Acest lucru nu este spus de noi, ci de statistici care ne arata ca anual, in afara de Duster, cel mai bine vandut model Dacia ramane constant Sandero.
CAROSERIE-DE CE PREFERA EUROPENII SANDERO IN LOCUL LUI LOGAN?
La aceasta intrebare se raspunde fara probleme, pentru ca in Europa de Vest clientii nu cauta masini in trei volume sau sedan cum sunt cunoscute ele la noi, pentru simplul fapt ca lungimea unui sedan nu aduce, in realitate, mari avantaje.
Daca vrei sa transporti bunuri voluminoase, treci automat la un model estate cum este Dacia Logan MCV, insa pentru 90% dintre europeni o masina reprezinta un mijloc de transport personal care trebuie sa fie ieftin, economic si usor de parcat in marile aglomeratii urbane.
Acestea sunt motivele reale pentru care Europa de Vest prefera gama Sandero in locul banalului Logan, traditional pietelor din Europa de Est.
SANDERO 2018 PRIMESTE UN USOR FACELIFT
Pentru a asigura in continuare succesul gamei Sandero pe toate pietele, cei de la Dacia au realizat in urma cu ceva vreme un usor facelift masinii, care aduce acum in premiera noul look exterior intalnit la modelele Logan II.
La interior masina are aceeasi plansa de bord ca si gama Logan, insa calitativ modelul parca este asamblat cu o usora atentie sporita.
Spatiul in spate este unul dintre cele mai bune din segmentul sau, asemnea volumului portbagajului in ciuda marginii destul de inalte de incarcare.
Aceste asa zise probleme ale lui Sandero trec usor cu vedera cand vedem ca masina romaneasca este in medie cu pana la 4.000 euro mai ieftina decat o Fiesta entry level sau Polo de baza.
MOTORIZAREA SCE NOUA EURO 6
Pentru a pastra emisiile in frau, cei de la Renault au decis sa inlocuiasca vechiul motor cu 4 cilindri in linie de 1.2 litri care pe langa faptul ca avea un consum relativ mare de benzina, avea si probleme cu sistemul de aprindere.
Urmasul sau nu mai are nici legatura cu vechile motorizari Dacia, pentru ca acum vorbim de un 3 in linie FARA TURBO, de 1 litru, care dezvolta o putere maxima de 73 CP si un moment motor de 97 Nm, incepand cu o turatie de 3.500 rpm.
Comportamentul lui Sandero SCe este unul surprinzator daca ne amintim de lentoarea vechilor motoare 1.4 MPI si 1.2 MPI, acest propulsor de cilindree mica iubind turatiile mari de peste 5.000 rpm.
Motorul celor de la Dacia are acum un mare avantaj fata de vechile propulsoare, pentru ca avem o distributie pe lant care nu necesita o inlocuire si un consum real extrem de mic.
Cu o greutate reala de 1.000 kg, acest Sandero consuma in medie intr-un Bucuresti extrem de aglomerat, doar 6.5 litri de benzina, iar atunci cand mergem pe drumurile extraurbane, acest consum poate ajunge chiar si la 5 litri pentru fiecare 100 de km.
CONCLUZIILE AUTOLATEST ROMANIA
Cei care se gandesc ca noua motorizare este una sportiva trebuie sa uite din start acest deziderat, acestia avand optiunea pentru 0.9 TCe de 90 CP.
Motorul de fata se preteaza exceptional celor care merg 90% din timp in mediul urban unde masinile cu motoare turbo consuma in mod real mult mai mult decat unele traditional aspirate.
Si daca tot ne uitam la acest Sandero de 73 CP, trebuie spus ca VW Polo 1.0 MPI nu are decat o putere de 65 CP si o greutate mai mare cu pana la 150 kg decat masina romaneasca, sau ca noul Ford Fiesta are un motor de 1.1 litri si o putere maxima de 70 CP!
PRO
Cel mai bun pret din segmentul sau
Motor SCe extrem de economic
Motor SCe mai puternic decat VW 1.0 MPI sau Ford 1.1 MPI
Distributie pe lant
Valoare mare de revanzare
Interior foarte spatios pentru o citadina
CONTRA
Motorizare recomandata doar pentru mersul in oras
Toate dotarile interesante sunt optionale
Caroserie zgomotoasa la viteze mari