Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test cu noua generatie KIA Ceed III motorizare pe benzina 1.4 T-GDI de 140 CP si cutia 7 DCT 2018

Acesta este un adevar spus chiar de catre germani, care se vad concurati fara drept de apel, de noile masini provenite din Coreea de Sud.


Masina de fata, este de fapt, un Ceed ajuns la cea de-a treia generatie si care, nu doar ca invinge aproape la toate capitolele noul VW Golf, insa compromite si succesul noilor modele Ford Focus si Opel Astra.

De vina pentru aceasta mare “problema” a germanilor, este faptul ca cei de la KIA Motors au intles cum sa dea nastere unei compacte mult mai bune decat miticul Golf, insa si cu un pret de achizitie mult mai mic.

CAROSERIE


Noul Ceed III, este in acest moment una dintre cele mai dorite masini compacte din Europa, pentru ca ofera fara doar si poate o calitate de fabricatie de top, o gama de motorizari mult peste oferta WLTP a germanilor si o gama de preturi care sunt corecte din toate punctele de vedere.

Versiunea de fata este un Ceed aflat intr-un nivel de echipare de top, care ofera pe langa motorizarea T-GDI de 140 CP si cutie 7DCT, dotari precum sistemul de navigatie 8 inch, trapa de mari dimensiuni si cele mai importante sisteme de siguranta activa si pasiva.


Calitativ, noul Ceed este o masina care are o plansa de bord realizata complet din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, aceasta fiind superioara celei gasite pe noul Focus sau gama Golf.

Calitatea de fabricatie este, conform celor de la KIA, mult imbunatatita, in comparatie cu precedentele generatii de Ceed, adica trebuie sa ne asteptam la o masina care are mari sanse sa primeasca note maxime la fiabilitate, chiar si cand aceasta imbatraneste mai mult de 10 ani in utilizare.

MOTORIZARE 


Sub capota se ascunde un motor pe benzina de 1.4 litri care face parte din seria T-GDI, adica este supraalimentat si are injectie directa de benzina. Pe scurt, vorbim de un propulsor de 140 CP care vine cuplat la o transmisie 7DCT de ultima generatie, cu functia AutoHold. Adica, acum, in mersul din oras, nu mai trebuie a tine piciorul pe frana in modul Drive.


Cei de la KIA spun ca functia AutoHold pe 7DCT se datoreaza unei noi generatii de transmisii KIA, care ofera o fiabilitate mult superioara precedentelor modele intalnite pe Ceed II.

CUM SE COMPORTA MASINA?


Inca din primele momente in spatele volanului, observam faptul ca, de aceasta data, KIA a lucrat intens la antifonarea caroseriei, la viteze de peste 130 km/h doar aerodinamica oglinzilor retrovizoare perturband habitaclul.

Cine conduce un Ceed I, nu poate decat sa se bucure de acest salt calitativ al interiorului, insa si pentru ca acest Ceed III readuce in prim plan dinamisului trenului de rulare al primei generatii.


Noul Ceed 2018 ofera un raspuns dinamic chiar si atunci cand atacam virajele pe un drum de munte, cu o viteza oarecum peste limita legala. Doar gama Renault Megane IV cu trenul de rulare 4Control, mai poate face fata noului Ceed 2018.

CONSUM CEED 1.4 T-GDI 7DCT 2018

Intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, tipic lunii septembrie, noul Ceed a demonstrat ca poate consuma in medie doar 9 litri de benzina, cifra foarte buna, pentru ca masina este echipata cu un sistem Stop&Start extrem de eficient, cand vorbim de transmisia secventiala.

In mediul extraurban noul Ceed afiseaza performante realmente sportive, motorul T-GDI fiind un mare iubitor de turatii, iar cele 7 rapoarte ale transmisiei oferind constant o turatie joasa pentru a favoriza un consum cat mai mic de combustibil.

In modul Sport, cutia celor de la KIA schimba rapoartele fara prea mari probleme, iar viteza legala este depasita cu nonsalanta. Si aici nu vorbim de un Ceed GT, care abia a fost lansat pe piata si care dezvolta peste 200 de CP.

CARE SUNT DIFERNTELE FATA DE VECHIUL CEED II?

Calitativ noua generatie este un salt evident la acest capitol

Antifonarea habitaclului este superioara

Motorul T-GDI este rafinat si ofera un consum mult mai mic decat vechiul 1.6 GDI

Cutia 7DCT are functia AutoHold si se anunta mult mai fiabila in timp

Suspensia este setata mult mai dinamic decat cea a generatiei II

Sisteme multimedia de ultima generatie mult mai eficiente

Habitaclu mult mai spatios, asemenea valorii portbagajului

Faruri cu LED extrem de eficiente

Oglinzi retrovizoare cu suprafata micsorata

Semnalizarea scurta functioneaza 7 secunde ( in loc de 3 secunde general valabil)

Sistem audio JBL best in class! Adica mult peste Bose si Infinity

PRO

Imagine de marca

Cea mai mare garantie pentru o compacta din Europa 

Singura cutie secventiala cu 7 ani garantie in lume

Calitate de fabricatie peste cea a lui VW Golf si Ford Focus 2018

Motor pe benzina puternic si rafinat cu distributie pe lant

Cutie 7DCT cu un comportament corect in utilizare

Versiunea Best cu cel mai bun raport pret/performante/costuri din clasa compacta in Romania

 

CONTRA

Pret pentru versiunea de top

Lipsa cutie secventiala pentru motorizarea de baza MPI

Vizibilitate precara ziua a sistemului AC automat

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente