Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Renault Grand Scenic 1.6 dCI 130 CP Energy 2012

De atunci si pana in prezent a existat tot timpul o rivalitate extrema intre Renault si Chrysler pentru titlul de primul constructor mondial care a dezvoltat un monovumul. Europenii spun ca este Renault Espace in timp ce americanii de la Chrysler spun ca modelul Voyager I a fost prima masina cu 7 locuri dedicata.

Chiar daca parerile sunt impartite este cu siguranta adevarat faptul ca francezii au reusit la inceputul anilor 90 doua rezultate remarcabile, respectiv lansarea in 1991 a primei masini monovolum de clasa mica (Renault Twingo) si primul monovolum compact din lume renumitul Megane Scenic.

Evolutia lui Scenic 

De fiecare data cand spui Scenic spui de fapt o masina ideala pentru transportul a pasagerilor intr-o caroserie spatioasa care nu are dimensiuni foarte mari. Prima generatie de Megane Scenic era de fapt un compact Megane care a suferit schimbari radicale la capitolul caroserie.  

De aceasta data masina avea o inaltime mult mai mare decat cea a unui model normal insa spatiul oferit pasagerilor ajungea sa depaseasca chiar si oferta masinilor premium din gama estate. In plus fata de aceasta, noul pe atunci Megane Scenic avea sa aduca in segmentul compact solutia de variabilitate oferita de fratiorul sau mai mare Espace prin oferirea a trei scaune individuale pentru pasagerii din spate.

Cea de-a doua generatie de Scenic avea sa ofere la randul sau o versiune cu ampatamentul marit pe nume Grand Scenic. Aceast model avea in plus inca doua locuri in portbagaj, locuri care din pacate nu se adresau decat celor de statura mica sau copiilor.

Grand Scenic 2012-Evolutia continua

Masina din acest test drive se numeste simplu Grand Scenic si reprezinta in acest moment o solutie exemplara pentru cei care doresc un MPV compact de mari dimensiuni insa care sa nu aibe un pret de achizitie de peste 25.000 euro.
Fanii Renault o sa recunoasca din punct de vedere al design-ului si aceasta noua generatie de Grand Scenic, model care ofera in premiera in acest segment si o reala tenta premium.

De aceasta data noua masina ofera in premiera un interior proiectat special pentru nevoile oamenilor care calatoresc pe distante foarte lungi, plansa de bord benefeciind de multiple spatii de depozitare.

Calitate de fabricatie

Calitativ noul Grand Scenic este cu adevrat o masina care poate sa ridice pretentii de segment superior datorita faptului ca de aceasta data din toata punctele de vedere masina este premium.

Spunem premium deoarece atat din punct de vedere al calitatii de fabricatie cat si al calitatii percepute noua generatie exceleaza. De fiecare data cand ne urcam la bord suntem intampinati de o plansa de bord realizata in totalitate din spuma poliuretanica foarte buna. Calitatea perceputa nu se opreste la plansa de bord ci continua si la tapiteria de piele si fetele de usi. 

Din punct de vedere al echipamentelor high-tech putem sa amintim cele doua sunroof-uri unde primul este escamotabil complet, si la o paleta larga de gadget-uri de ultima generatie precum sistemul de navigatie, senzorii de parcare sau frana de mana electrohidraulica.

Soferul primeste cele mai bune conditii prin echiparea scaunului sau cu, comenzi electrice plus trei pozitii de memorare.

Pasagerii din spate nu au o instalatie de aer conditionat automata, insa benefeciaza de doua aeroatoare integrate in montantii B. Cei de pe ultimul rand au un grad de confort mai mic insa si acestia au cate doua suporturi de bauturi integrate in partea laterala.

In total nota Autolatest pentru interiorul masinii se apropie de 9.8 datorita unui grad de confort foarte mare si al echipamentelor de top.

Motorizare

Vechea generatie de Renault Grand Scenic avea sub capota doua motorizari diesel, una foarte mica de 1.5 litri dCI si 110 CP si una realmente performanta de doi litri si 150 CP. Aceasta din urma nu a fost comercializata in Romania, insa cu siguranta face din acel Renault un concurent de seama pentru modelele concurente precum VW Touran sau Opel Zafira.

Pentru a impaca ambele categorii de clienti francezii au dezvoltat o noua generatie de motoare diesel dCI cu o cilindree de 1.6 litri. Acesta are o putere maxima de 130 CP (asemenea vechiului 1.9 dCI) si ofera un consum mediu de motorina de 4.5 litri (asemenea vechiului 1.5 dCI).

Per total noul agregat de 1.6 litri dCI este in acest moment cel mai bun motor diesel din segmentul sau din lume prin simplu fapt ca dispune de o putere maxima de top, de un consum de combustibil foarte mic si nu in ultimul rand de costuri de intretinere foarte mici. Spunem costuri mici pentru ca reviziile sunt la fiecare 30.000 de km, iar distributia este pe lant si nu se schimba nici cand motorul atinge granita a 300.000 de km.

Consum real de motorina

Ei bine de fiecare data cand ne intreaba cineva cat anume consuma masina X nu putem sa spunem valoarea exacta deoarece masinile merg in medie aproximativ 500 de km in mediul urban si putin extraurban.

In plus fata de acestea masinile de test drive sunt fie prea noi si motorizarile nu au ajuns la un grad de uzura ideal pentru un consum exact, fie acestea au sa zicem peste 20.000 de km realizat in cele mai grele conditii moment cand iarasi consumul afisat poate sa difere fata de cel al unei masini identice care nu a primit “uzura” specifica celor de test drive.

Modelul de fata este relativ nou si putem spune fara menajamente ca am parcurs peste 1.200 de km cu un singur rezervor de 60 litri. Distantele au fost mai mult extraurbane si foarte putin in zonele de autostrazi.

Consumul real afisat de noul Renault Grand Scenic nu a depasit nicioadata granita celor 5.2 litri/100 de km. Aceasta valoare poate parea oarecum mare fata de ceea ce zice Renault in fisa tehnica, insa daca tinem cont de faptul ca la interior au incaput fie 5 pasageri plus bagajele lor fie 2 pasageri plus trei biciclete si bagajele aferente.

Cea mai mare problema a unui Renault Grand Scenic este evident greutatea sa la gol care depaseste 1.6 tone. Daca mai punem incarcatura enuntata mai sus ajunge lejer in zona de plus doua tone loc unde chiar si cel mai economic diesel de pe piata nu poate sa consume mai putin de 5 litri in medie.

Autonomia unui astfel de model in mediul extraurban fara prea multe bagaje este de 1.200 km, valoare mult mai buna chiar si cand ne uitam la ceea ce ofera un VW Touran 2.0 TDI de 140 CP sau un Opel Zafira Tourer 2.0 CRDI.
Pret achizitie

Cea mai buna stire despre acest model este pretul de achizitie care este de 23.900 euro cu TVA inclus. Daca luam sa zicem versiunea de top din acest test drive pretul sare pana in zona de 26.140 euro TVA inclus, pret care include si un discount de 1.400 euro din partea Renault Romania. 

Asadar pentru putin peste 25.000 euro clientul de Grand Scenic primeste o masina echipata full option cu cel mai economic motor diesel al momentului. 

Daca ne uitam putin la ceea ce ofera concurenta putem spune ca acest Renault este cu adevarat o afacere deoarece este in medie cu pana la 5.000 euro mai ieftin decat concurentii sai directi. 

Chiar si asa, nu putem sa facem o comparatie evidenta cu modelele de la VW sau Opel pentru ca Renault este recunoscut drept singurul specialist in realizarea de modele MPV pentru mase. Nu degeaba Scenic a fost prima masina de acest gen din lume.

Concurenta

Concurenta are de ce sa se teama de acest Grand Scenic deoarece in prezent nici VW nici Ford sau Opel nu ofera o masina la fel de ergonomica si la fel de bine realizata calitativ. Pretul unui VW Touran cu dotarile unui Grand Scenic de fata sare fara probleme de granita a 30.000 euro iar design-ul oarecum banal si motorul diesel de doi litri nu constituie ingrediente care sa-l faca pe familistul convins sa aleaga un VW. 

De partea cealalta Ford S-Max are motorizari care au un consum mult mai mare iar interiorul nu este la fel de ergonomic conceput. Pretul lui S-Max se departeaza la randul sau foarte mult de cel al unui Grand Scenic fapt care reprezinta inca o problema pentru masinile realizate in Koln.

Singura problema oarecum sesizabila a gamei Grand Scenic este valoare de revanzare foarte mica in timp, insa acest lucru nu este luat in calcul de toti cei care doresc o masina moderna si extrem de confortabila.

PRO

Cel mai rafinat monovolum de clasa compacat din Europa, dotari de top la preturi derizorii, cea mai buna calitate de fabricatie din segment, cel mai bun motor diesel din clasa de 1.6 litri din prezent, consum foarte bun de motorina, pret corect daca tinem cont de nivelul de echipamente

CONTRA

Parca am fi vrut un 2.0 dCI de 150 CP, accesul spre cel de-a treilea rand de scaune, scaune culisante pe randul doi insa spatiu prea mic pentru cei din portbagaj, pret realtiv mare de achizitie pentru versiunea Privilege din acest test.

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente