rss

Cand trebuie inlocuite anvelopele automobilelor? Sfaturile specialistior AutoSoft

Specialistii de la AutoSoft ne prezinta principalele motive pentru care avem nevoie de inlocuire a anvelopelor auto.

Cand trebuie inlocuite anvelopele automobilelor? Sfaturile specialistior AutoSoft

Anvelopele verificate regulat dureaza mai mult-AutoSoft



Este o idee buna sa verificati anvelopele saptamanal pentru adancimea benzii de rulare si conditia ei, presiunea, deteriorari ale flancurilor, precum si orice semne de uzura neregulate.


Daca exista dubii, solicitati sfatul unui expert in anvelope, care va fi capabil sa va spuna daca anvelopa este potrivita pentru utilizare ulterioara.



Principalele motive pentru a va inlocui anvelopele


Am enumerat sase motive majore, mai jos, referitor la cand ar trebui sa luati serios in considerare schimbarea anvelopelor dumneavoastra. In anumite situatii, o anvelopa poate fi reparata.


Repararea anvelopelor trebuie sa fie precedata de o examinare atenta a tuturor componentelor anvelopei, in interior si in exterior, de catre un specialist instruit. Indepartarea anvelopei de pe roata este esentiala, deoarece deteriorarile interne nu sunt vizibile cand anvelopa este montata.


1. Daca prezinta gauri


Anvelopele moderne sunt foarte robuste si pot face fata celor mai multe situatii. Gaurirea, totusi, poate surveni in orice moment. Un specialist ar trebui sa verifice anvelopa dupa o intepatura pentru a detecta posibilele defecte ascunse care ar putea face ca anvelopa sa nu mai poata fi reparata.


Procedurile de siguranta atunci cand aveti o intepatura in timpul deplasarii:



  • Intotdeauna luati in considerare siguranta dumneavoastra si a pasagerilor, trageti in afara drumului intr-un loc sigur

  • Ridicati frana de mana

  • Opriti motorul si puneti automobilul  intr-o viteza mica

  • Porniti luminile de avarie

  • Purtati o vesta galbena, de mare vizibilitate

  • Montati un triunghi de avertizare pe marginea drumului, la 100m in spatele masinii



Securitatea dumneavoastra este pe primul loc - intotdeauna! Sfaturi utile pentru a schimba o roata perforata!



  • Purtati o pereche de manusi robuste

  • Aduceti un sac de gunoi in cazul in care anvelopa pe care o demontati este acoperita de noroi!

  • Aduceti o placa rezistenta pentru a va aseza cricul, in cazul in care pamantul este moale - cricul s-ar putea altfel scufunda in pamant.

  • Daca este posibil, ungeti piulitele rotii anvelopei pentru a ajuta la eliminarea lor (vaselina sau chiar si crema de maini ar fi suficiente in caz de urgenta).

  • Dupa inlocuirea rotii, se poate sa nu fie corect umflata, asa ca nu conduceti prea repede

  • Vizitati cel mai apropiat service si umflati anvelopa corespunzator

  • Insurubarea necorespunzatoare poate cauza daune grave discurilor de frana sau sistemului de roti de montaj

  • Folositi o cheie dinamometrica pentru a va asigura ca strangeti piulitele rotii corect cu cuplul potrivit.


Daca nu aveti o cheie dinamometrica sau daca ati insurubat piulitele cu mana, mergeti sa le verifice un specialist cat mai curand posibil. Acest lucru va va asigura de corectitudinea cuplului aplicat.


O insurubare corespunzatoare a piulitelor rotii face ca si desfacerea lor sa fie un proces usor.


2. Cand anvelopele dumneavoastra sunt uzate pana la limita legala de uzura


Este o idee buna sa verificati anvelopele in mod regulat pentru uzura. Dar cum? Iata un mod simplu de a spune daca anvelopele sunt uzate.


O figura pe umarul unei anvelope prezinta amplasarea indicatorilor de uzura situati in fiecare dintre canelurile principale ale benzii de rulare. Acesti indicatori sunt mici zone ridicate la partea de jos a modelului canelurilor benzii de rulare.


In cazul in care suprafata de cauciuc a benzii de rulare este la nivel cu aceste zone ridicate, adancimea benzii de rulare a anvelopei este cel mai probabil foarte aproape de limita legala de 1,6 mm. Sau sub aceasta!


AutoSoft recomanda insistent sa luati in considerare schimbarea anvelopelor dumneavoastra inainte ca aceasta limita sa fie atinsa. Ele ar putea sa nu mai furnizeze suficienta securitate si ati putea incalca legea.


Chiar daca restul de adancime al benzii de rulare este mai mare de 1,6 mm, trebuie sa se adapteze viteza si stilul de conducere la conditiile externe, in special pe drumuri ude.
Anvelopele Michelin Cold Weather (iarna) au un "fulg de zapada", pentru a arata localizarea indicatorilor de uzura suplimentari. Acestia au 4 mm inaltime. Pentru o aderenta optima pe zapada, atat pentru franare, cat si pentru tractiune, inlocuiti anvelopele Cold Weather odata ce acestea sunt uzate pana la nivelul de "zapada" al indicatorilor de uzura.



3. Daca anvelopa prezinta semne de imbatranire


Anvelopele nu au nicio valabilitate previzibila. Acest aspect nu tine de data fabricatiei. Anvelopele imbatranesc chiar si atunci cand nu sunt folosite. Sau doar atunci cand sunt utilizate ocazional. Exista multe efecte care vor afecta durata de viata a anvelopei, cum ar fi temperatura, intretinerea, conditiile de depozitare si utilizare, sarcina, viteza, presiune, precum si stilul de condus. Acestea vor avea un mare efect asupra duratei de viata la care va puteti astepta de la anvelopele dumneavoastra.


Fiti tot timpul atent la anvelopele dumneavoastra


Din aceste motive, Michelin recomanda ca toti conducatorii auto sa acorde o atentie regulata aspectului exterior al anvelopelor, la semnele clare de imbatranire sau la uzura. Acest lucru poate include ruperea cauciucului benzii de rulare exterioare, umarului si a talonului, plus deformare, etc.


Imbatranirea excesiva a anvelopelor poate duce la pierderea aderentei. AutoSoft, de asemenea, recomanda ca toate anvelopele, inclusiv cele de schimb, sa fie inspectate in mod regulat de catre un specialist in anvelope.


Ei va pot comunica daca veti putea folosi in continuare aceste anvelope.


Cat de vechi este prea vechi? Testul de 5 ani


Dupa cinci ani de folosire sau mai mult, anvelopele trebuie sa fie bine inspectate cel putin o data pe an. Daca este necesar, urmati recomandarile producatorului auto in ceea ce priveste inlocuirea anvelopelor de prima echipare.


Ca masura de precautie, in cazul in care anvelopele nu au fost inlocuite in decurs de 10 ani de la data lor de fabricatie (a se vedea cum sa cititi lateralele unei anvelope), AutoSoft recomanda inlocuirea lor cu anvelope noi. Chiar daca acestea par sa fie bune pentru utilizare si nu s-au uzat pana la indicatorul de uzura al benzii de rulare.





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
sfaturi AutoSoft, cand schimb anvelopele?, sfaturi inlocuire anvelope, schim anvelope in x, probleme schimbare anvelope, pret inlocuire anvelope, garantie schimbat anvelope, unitati service AutoSoft, garantia AutoSoft, autolatest recomanda AutoSoft