Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive in premiera nationala cu noul Ford Transit Custom Kombi 2012-Welcome to the future of transport

Spunem cea mai importanta si pentru faptul ca este pentru prima data cand apare un concurent real al modelelor Renault Trafic si VW Transporter T5.

Ei bine masina aceasta nu doar ca este o premiera nationala ci este prima masina din segmentul utilitar care vine sa creeze o mica revolutie intr-o clasa dominata clar pana acum de marcile VW si Renault, un segment care nu a mai vazut o premiera de cativa ani buni.

REVOLUTIA TRANSIT CUSTOM 2012

Spunem din start ca este vorba de o revolutie in segmentul utilitarelor pentru ca acest nou Transit pe al sau nume Custom este o masina care vine sa schimbe complet un segment dominat de vehicule bune, insa care nu exceleaza la capitolul siguranta, echipamente si de ce nu design.

Ford Motor Compnany a decis in urma cu 3 ani sub conducerea lui Alan Mulally sa creasca prezenta brand-ului Transit in Europa, insa sa comercializeze si pentru pentru prima data aceasta masina in SUA. Daca pana acum cativa ani Ford USA avea doar un singur vehicul utilitar pe nume Econoline ( utilitara cu sasiu separat si motorizari V8 pe benzina) anul acesta Ford a inceput comercializarea micutul Transit Connect pentru America, model care a fost fabricat pentru putin timp in format CKD si in noua uzina Ford de la Craiova.

Noul Custom este o masina realizata pentru a se comercializa cu succes atat in SUA cat si in Europa sau Extremul Orient, o masina utilitara mondiala a celor de la Ford asa cum a fost modelul Mondeo de acum 15 ani.

DESIGN

Pentru a avea o sansa in lupta cu Renault Trafic sau VW Transporter T5 Ford a dezvoltat o noua platforma tehnica pentru acest Custom, platforma care trebuie sa ofere performante utilitare similare cu cele ale concurentei insa si un comportament rutier superior.

Acest Transit Custom este prima utilitra din segmentul 1 tonner care ofera o caroserie cab forward, adica o caroserie cu o linie a designu-ului mult impinsa spre partea frontala.

Avantajele acestei caroserii se regasesc cel mai bine la interior unde soferul benefeciza de un post de conducere mult mai apropiat de cel al unui vehicul normal decat de unul al utilitarelor clasice. Parbrizul este impins mult in fata iar rotile anterioare sunt pozitionat aproape sub portiere, detalii care anunta o pozitie la volan extrem de confortabila.

Plansa de bord este la randul sau de factura noua si prezinta multe gadget-uri greu de intalnit la modelele concurente. Aici putem sa amintim utilizarea pentru prima data a unui sistem Lane Departing Warning System care anunta soferul prin vibratii in coloana de directie atunci cand depaseste marcajele soselei fara a semnaliza.

In rest avem o instalatie de aer conditionat manuale eficienta in fata, insa care nu prea face fata pentru pasagerii din spate atunci cand temperatura scade sub -15 grade celsius din acest test drive.

INTERIOR

Modelul de fata este un Transit Custom Kombi 2012 cu 7 locuri destinat transportului de persoane. Aceasta versiune este destinata in principal celor care fac transport hotelier sau pentru cei cu o familie numeroasa.

Toate scaunele sunt individuale si permit o eventuala evacuare a lor atunci cand este nevoie sa transportam obiecte voluminoase. Sistemul de scoatele al scaunelor este unul relativ usor de accesat, insa nu trebuie sa uitam ca aceste scaunde au o greutate relativ mare.

Accesul spre locurile din spate se realizeaza printr-o portiera culisanta in partea dreapta a caroserie, portiera usor de deschis din exterior insa nu foarte usor de inchis din interior datorita lipsei unui maner. Tot la capitolul lipsuri putem sa amintim faptul ca pasagerul nu dispune de un maner montat pe plafom, detaliu care este curios pentru o masina care se doreste sa exceleze la capitolul ergonomie interioara. Chiar si asa, spatiul pentru cei 7 pasageri este foarte bun in plus ca fiecare spatar al scaunelor se rabateaza individual pentru a permite pasagerilor sa doarma pe distante mari. 

MOTORIZARE 2.2 TDCi

Sub capota noului Custom se gaseste o noua gama de motorizari din seria TDCi realizate exclusiv pentru masinile utilitare. Spunem noi pentru ca acest 2.2 TDCi este amplu schimbat sub capota lui Transit Custom pentru a avea un raspuns mult mai bun cand masina este in sarcina si cand aceasta merge economic pe autostrazi.

Versiunea din acest test este cea mai slaba motorizare a celor de la Ford pentru ca nu ofera decat o putere maxima de 100 CP si un moment motor de 310 Nm incepand cu o turatie de 1.400 rpm. Acest moment motor de 310 Nm ramane constant pana la o turatie de 2.300 rpm pentru a permite soferului un raspuns mult mai eficient al masinii atunci cand este nevoie.

Plaja larga de turatie a noului motor este de fapt un criteriu important pentru o utilitara moderna care in sarcina ajunge chiar si la 3.500 kg, si de cele mai multe ori aceste vehicule merg constanta in mediul urban.

In urma realizarii a peste 800 de km prin Romania cu noul Custom Kombi putem trage concluzia ca motorul este unul de calitate buna atat la capitolul consum cat si la cel al performantelor insa noi cei de la Autolatest si Whattruck recomandam versiunea de putere de 125 CP care are un moment motor de 350 Nm si care ofera performante mult mai bune in mediul extraurban.

Cei care doresc doar performante in detrimentul unui consum de motorina foarte scazut trebuie neaparat sa achizitioneze un Transit Custom de 155 CP care dezvolta 385 Nm incepand cu o turatie de 1.600 rpm. 

Aceasta versiune face din Transit Custom Kombi una dintre cele mai sportive utilitare ale momentului. O alta caracteristica de top a noului motor este faptul ca Ford este primul constructor care ofera o garantie de 50.000 de km sau 24 de luni intre reviziile obligatorii. Acest detaliu permite transportatorului o scadere considerabila a costurilor de intretinere in cazul unor flote.

Butonul ECO montat in stanga plansei de bord este de fapt un sistem care este realizat pentru a reduce si mai mult consumul de motorina. Acesta coordoneaza sistemul Start & Stop si timpii de injectie pentru motorizarea diesel.

Conform celor de la Ford sistemul Start& Stop nu functioneaza atunci cand temperatura exterioara scade sun 8 grade Celsius sau cand aceasta crest la peste 25 de grade, facand acest model unul care are un consum mai mare de motorina in sezonul rece.

COMPORTAMENT RUTIER

Masina aceasta se diferentiaza atat de mult de modelele sale concurente incat suntem in masura a spune ca Transit Custom este o adevarata revolutie pentru acest segment. Principalul motiv pentru care acest Custom primeste note maxime din partea noastra este faptul ca este prima utilitara construita cu gandul si la soferi sau pasageri insa nu neaparat in detrimentul volumului de incarcare. Pozitia la volan este cea mai buna din clasa insa si comportamentul rutier al masinii atat la gol cat si in sarcina este cu multe peste ceea ce ofera un VW Transporter, Mercedes Vito sau Renault Trafic.

Este pur si simplu singura utilitra gandita si pentru a avea un comportament rutier exemplare si ceea ce este si mai curios este faptul ca noi am condus o masina normala si Ford ofera acest Transit Custom si intr-o versiune Sport mult mai dinamica.

Directia este gandita pentru ca soferul sa aibe un feedback mult mai bun iar trenul de rulare este setat sa ofere un compromis ideal intre un comportament rutier la gol, la sarcina si de ce nu peste denivelarile clasice de pe ale noastre sosele.

Mai mult decat atat vizibilitatea este buna si raza de bracaj este una dintre cele mai mici din segment, detaliu care anunta un comportament foarte bun chiar si in traficul urban.

PRET

Modelul din acest test nu este unul ieftin pentru ca Ford ofera acest Transit Custom incepand cu 16.000 euro fara TVA, ci un pret aflat intr-o plaja medie a segmentului. Pretul de achizitie al lui Transit Custom 2.2 TDCi 100 CP echipat intr-o versiune aproape full options este de 34.000 euro cu TVA inclus.

Ei bine la acest nivel al pretului ne putem uita fara probleme chiar si la un Mercedes Vito Shuttle intr-o versiune de echipare entry-level, utilitara care face parte cu siguranta dintr-un segment premium cu o valoare de revanzare foarte buna.

PRO

Masina revolutionara in segmentul utilitarelor de pana in 3.5 tone

Cea mai mare perioada intre revizii (50.000 de km sau 2 ani)

Cel mai mare spatio de marfa in versiunea scurta ( 3 euro paleti)

Singura utilitra de 5 stele EuroNCAP

Nivel de siguranta activa foarte bun

7 scaune individuale rabatabile

Cea mai ergonomica plansa de bord a segmentului

Senzori de parcare fata-spate

CONTRA

Pretul de achizitie este peste media segmentului

Toate dotarile interesante sunt optionale

Motor TDCi de 100 CP economic insa slab ca performante 

Calitate de fabricatie medie

Spatiu pentru bagaje mic in versiunea LWB

Hayon de mari dimensiuni greu de utilizat in oras

Sistem Start& Stop limitat de temperatura exterioara

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente