rss
Mercedes are o noua gama de motorizari BlueEfficiency Power 2012- OM 93x si OM 470

Mercedes are o noua gama de motorizari BlueEfficiency Power 2012- OM 93x si OM 470

Mercedes-Benz a dezvăluit o generaţie complet nouă de motoare pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu prin prezentarea noilor motoare de serie OM 93x la Stuttgart-Unter¬türk¬heim.


Alături de motorul OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj, Daimler îşi extinde portofoliul de motoare „BlueEfficiency Power” cu o gamă cuprinzătoare în concordanţă cu standardele de emisii Euro VI. Prezentat pentru prima oară în 2011, motorul OM 471  a fost deja introdus în serviciile de transport de mărfuri pe distanţe lungi pe noul Mercedes-Benz Actros.


„Noile motoare stabilesc noi puncte de referinţă în clasa lor. Acestea au fost create pentru a face faţă fără compromis normelor de mediu, economiei de combustibil şi performanţei”, a declarat Georg Weiberg, Director al Truck Product Engineering Daimler Trucks, în cadrul lansării motoarelor.


Pentru prima dată în gama de motoare de serie destinate autovehiculelor comerciale, toate motoarele respectă normele standard de emisii Euro VI. Normele Euro VI vor fi obligatorii în Uniunea Europeană din 2013/14. „Prin urmare, Mercedes-Benz îşi asumă din nou rolul de pionier în protecţia mediului”, a adăugat Weiberg.


El a mai subliniat că acest lucru era foarte important mai ales pentru motoarele OM 93x pentru că acestea sunt folosite pe autovehiculele comerciale de tonaj mediu, în principal pe camioane şi autobuze, utilizate cu precădere în aglomeraţiile urbane, în cazul cărora reducerea de emisii reprezintă un beneficiu pentru populaţia locală.


În acelaşi timp, noile motoare pentru autovehicule comerciale de tonaj mediu sunt extrem de economice mulţumită perioadei îndelungate de viaţă, consumului scăzut de combustibil, tehnologiei AdBlue şi uleiului de motor şi intervalelor lungi de întreţinere. Tehnologia inovatoare a motoarelor garantează modelelor OM 93x acceleraţie promptă şi putere impresionantă.


Unul dintre cele mai importante elemente tehnice este sincronizarea supapelor variabile, introdusă pentru prima dată pe motoarele diesel.


„Am investit în jur de 500 de milioane de euro pentru dezvoltarea noilor motoare Mercedes-Benz OM 934 şi OM 936 şi pentru instalaţiile de producţie de la fabrica din Mannheim”, a afirmat Stefan Buchner, Director al Global Powertrain, Procurement and Manufacturing Engineering Daimler Trucks.


„Acest angajament a fost răsplătit: noua serie de motoare OM93x reprezintă un punct de referinţă în segmentul de motoare pentru autovehiculele comerciale de tonaj mediu şi este potrivit pentru o gamă largă de aplicaţii – acestea sunt folosite pe camioane, autobuze, dar şi ca motor industrial.” Acest motor face parte dintr-un sistem modular cu un grad înalt de componente partajate.


Motoarele OM 934 şi OM 936 pentru autovehiculele comerciale de tonaj mediu, cu 4 respectiv 6 cilindri şi cilindree de 5,1 şi 7,7 litri, asigură o putere de la 115 kW (156 CP) la 260 kW (354 CP). Pe termen lung, cele două motoare vor înlocui motoarele din seria 900 lansate în 1996, cu un volum de producţie de până la un milion de unităţi.


Motorul OM 470 pentru autovehiculele de mare tonaj cu şase cilindri şi cilindree de 10,7 litri generează o putere de la 240 kW (326 CP) la 315 kW (428 CP). Acesta este urmat de motorul OM 471 cu o capacitate de 12,.8 litri prezentat anul trecut.


Noile motoare sunt adaptate pentru transportul de distribuţie de tonaj mic până la cel de tonaj mare, servicii de construcţii de tonaj mic şi mediu şi pentru transportul pe distanţe lungi. De asemenea, OM 936 este proiectat și pentru autobuzele de transport din zonele urbane şi rurale, în configuraţii verticale şi orizontale.


Momentan se planifică instalarea motoarelor pe alte mărci şi modele ale Daimler Trucks pe alte continente. De asemenea, se plănuieşte utilizarea motoarelor de ultimă generaţie de patru şi şase cilindri în aplicaţii off-highway ca motoare industriale. Producţia de motoare de serie pentru autobuze de tip urban de la Mannheim va începe în scurt timp.


Fabrica Mannheim operează conform principiului de „sincronizare a producţiei”. Acest lucru înseamnă că cele trei zone de producţie, cea de turnătorie, prelucrare şi asamblare, funcţionează ca un sistem integrat ca parte a fluxului continuu de producţie. De asemenea, managementul de furnizare globală este coordonat tot la Mannheim.




Autor: AL
Sursa: Autolatest