Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu surprinzatorul crossover KIA Stonic 1.2 MPI 86 CP Cutie Manuala 2019

Toti stim ca este frumos sa mergi cu masini premium de peste 360 CP, insa realitatea crunta din Romania este aceea ca soferii au bugete restranse atunci cand vine vorba sa-si cumpere o masina noua, cu garantie.


Exact din acest motiv, noi, cei de la Autolatest, incercam sa testam si masini de baza sau entry-level, pentru ca, de fapt, acestea sunt si cele achizitionate cu miile de catre romani. Cele de peste 90.000 euro sunt prea putine pentru a conta pe aceasta piata.

DE CE STONIC SI DE CE 1.2?

Evident ca daca am alege un Stonic preferat, am spune fara discutii, unul cu motorizarea 1.0 T-GDI de 120 CP si cutia 7DCT, insa motorul de baza al masinii de fata ramane unul care nu trebuie treacut usor cu vederea.

Pentru cei care vor o motorizare extrem de fiabila si care sa mearga fara probleme, chiar si cand masina depaseste celebra garantie de 7 ani sau 150.000 de km, acest 1.2 MPI ramane cu siguranta o solutie! Spune 1.2 pentru ca NU ARE TURBO si pentru CA NU ARE INJECTIE DIRECTA DE BENZINA.

Adica este un motor simplu, fara prea multe sisteme complexe care pot ceda in timp, adica este fara doar si poate, una dintre cele mai FIABILE motorizari ale modelului Stonic.

CUM SE CONDUCE CEL MAI SLAB STONIC?

Inca din primii km am sesizat faptul ca masina este gandita sa fie utilizata 90% din timp in oras si zonele limitrofe, pentru simplul fapt ca transmisia manuala nu are decat 5 trepte.

Este surprinzator sa vedem acest tip de cutie pe o masina 2019, insa daca vei merge cu aceasta in oras, cu siguranta te vei bucura mai mult de cele 5 rapoarte, in comparatie cu o transmisie cu 6 trepte care sunt mult mai apropiate ca sincronizare, adica soferul “munceste” mai mult, in mediul urban.


Pe sosea, cand iesim in afara orasului, observam ca motorizarea aspirata nu ofera prestatii de top, insa reuseste sa se acopere de laude daca totusi tinem cont ca avem de fata un crossover cu o putere maxima doar de 84 CP. 

Daca am putea compara urmatoare motorizare in gama, adica un Stonic 1.0 TGDI de 100 CP, vedem un cuplu motor mai mare insa si o vizibila lipsa a unui cilindru comparativ cu acest 1.2 MPI. 

DE CE STONIC SI NU CAPTUR, SANDERO STEPWAY,  2008 SAU T-CROSS?


Stonic este una dintre surprizele celor de la KIA, care a dat nastere unui crossover veritabil, bazat tehnic pe actuala generatie de citadine Rio, o masina construita doar in Coreea si care ofera un nivel de echipare mult mai bun decat cel al concurentei europene.

Din start, vedem cum noul Stonic are un comportament rutier mult mai dinamic pe sosea decat cel al unui Renault Captur, Peugeot 2008 sau a noului VW T-Cross bazat pe Polo.


KIA a decis ca aceasta gama Stonic sa fie una completa, adica sa fie echipata atat cu motorizari de top precum 1.2 TGDI de 120 CP 7DCT, insa si un diesel 1.6 CRDI extrem de puternic si economic. Chiar si acest 1.2 de baza se prezinta mult mai bine decat oferta europenilor, pentru ca are 4 cilindri si un comportament clasic.

Chiar si fanii Dacia Sandero Stepway vor avea o viata grea cu noul Stonic, pentru ca Dacia continua sa ofere motorul 1.0 SCe de 74 CP cu un pret de achizitie mult prea apropiat de masina celor de la KIA Motors.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

De fiecare data cand vine vorba de un model Stonic, venim si spunem ca aceasta masina poate sa constitue o solutie pentru cei care vor sa-si cumpere un Ceed sau chiar si un Sportage entry-level.

Adica, daca tot vrei o masina KIA si singura solutie este un Ceed Best, atunci cu siguranta poti vedea din acest Stonic 1.2 o alternativa, pentru ca are o garda la sol mai mare si, in timp, cu siguranta urmeaza sa benefecieze de o valoare de revanzare mult mai buna.

Daca te-ai uitat spre un Sportage cu tractiune pe puntea fata si motorizarea de baza, atunci un Stonic 1.0 TGDI cu transmisie automata si mult mai multe echipamente, poate sa reprezinte de asemenea o solutie la fratiorul mai mare.

Noi spunem ca, decat sa conduci o masina mare cu putine dotari, mai bine sa conduci o masina putin mai mica insa cu multe elemente optionale care o sa-ti faca viata mult mai frumoasa.

Stonic se vinde in Europa drept o solutie eleganta pentru orice crossover de clasa mica, adica o masina care poate sa iasa si in afara soselei, insa sa ofere si un spatiu interior foarte bun.

Cat despre fiabilitate, motorul de fata si emblema Made in Coreea sunt doua elemente care reprezinta o garantie suficienta pentru a detine acest vehicul, chiar si cand acesta depaseste 10 ani de existenta sau 200.000 de km la bord!

PRO

Imagine de marca

Fabricat in Coreea

Garda la sol foarte mare

Calitate de fabricatie mult peste oferta europenilor

Motor 1.2 MPI clasic si fara batai de cap

Consum bun de benzina atunci cand mergi regulamentar

Valoare mare de revanzare fiind un crossover

CONTA

Lipsa unei transmisii manuale cu 6 trepte

Versiunile de echipare de top relativ scumpe la achizitie

Lipsa optiune transmisie AT6 sau 7DCI pentru motorul de baza

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente