rss

Bucurestiul nu are Centura pentru ca MT prin CNAIR condus de PSD a dat bani in Neamt

Capitala Romaniei nu are nici acum Centura Ocolitoare pentru ca sefii de la MT si CNAIR au relocat fondurile spre baronii locali PSD.

Bucurestiul nu are Centura pentru ca MT prin CNAIR condus de PSD a dat bani in Neamt

Cumătrul baronului Ionel Arsene, controversatul afacerist Gheorghe Vlasie, a primit un contract pe „situații de urgență” de peste 253 de milioane de lei, fără licitație, pentru reabilitarea drumului național Bicaz – Poiana Largului.




Așadar, e vorba de aproximativ 54 de milioane euro. Procedura de atribuire a contractului fără licitație și aprobarea bugetului pentru lucrare au fost validate de directorii CNAIR Narcis Neaga, Ionuț Mașala și Cristian Andrei. Culmea, firma lui Vlasie a primit un avans de 28 de milioane de euro pentru lucrare.


Newsweek România a obținut în exclusivitate raportul Corpului de Control al Ministerului Transporturilor, document în care sunt descrise cu lux de amănunte toate neregulile girate de angajații CNAIR, sub conducerea lui Narcis Neag, pentru bunăstarea cumătrului lui Arsene. Mai mult, inspectorii trimiși în control susțin că nu se justifică atribuirea contractului pe „situații de urgență” pentru că situația dezastruoasă a drumului era conuscută cu mult timp înainte.


Pesediștii Răzvan Cuc, în calitate de ministru al Transporturilor, și baronul PSD Ionel Arsene, președinte al Consiliului Județean Neamț, au supravegheat îndeaproape executarea lucrărilor executate de firma lui Vlasie.


Contract pentru cumătrul lui Arsene



Conform Raportului de Control al Ministerului Transporturilor, la dosarul de achiziție s-au găsit mai multe documente care au stat la baza atribuirii contractului pe situații de urgență. Printre acestea se află o hotărâre a Consiliului de Administrație al CNAIR din aprilie 2019 prin care s-a aprobat demararea procedurii de achiziție publică.


Însă CA a omis să specifice tipul de procedură care trebuia urmat pentru această achiziție. Un alt document este o notă justificativă a Direcției Regionale Iași prin care s-a stabilit valoarea lucrărilor la suma de 257.534.659 lei, fără TVA. Restul documentelor au fost: o fișă de achiziție, caietul de sarcini și un referat de necesitate.


Pe 9 aprilie 2019, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, a trimis invitații de participare la patru firme pentru a depune oferte pentru reabilitarea drumului național Bicaz – Poiana Largului: Aqua Parc, Mavgo Holding, Danlin XXL și Stef Edil SRL.


Primele trei firme au decis să se asocieze și să depună o ofertă comună. Astfel, Reprezentanții Regionalei de Drumuri Iași au negociat contractul la sânge cu reprezentanții celor trei firme. La final, plini de sudoare, oficialii ieșeni au anunțat victorioși că au atribuit contractul pentru suma de 253,892 milioane de lei, ceea ce înseamnă o economie de doar 3.642.211 lei. Din documente rezultă că șefii CNAIR au aprobat plata în avans a unul sume de peste 135 milioane de lei.



În cadrul acestei asocieri, Aqua Parc a preluat 85% din lucrare, Mavgo Holding a primit 5% și Danlin XXL 10%.


Conform documentelor de la Registrul Comerțului, firma Aqua Parc este patronată direct de cumătrul lui Arsene, Gheorghe Vlasie, și administrată de Roxana Alexe.


Firma lui Vlasie este abonată la contractele instituțiilor publice din județul Neamț. Despre celelalte două firme patronate de Dumitru Florin Pavel, respectiv Dan Amurăriței, presa locală a menționat că acestea fac parte dintr-un grup de firme agreat la nivel județean tot de baronul Arsene.


Sursa Newsweek AICI!


Sursa AICI!





Autor: AL
Sursa: Autolatest & Newsweek

Bucurestiul, Centura, prin, CNAIR, condus, bani, Neamt