Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive comparativ-Noul Renault Talisman TCe de 200 CP vs BMW 520d 184 CP Second Hand

Fanii BMW vor spune tare si sus ca masina de fata un Renault Talisman nu are nici o legatura cu un BMW Seria 5 din F10, insa si de aceasta data vom spune ca testul de fata nu comparam un Talisman cu un Seria 5 NOU, ci cu un BMW adus din Germania cu cel putin 100.000 de km la bord.


Mai mult decat atat noua masina a francezilor chiar daca nu are imaginea unei berline de lux germane are la randul sau o caroserie la nivelul germanilor si o fisa tehnica care afiseaza din start o putere maxima de 200 CP. Chiar si transmisia secventiala este echipare standard pentru cei care inca mai cred ca Renault nu este capabil a realiza o masina cu reale pretentii premium.

DE CE TALISMAN VS BMW SERIA 5 SECOND HAND?


Pentru simplu fapt ca romanii NU au bani sa-si cumpere un Seria 5 nou datorita pretului de achizitie de peste 60.000 euro intr-o versiune de echipare decenta, acestia cumparand foarte multe modele BMW second hand din Germania.

Pentru ca Renault Talisman este o masina NOUA cu 4 ani garantie care are 200 CP si multe dotari premium precum HUD, scaune ventilate sau tapiteria din piele pentru ca trebuie sa platesti in plus la germani.

Pentru ca noul Talisman are o calitate de fabricatie buna, ce-i drept nu se ridica la nivelul germanilor, insa si are un pret de achzitie in medie cu pana la 40.000 euro mai mic daca este compart cu o masina concurenta germana NOUA.

Pretul mediul al masinilor de fata este de 25.000 euro cu toate taxele incluse!

CAROSERIE

Ambele masini au caroserii cu dimensiuni aproape indentice, insa datorita tractiunii pe puntea fata in masina celor de la Renault se sta mai bine pe bancheta din spate.

De partea cealalata BMW ofera un produs foarte bun calitativ atat din punct de vedere al asamblarii cat si al materialelor folosite in productia sa. Pe scurt masina aceasta este premium si are toate sansele de a concurea un Mercedes E sau Audi A6.

MOTORIZARI DIFERITE PENTRU CLIENTI DIFERITI


Sub capota lui BMW se ascunde un diesel cu 4 cilindri in linie de doi litri si 184 CP, acest motor fiind cel mai bine importat pentru masinile second hand BMW in Romania.

Evident aici nu vorbim de un 6 in linie de trei litri pentru ca acest motor este clar cel mai bun din clasa sa, insa in realitate conteaza ce masini circula pe sosele nu care sunt cele mai bune motoare pe aceasta caroserie, motoare care nu sunt vandute second hand.

Renault vine pe acest Talisman cu un motor Nissan Nismo de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 200 CP ( o putere din start mai mare decat cea a lui BMW), iar transmisia este secventiala cu 7 trepte EDC semnata de germanii de la Getrag.

BMW este oferit pe masina de fata cu celebra cutie automata clasica ZF8 care schimba raportele impecabil, insa care are probleme de fiabilitatate daca nu primeste la un timp regulat o revizie despre care BMW spune ca nu este nevoie.

Autolatest recomanda schimbarea filtrului de ulei si a uleiului pentru toate transmisiile ZF automate pentru a nu avea neplaceri tehnice, neplaceri care de cele mai multe ori costa si 5.000 euro reparatia.

PERFORMANTE COMPARATIVE TCE200 vs 520d

De fiecare data cand comparam un motor pe benzina cu unul diesel vedem ca motorizarea diesel este mai zgomotoasa si de cele mai multe ori mult mai slaba din puncte de vedere al performantelor. 

Ei bine diesel-ul lui BMW este unul de top si ofera performanta de top si un consum real de motorina care rivalizeaza cu orice motor TDI sai CDI din istorie.

Francezii au sub capota un motor pe  benzina Nissan care este extrem de rafinat si ofera perfromante explozive cand este nevoie, de unde si perfromantele rutiere foarte bune.


Talisman ajunge la 100 de km/h in doar 7.6 secunde si viteza sa maxima este de 240 km/h, in timp de BMW ajunge la 100 de km/h in 8.1 secunde si atinge o viteza maxima de 227 km/h.

Pe scurt masina celor de la Renault este mai pefromanta decat un BMW Seria 5 second hand cu peste 100.000 de km la bord.

Singurul loc unde germanii troneaza suprem este consumul de combustibil, diesel-ul M44 al lui BMW consumand in medie cu pana la 2-3 litri mai putin decat motorul pe benzina al lui Renault.

AVANTAJE SI DEZAVANTAJE

BMW castiga fara drept de apel componenta imagine de marca pentru ca BMW este unul dintre cei mai importanti constructori auto din lume, iar produsul Seria 5 este unul de top.

Calitativ BMW este superior lui Renault insa echipamentele interesante sunt toate optionale, iar gasirea unei masini second hand echipata la nivelul lui Talisman este relativ greu de gasit pe piata second hand din Germania. 

Acolo cine vrea motorul de baza 520d nu se gandeste sa plateasca in plus 30.000 euro pentru echipamente optionale, cine are bani merge direct la achizitia unui 530xd sau 535d care reprezinta in continuarea cea mai buna solutie pentru BMW Seria 5.

Motorul mic de 2 litri si 184 CP este un compromis economic, acesta consuma putin si are taxe mici insa nu ofera performante bune pe o masina cu o greutate la gol de peste 1.8 tone.

Renault Talisman este o masina NOUA care are garantie, adica cel putin pentru 4 ani clientul are garantia ca NU PLATESTE NIMIC daca apar defectiuni pe masina. Acesta este principalul considerent pentru care Talisman se afla aici pus fata in fata cu un BMW Seria 5.

Calitativ noul Talisman nu este la fel de bine construit asemenea lui Seria 5, insa francezii s-au chinuit si au primit mult ajutor din partea celor de la Mercedes ( audit calitativ Mercedes in uzinele Renault in 2015)  pentru a avea o masina exemplara.

Cireasa de pe tort este motorizarea Nissan Nismo de 200 CP si cutia germana EDC7 care ofera performante rutiere mai bune decat celele ale lui BMW.

Pe scurt, daca vrei o masina noua mai puternica decat un BMW 520d trebuie neaparat sa te uiti si in ograda celor de la Renault pentru ca noul Talisman este o berlina cu reale pretentii premium.

Si ATENTIE acest test comparativ nu este realizat intre o masina NOUA BMW cu un NOUA RENUALT, ci cu un model BMW SECOND HAND adus din Germania.

 

RENAULT TALISMAN TCe 200 CP EDC7

PRO

Masina NOUA cu garantie

Mai ieftin decat un BMW second hand

Motor Nissan de 200 CP mai puternic decat cel al lui BMW

Distributie lant Nissan ( costuri mai mici de mentenanta)

Cutie secventiala germana cu 7 trepte

Suspensie comfortabila

Dinamica superioara datorita 4Control

CONTRA

Lipsa versiunii TCe de 205 CP a lui Megane GT

Suspensia saltareata pe anumite denivelari

Valoare mica de revanzare 

Consum relativ mare de benzina

 

 

BMW 520d 184 CP ZF8

PRO

Imagine de marca

Mai bun calitativ decat Renault

Tren de rulare dinamic si rafinat

Directie mai buna

Sistem de franare superior

Calitate de asamblare mai buna

Consum mic de motorina

 

CONTRA

Motor diesel prea slab

Cutie automata ZF8 cu probleme de fiabilitate

Costuri de intretinere foarte mari

Piese scumpe la achizitie

Este o masina SECOND HAND ( greu de verificat cati km are masina)

NU MAI ARE GARANTIE ( orice se strica se plateste de catre proprietar!)

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente