rss

BMW Seria 5 F10/F11 devine cel mai bun model bavarez SH! Preturi incepand cu 7.000 euro

Vechea generatie de modele de clasa mare BMW Seria 5 a ajuns sa fie extrem de raspndit pe piata auto din Romania.

BMW Seria 5 F10/F11 devine cel mai bun model bavarez SH! Preturi incepand cu 7.000 euro

Din pacate nu vorbim de vanzarea de masini noi pentru ca aceste modele sunt extrem de scumpe la achizitie si puterea de cumparare a romanului este oarecum limitata.




Vorbim de gama second hand (SH) din care romanii au ajuns sa cumpere anual peste 250.000 de exemplare, iar gama BMW Seria 5 F10 a devenit una extrem de uzuala pe piata noastra.


In primul rand vedem ca preturile din Germania pornesc de la 7.000 euro pentru o maisna cu peste 300.000 de km, iar pretul mediu pentru una cu mai putin de 200.000 de km este in jur de 7.900 euro.




Adica acest BMW Seria 5 se vinde acum in Germania cu pret de Dacia Solenza 1.0 SCe de 73 CP fara aer conditionat in echiparea standard.


De vina este si valoarea mica de revanzare a masinii fata de predecesorul sau E60 care parca a reusit sa faca o figura mai buna pe piata ( in multe cazuri un E60 sub 180.000 de km costa mai mult decat un F10 cu aceelasi numar de km?!?!).


CE F10 SAU F11 SH ALEG? SFATURILE AUTOLATEST




Fanii vor alege tot timpul un 520d cu motorizarea de baza de 184 CP sau 190 CP, insa F10 si F11 au fost recunoscute pentru gama lor de top 530xd sau chiar si 550i pe benzina.


Conform statisticilor cea mai buna optiune pentru aceasta masina ramane un 535 xi de 306 CP si cutia ZF8 cu mai putin de 130.000 de km la bord. Pretentiosii vor alege tot timpul un 550 xi de 450 CP si celebra cutie ZF8 in versiunea de 1000 Nm.




Modelul de volum este din pacate gama 520d cu micutul 2.0 N47 care necesita automat la achizitie schimbarea completa a distrubutiei care este recunoscuta ca fiind problematica.


Pentru cei care iubesc natura BMW ofera un 5 ActiveHybrid de 340 CP si consum de 6.1 litri de benzina pentru 100 de km. 


CARE SUNT CELE MAI SLABE MOTORIZARI?


 


Cele mai penibile doua motorizari sunt gasite pe 518d ( doar 150 CP pentru o masina cu o greutate la gol in sarcina de peste 2 tone) si gama 520i cu transmisie manuala care nu se preteaza echiparii pe un Seria 5 indifente de tot ce spun fanii!


Si daca tot ne uitam la costuri incearca sa fugi de 520d si 525d pentru ca au celebrul N47 cu 1 sau 2 turbine, motor care necesita 100% inlocuirea distributiei, pretul sau fiind de peste 1.000 euro cu montaj inclus.




Motoarele mari de trei litri sunt in general mut mai bune si de ce nu mult mai economice! Un 530d de 256 CP cu 1 turbina poate consuma in viata de zi cu zi mult mai putin decat un 502d de 184 CP care trebuie sa mute din loc o caroserie destul de grea!


O solutie care sa-i impace pe toti este un 528 Xi pe benzina care are sub capota un doi litri turbo cu 4 cilindri si care afieaza o putere maxima de 245 CP. Acesta cuplat la excelenta transmisie ZF8 Plus poate consuma in medie doar 6.4 litri de benzina.


Insa aceste modele sunt in realitate vandute cu un pret dublu fata de un 520d banal!


 





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
bmw seria 5 f10, pret bmw seria 5 f10, ancheta second hand bmw seria 5 f10, consum bmw seria 5 f10 m47, probleme bmw seria 5 f10, recall bmw seria 5 f10, interior bmw seria 5 f10, dotari bmw seria 5 f10, zf8 bmw seria 5 f10, zf8 plus active hybrid, review bmw seria 5 f10, test drive autolatest bmw seria 5 f10