rss

Ce masini poti sa-ti cumpari cu o cutie automata clasica sub 25.000 euro? Probleme Dublu Ambreiaj vs Convertizor

In ultimii 10 ani in Europa majoritatea constructorilor au inceput sa vanda exclusiv masini cu transmisii secventiale.

Ce masini poti sa-ti cumpari cu o cutie automata clasica sub 25.000 euro? Probleme Dublu Ambreiaj vs Convertizor

Marea problema este ca sunt milioane de masini care aparent AU O CUTIE AUTOMATA insa care in realitate NU AU O CUTIE AUTOMATA pentru ca au de fapt o cutie secventiala.


Pentru a intelege de fapt ce inseamna o cutie automata trebuie arata faptul ca romanii NU STIU care este difernete si sunt foarte usor de FRAIERIT in showroom de catre un vanzator complet inutil pentru ca acesta vine pretul de achizitie, nu masina propriu-zisa.




CE ESTE O CUTIE AUTOMATA?


DE CE O RECOMANDAM?


La aceasta intrbare se raspunde simplu, respectiv masina care are o cutie cu CONVERTIZOR DE CUPLU, adica o masina care are o transmisie clasica care face schimbul vitezelor prin interemiul acestui convertizor pe baza de ulei special.


In mod normal o cutie automata cu convertizor are schimbari ale treptelor fara sa-ti dai seama, insa aceasta de obicei are o viteza a schimbarii rapoartelor usor mai lenta.



In viata de zi cu zi aceasta LENTOARE este una PUR TEORETICA pentru ca in 99.9% din cazuri o masina cu aceasta transmisie merge pe sosea la viteze legale. Daca vrei o masina de curse poti oricand sa-ti cumperi o cutie specializata dedicata sporturilor cu motor.


DE CE CUTIILE CU DUBLU AMBREIAJ SAU SECVENTIALE NU SUNT AUTOMATE!


La aceasta chestiune cu siguranta romanii vor spune ca trebuie sa consideram aceste transmisii drept automate, insa in realitate nu sunt decat niste transmisii la baza MANUALE care au doua ambreiaje cu comanda electronica.


Nu vorbim de o transmisie robotizata ( Dacia Logan Easy R) care este 100% MANUALA insa cu 1 ambreiaj uscat si manevrat de un piston electro-hidraulic, ci de transmisia DSG de la VW care este o cutie secventiala.



Aceasta are doua ambreiaje capsulate si un sistem de schimbare al treptelor ( Mecatronic) care faciliteaza un parcurs in modul AUTO. Aceasta cutie are cele mai rapide schimbari de trepte, insa fiabilitate sa este DISCUTABILA.


De partea cealalta o cutie automata cu convertizor NU ARE NICI UN AMBREIAJ, adica este o CUTIE AUTOMATA!


PROBLEME CUTII SEVENTIALE SI COSTURI REPARATII


In primul rand vorbim de un sistem cu dublu ambreiaj care este un compromis realizat de catre fabricanti pentru a nu monta o cutie cu convertizor pe masinile vandute in Europa.


Pentru ca sunt transmisii MULT MAI SLABE LA CAPITOLUL FIABILITATE VW si Audi ofera inca cutii clasice in SUA in timp ce pe masinile din Europa doar cutii secventiale fie ca se numeste DSG sau S TRONIC.




Aici doar cine are bani poate sa-si cumpere un Audi cu transmisie ZF8 clasica, adica peste 350 CP si pret de peste 60.000 euro! Sub aceste performante primesti doar banalele DSG si S TRONIC.


Pretul reparatiei unei transmsiii DSG este de 2.000 euro ( un service autorizat RAR!) si peste 4.000 euro pentru o cutie cu dublu ambreiaj S TRONIC de la Audi.


Aceasta problema a reparatiei survine la o transmisie secventiala undeva la 150.000 de km indiferent de stilul de rulare, iar reparatia unei transmisii autoamte clasice cu convertizor este de peste 300.000 de km.


Si aici de cele mai multe ori este convertizorul care are un pret  de 1.000 euro intr-un service autorizat RAR.




CARE SUNT MASINILE IEFTINE CU TRANSMISII AUTOMATE CLASICE


Aici amintim intreaga gama PSA ( Peugeot-Citroen ) care utilizeaza transmisia clasica Aisin in verisunile AT6 si AT8. Fanii citadinelor pot sa achizitioneze si un model Picanto cu vechea cutie AT4 extrem de fiabila.


Gama KIA Sportage, Sorento si Stinger care au noua cutie automata cu 8 trepte garantata 7 ani sau 150.000 de km.


Intreag gama Mazda care foloseste transmisii clasice cu 6 trepte construite chiar de catre Mazda in Japonia.


Hyundai Tucson in versiunea de top 2.0 CRDI cu 8 trepte.


Gama Suzuki SX4 si Vitara care au transmisii automate clasice cu 6 trepte.


REPARATII CUTII AUTOMATE BUCURESTI AICI!






Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
cutie automata vs secventiala, pret reparatie cutie dsg vw, probleme dsg skoda, reparatie mecatronic dsg, reparatie zf8 audi, pret discuri ambreiaj dsg, pret discuri ambreiaj 7dct, kia at8, cutie convertizor