Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Prim contact cu noul BMW Seria 5 G30! Test Drive BMW 530i XDrive de 252 CP 2018

BMW,  dupa cum bine stie intreaga lume, este una dintre cele mai imporante marci premium din lume, iar cand vorbim de BMW, nu putem uita de modelul sau de top, Seria 5.


Fanii marcii vor spune tot timpul ca un Seria 7 este mult mai important decat un 5, insa Seria 5 reprezinta in realitate pentru germani, o masina mult mai importanta din toate punctele de vedere, pentru simplul fapt ca acesta este mult mai bine vandut decat Seria 7.

Despre nava amiral nu putem spune multe lucruri, pentru ca aceasta este asemena concurentilor sai directi Audi A8 sau Mercedes Clasa S, masini de top cu o raspandire mult mai mica decat cele de clasa medie.

CE INSEAMNA SERIA 5 PENTRU BMW?


Masina din acest test se numeste, pe langa Seria 5, numele de cod G30, adica noua generatie de berline premium realizate de bavarezi pentru a concura cu succes Audi A6 si Mercedes Clasa E.

Fata de acestea, BMW a realizat o masina care trebuie sa fie extrem de compatibila cu oferta clasei premium, chiar si in anul 2025, adica modelul este gandit sa ofere performante chiar si peste cativa ani din momentul lansarii pe piata.


Despre designul caroseriei putem spune ca acest G30 pastreaza imaginea predecesorului sau F10, una dintre cele mai bine vadute masini din clasa medie din lume.

PENTRU PRIMA DATA UN INTERIOR REALMENTE PREMIUM

Poate cel mai mare salt fata de modelul mai vechi, este observat la interior, unde noul Seria 5 este fara doar si poate, o masina mult mai buna calitativ decat Audi A6 sau noul Mercedes Clasa E.

Materialele din care este realizata plansa de bord si calitatea asamblarii, permit acum pentru prima data celor de la BMW sa se mandreasca cu titlul de cea mai buna masina din segmentul din care face parte.


Ergonomia plansei de bord este tipica BMW, adica pe langa marele display din partea superioara si comenzile noi digitale ale sistemului de AC automat, pozitia la volan ramane de top asemenea functionalitatii.

Fanii BMW descopera si acum, in anul 2018, ca butonul care schimba posturile radio este amplasat tot in dreapta consolei, asemenea masinilor produse in anii ’80, asemenea comutatorului de lumini din partea stanga.

Aceste detalii nu sunt RETRO, ci ofera fanilor BMW o functionalitate cunoscuta, care din pacate nu prea se mai regaseste la Audi sau Mercedes, in anul 2018.

530xi NU ARE UN 6 IN LINIE SUB CAPOTA!

Inca din primele momente cand citim initialele 530i, ne gandim ca masina aceasta are celebrul motor cu 6 cilindri in linie de trei litri, tipic pe modelele 530i de-a lungul anilor.

Realitatea este ca acum avem sub capota un motor clasic cu 4 cilindri de doi litri, turbo, care ofera o putere maxima de 252 CP si un cuplu motor de 350 Nm incepand cu o turatie de 1.450 rpm. Ultimul Seria 5 cu un 3 litri si 6 cilindri pe gama 530i a fost generatia E60 din 2005.

Despre acest motor nu putem spune multe lucruri pozitive la capitolul dinamism, pentru ca masina de fata are o greutate la gol de peste 1.6 tone, iar transmisia ZF8 chiar daca este imbunatatita, nu poate sa ofere peformantele unui motor cu 6 cilindri BMW.

Daca chiar vrei acest motor mult laudat, trebuie neaparat sa te indrepti spre un 540i, care ramane echipat cu acel motor senzational.

In realitate si micutul 2 litri turbo se comporta admirabil pe soselele din Romania, unde repriza de la 0-100 de km/h este atinsa in doar 6.0 secunde, iar viteza maxima este de 250 km/h. De exemplu, un BMW E60, 535d de 286 CP atingea 100 de km/h in 6.6 secunde. In prezent, motorul acesta pe benzina este mult mai performant decat vechiul diesel twinturbo de acum 10 ani.

Insa daca revenim la gama de top a masinii de fata, un 540i xdrive atinge aceeasi viteza cu aceeasi cutie automata ZF8 Plus, in doar 4.8 secunde!

COMPORTAMENT RUTIER G30 2018

Asa cum poate era normal pe generatia BMW Seria 5 E39, comportamentul rutier al noului Seria 5 G30 este la un nivel greu de atins de un F10 sau concurenta sa A6 repectiv Clasa E.

Masina aceasta se comporta chiar si cu Pachetul M, asemenea unui Seria 7 de peste 100.000 euro, iar dinamica sa pe un drum virajat este la nivelul unui Seria 3 F30.

Motivul pentru aceasta dinamica de top este trenul de rulare, care in ciuda aparentelor, are anvelope pe spate cu dimensiunea 275 si pe fata 245, adica masina aceasta are un contact cu solul foarte mare pentru o masina premium de volum cu un motor cu doar 4 cilindri in linie.

De fapt, setarea suspensiei este realizata pentru versiunile de top 540i, care ofera puteri maxime de peste 340 CP.

In oras, motorul BMW consuma in modul Comfort doar 10-11 litri pentru fiecare 100 de km parcursi, pentru ca are cel mai avansat sistem de recuperare al energiei si un sistem Stop&Start best in class.

In afara orasului, cutia ZF8 Plus, are modul Coasting, adica aceasta se decupleaza de  motor atunci cand masina are o viteza constanta, iar rezultatul vizibil este un consum doar de 6 litri, fie ca merge cu 90 de km/h sau cu 130 km/h pe autostrada.

CONCLUZIILE AUTOLATEST


Noul BMW Seria 5 G30, in ciuda faptului ca are un design oarecum banal si asemanator cu cel al vechiului F10, este o berlina premium cu o platforma tehnica 100% noua.

Un interior foarte bine realizat calitativ si posibilitatea de a pune dotari gasite doar pe masinile cu preturi de peste 150.000 euro.

Motorul pe benzina este extrem de rafinat si reprezinta, de fapt, marea problema a propulsorului gasit pe 520d, pentru ca are un consum usor mai mare, insa cand vorbim de performante acestea sunt cu 40% mai bune.


Chiar si cand ne gandim la valoarea de revanzare, motorizarea pe benzina are mai multe sanse peste cativa ani, cand masinile cumparat acum diesel, au mari sanse sa fie interzise in marile orase din Europa.

All around, noul 5 este o masina mult mai buna calitativ decat un Audi A6 si mult mai performanta decat un Mercedes Clasa E 2018.

PRO

Imagine de marca

Calitate de fabricatie de top

Motor mic insa extrem de puternic

Consum foarte mic pentru un motor pe benzina de peste 250 CP.

Cea mai buna cutie automata din segment

Modul ECO cu functia Coasting pentru cutia ZF8

Valoare foarte mare de revanzare

Pachet M cu un tren de rulare setat dinamic

 

CONTRA

Pretul de achizitie

Toate dotarile interesante sun doar OPTIONALE

Design mult prea apropiat de cel al vechiului F10

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente