Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Ford Ranger facelift 2016-Ranger Limited 2.2 TDCi 160 CP cutie automata 6R80

Toti cei care iubesc masinile off-road apreciaza fara drept de apel modelul american Ford Ranger.

De fapt, nu este un model american de Ford pentru ca, peste ocean, acesta se numeste F-150, F-250 sau F350 Super Duty, iar in Europa acestea nu au venit nicioadata pentru ca sunt construite pentru alte sosele, daca nu chiar alte mentalitati.


Noi am testat in premiera in Romania noul Ford F-150 Made in USA in urma cu un an, si am relatat atunci, ca aceasta masina este masiva, extrem de puternica si cu adevarat extraordinara.

In Europa Ford a decis in urma cu mai bine de doua decenii sa ofere si un pick-up, insa acesta era construit in Asia pentru ca avea o platforma tehnica mult mai mica la capitolul dimensiuni exterioare.

Noi Europenii am cumparat tot timpul un Ranger diesel pentru ca o versiune pe benzina era irelevanta intr-o piata auto dominata clar de motoarele cu aprindere prin compresie.

NOUL RANGER ESTE UN AMPLU FACELIFT 2016


Masina din acest test drive este pe buna dreptate unul dintre cele mai mari modele 4×4 oferite spre comercializare pe piata din Europa pentru ca are o latime de 1.86 m si o lungime de peste 5.3 m.

Aceste caracteristici fac din noul Ranger o masina de-a dreptul “camioneasca” pe soselele destul de mici din Romania, insa chiar si asa ne place cum Ford vine sa ofere europenilor cel mai mare pick-up din oferta.

Fata de un Ranger comercializat cu succes pana in prezent, noul model a primit un amplu facelift pentru anul in curs, facelift care aduce schimbari de proportii pentru acest masiv pick-up european.

CUM SE COMPORTA NOUL FATA DE VECHIUL RANGER?

In primul rand trebuie spus faptul ca Ford a investit foarte mult in modificarea serioasa a noului Ranger pentru ca acum masina de fata nu prea mai ofera multe lucruri in comparatie cu vechiul Ranger testat de noi AICI!

Chiar daca caroseria a ramas in mare parte identica, facelift-ul aplicat modelului 2016 reprezinta o schimbare de comportament a masinii. Acum caroseria este mult mai bine antifonata, zgomotele fiind anulate prin noi capitonaje premium.


Pe langa aceasta modificare care nu se vede la exterior, noul Ranger are si un diesel de 2.2 litri din gama TDCI care a suferit la randul sau ample modificari, acesta dezvotand acum o putere maxima de 160 CP si un moment motor de 385 Nm.

INTERIOR HIGH-TECH

Cele mai suprinzatoare modificari ale noului Ranger se regasesc la interior, unde Ford Europe a decis sa ofere o plansa de bord Glass Cockpit asemenea avioanelor de ultima generatie.

Acest lucru inseamna ca au disparut complet indicatoarele analogice, in locul lor fiind montate LCD-uri de mari dimensiuni pe care sunt afisate toate informatiile necesare.

Pe langa sistemul multimedia de ultima generatie, noul Ranger are noi indicatoare in spatele volanului care permit soferului sa-si personalizeze aceste diplay-uri in functie de nevoi. Noi am decis sa pastram sistemul de turatii digitate in partea din stanga, in timp ce in centru vitezometrul este standard.

Sistemul de aer conditionat este acum full automat, respectiv este afisat pe diplay-ul de pe consola centrala, iar cei traditionali au inca optiunea de a actiona comenzile cu ajutorul comutoarelor de pe consola centrala. Singurul inconvenient al masinii de fata este lipsa cu desavarsire a unui sistem de navigatie.

COMPORTAMENT RUTIER RANGER FACELIFT

Noul Ranger are un motor revizuit complet si diferenta de putere se observa cel mai bine atunci cand este cuplat la cutia de viteze automata 6R80, cu 6 trepte care se regaseste si pe modelele americane Lincoln Navigator, Ford F-150,Ford Expedition si mai noul Ford Mustang.

Aceasta transmisie 100% americana este cireasa de pe tort pentru ca ofera un randament si un rafinament tipic masinilor americane, adica schimbarile sunt extrem de rafinate.

Mai mult decat atat, noua cutie Ford 6R80 este in multe cazuri mult mai rafinata decat o transmisie germana ZF8 sau una Aisin, iar capacitatea ei de a face fata unui moment motor de aproape 400 Nm este irelevant pentru ca aceasta echipeaza motoarele americane cu peste 400 CP si peste 700 Nm.

De fapt, cine conduce un Ranger echipat cu aceasta transmisie, trebuie sa stie ca transmisia nu este solicitata decat la 30% din capacitatea sa, adica aceasta transmisie are si o fiabiliate de top chiar si cand masina depaseste garantia de 300.000 de km.

Pe sosea, noul Ranger are un nou tren de rulare care a eliminat din balansul vechiului model, iar batele dublu suprapuse a suspensiei fata sunt un element de top in acest segment pick-up.

Pe scurt masina aceasta se conduce asemenea unui full size SUV, adica fara mari suprize in viraje chiar daca aceasta are inca pe puntea spate arcuri lamelare pentru a sustine sarcina maxima in bena.

PRO

Imagine de marca

Motor diesel elegant si relativ economic

Cutie automata rafinata si eficienta

Caroserie masiva cu o bena generoasa

Habitaclu masiv cu sisteme multimedia de top

Greutate la gol relativ mica raportata la dimensiunile exterioare

 

CONTRA

Motor usor prea slab pentru caroseria lui Ranger

Lipsa sistem de navigatie

Motor 3.2 TDCi cu o cilindree peste media segmentului

Consum mare 3.2 TDCI

Versiune Wildtrack cu pret mare de achizitie

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente