar pe autostrada trebuie sa ne asteptam la un consum real de 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
La prima vedere, Micra este inca o alta masina din clasa mica, care nu are nici o sansa in fata unui Polo sau Fiesta, insa daca mergi cateva sute de km cu ea, observi faptul ca Nissan are cel mai spatios interior si o tinuta de drum extrem de dinamica.
Motorizarea dCI Renault nu ofera nici o surpriza, iar transmisia clasica cu 5 trepte este una extrem de eleganta in utilizare.
Cat despre dotarile cu care poate masina sa fie echipata, ajungem sa discutam de un model realmente premium in aceasta clasa. All around, Micra suprinde din nou ca si in anii ’90 cu o caroserie agresiva si cu un interior extrem de bine realizat.
PRO
Imagine de marca
Design interesant
Calitate de fabricatie
Dotari de siguranta activa si pasiva best in class
Valoare mare de revanzare
Motor diesel puternic si economic
CONTRA
Pret de achizitie relativ mare
Lipsa versiune 1.5 dCI 110 CP
Lipsa transmisie EDC
Lipsa discuri frana punte spate