rss

Asociatia ProInfrastructura spune ca Directorul General CNAIR Sorin Scarlat TREBUIE CONCEDIAT URGENT

Din momentul plecarii PSD-istului Cuc de la CNAIR aceasta institutie este condusa de Sorin Scarlat care din pacate nu misca nimic!

Asociatia ProInfrastructura spune ca Directorul General CNAIR Sorin Scarlat TREBUIE CONCEDIAT URGENT

După ce în ultimii 10 ani actorii relevanți din transporturi (Comisia Europeană, consultanții de la Jaspers, experți independenți, asociații profesionale, societate civilă) au cerut CNAIR să realizeze investigații de teren serioase pe Autostrada Sibiu-Pitești, Directorul General CNAIR Sorin Scarlat dă cu piciorul bunului simț ingineresc și tuturor vocilor raționale și anunță că va scoate la licitație execuția lucrărilor pe baza "studiilor" din 2008.


Discutăm de cel mai important proiect de infrastructură rutieră din România și în același timp cel mai dificil de construit până în prezent: prima autostradă montană. Sectoarele 1, 4 și 5 (mai ușoare ca dificultate) au fost licitate, doar primul având contract semnat.



Secțiunile 2 și 3 (cele mai dificile, aproape 70 de km prin dealuri înalte și munți) așteaptă în zadar de 10 ani realizarea investigațiilor de teren mai mult decât necesare. Cel mai flagrant exemplu este la tunelul Poiana (1,7 km lungime), la care au fost făcute în 2008 doar două foraje geotehnice, la capetele lui.




Cum ar putea un potențial constructor să estimeze un preț corect al tunelului dacă nu știe practic nimic despre solul străbătut?!


CNAIR a încercat actualizarea studiului de fezabilitate, dar contractul a fost reziliat în 2017 fără să fie făcut nimic pe tronsoanele grele de munte. Ulterior, în 2019, a lansat o licitație doar pentru foraje geotehnice, dar pe bani foarte puțini. Prin urmare, nu s-a prezentat nimeni și procedura a fost anulată.


Probabil sătui de atâtea studii (nefăcute), au considerat că documentația incompletă din 2008 a devenit suficientă cu trecerea timpului și au decis să "simplifice" procedura ca în multe alte proiecte sfârșite tragic, trecând direct la licitația de execuție.


O primă consecință a licitării unui drum fără să știi nimic despre sol: costul estimat exorbitant, fiind cuantificate nenumărate riscuri. Se vehiculează suma de 4,75 miliarde de lei pentru 37 de km de autostradă, adică aproape 130 de milioane de lei (27 milioane euro) pe kilometru.


Ca în multe alte cazuri similare, fie se va câștiga contractul la o sumă imensă acoperitoare, fie, cel mai probabil, vor apărea "pariori" care vor risca cu sume mai mici, dar care se vor bloca când vor da piept cu realitățile din teren, contractul fiind suplimentat ulterior sau direct reziliat.


Cerem Guvernului (când vom avea așa ceva) SĂ DEMITĂ în cel mai scurt timp conducerea ageamie și iresponsabilă a CNAIR și să pună în locul ei profesioniști competenți.









Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
CNAIR Sorin Scarlat 2020, demisie CNAIR Sorin Scarlat, probleme CNAIR Sorin Scarlat pnl, probleme infrastructura CNAIR Sorin Scarlat 2020, orban CNAIR Sorin Scarlat pnl, probleme sosele lucrari CNAIR Sorin Scarlat, pitesti sibiu CNAIR Sorin Scarlat probleme