rss

100 de ani Citroen- Citroën 2CV un Icon al industriei auto din Europa-Istorie Citroën 2CV

Citroën 2CV este cel mai recunoscut model Citroen din intreaga istorie a marcii care implineste acum un secol de existenta.

100 de ani Citroen- Citroën 2CV un Icon al industriei auto din Europa-Istorie Citroën 2CV

Citroën este unul dintre cei mai importanți producători de automobile din Franța și din lume. Compania a fost fondată în 1919 de către industriașul francez André-Gustave Citroën (1878–1935), iar din 1976 face parte din Grupul PSA Peugeot-Citroën.




În 1934, Citroën își câștigă reputația de marcă inovatoare odată cu lansarea modelului Traction Avant, primul automobil de producție în masă din lume cu tracțiune pe față și una dintre primele mașini cu o caroserie de tip unitar, fără piese mecanice fixate pe cadrul șasiului.


În 1954, Citroën produce primul sistem de suspensie hidropneumatic cu autonivelare, iar apoi în 1955 revoluționarul model DS, prima mașină de producție în masă cu discuri de frână moderne. În 1967, Citroën introduce la o serie de modele farurile cu reglare manuală, care permit o vizibilitate sporită pe drumurile șerpuite.


Autovehiculele Citroën au câștigat o serie de premii naționale și internaționale, marca Citroën fiind aleasă de trei ori drept Mașina europeană a anului.



Povestea de succes a mărcii Citroën continuă și în domeniul curselor de mașini, fiind singurul producător de automobile care a câștigat trei campionate oficiale diferite ale Federației Internationale de Automobile, și anume, Campionatul Mondial de Rally-Raid (de 5 ori câștigător al WRRC), Campionatul Mondial de Raliuri (de 8 ori câștigător al WRC) și Campionatul Mondial de Autoturisme (Touring Car).


Citroën este prezent în China din 1984, aceasta reprezentând în momentul de față una dintre piețele principale ale mărcii, în special datorită joint-venture-ului dintre Corporația Dongfeng și Grupul Peugeot-Citroën. În 2014, atunci când PSA Peugeot-Citroën întâmpina serioase dificultăți financiare, Corporația Dongfeng Motor a achiziționat o parte din acțiunile Grupului.


2CV


Modelul 2CV a fost la origine un studiu efectuat de Michelin la inceputul anilor 1920 pentru dezvoltarea unei masini “a poporului”.


Studiile de design au inceput in 1936, dar prezentarea si lansarea primului model, programate pentru octombrie 1939, au fost anulate.



Dupa o serie de modificari in designul masinii, 2CV a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris din 1948. Productia a inceput la fabrica Levallois anul urmator, dar a continuat pentru urmatorii 42 de ani, aceasta fiind sistata pe 27 iulie 1990 la fabrica Mangualde din Portugalia!


In lunga sa cariera, “Rata” a inspirat o serie de modele derivate inclusiv Dyane in septembrie 1967 si Méhari, cu caroseria sa originala din plastic, prezentata in mai 1968.


Tot in 1948 constructorul francez ia decizia producerii in serie a Citroen-ului 2CV. Datorita pretului mic de achizitie si a costurilor mici de intretinere automobilul s-a bucurat inca de la inceput de un mare suces comercial.


Productia a debutat in 1949 cu 4 exemplare pe zi ajungandu-se la 400 exemplare pe zi in 1950, clientii trebuind sa astepte intre 2 si 3 ani pana la livrarea automobilului. Incepand cu 1952 Citroen-ul 2CV este comercializat si pe alte piete, prima dintre acestea fiind Olanda. In 1954 capacitatea motorului este marita la 425 cmc puterea dezvoltata ajungand la 12,5 CP iar in 1961 la 14 CP. 

In 1960 este realizat primul facelift concretizat cu retusuri la exterior si interior precum si unele inbunatatiri tehnice. Tot in acelasi an este lansata varianta de caroserie tip utilitara. In luna Decembrie a aceluiasi an este prezentata versiunea Sahara. Aceasta din urma avea in plus un al doilea motor amplasat in compartimentul din spate si dispunea de tractiune integrala. Au fost fabricate numai 694 exemplare. 

Dupa o productie de 2.5 mil exemplare in 1968 este realizat un nou facelift iar puterea motorului a fost marita la 16,5 CP in timp ce viteza maxima era de 100 Km/h. 




Incepand cu anul 1970 sunt oferite doua noi motorizari: unul de 435 cmc – 18 CP (2CV 4) si unul de 602 cmc – 29 CP (2CV 6). In 1979 este operat un nou facelift iar in 1981 sunt introduse franele pe disc pentru puntea din fata si este lansata versiunea de echipare Charleston. Tot in 1981 Citroen-ul 2CV a fost folosit de personajul principal James Bond (actorul Roger Moore) in filmul “For your eyes only”. 

In 1988 productia inceteaza in Franta aceasta continand pana in Iulie 1990 in Portugalia. In afara de tara de origine Franta, Citroen 2CV a mai fost fabricat in tari precum Belgia, Chile, Argentina, Iran si Portugalia. In total au fost fabricate 5.514.196 exemplare (berline si utilitare). 





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
istorie Citroën 2CV, motor Citroën 2CV, pret Citroën 2CV, test drive Citroën 2CV, drive test Citroën 2CV, istorie completa Citroën 2CV, fabrici Citroën 2CV, history of Citroën 2CV, review of Citroën 2CV