rss

Citeste intreaga istorie a marcii de automobile KIA Motors

KIA Motors a devenit una dintre cele mai cunoscute marci auto din lume, acestia construind milioane de masini.

Citeste intreaga istorie a marcii de automobile KIA Motors

Numele producătorului de automobile coreean are la bază scrierea chinezească, care în coreeană poartă numele de Hanja. Ki înseamnă a evoluareprezentând Asia.



În 1944 este creată Kyongseong Precision Industry; întreprinderea începe în 1952 să producă motociclete, între timp sub noul nume KIA Industry Company. Abia la zece ani după construcţia unei motociclete şi a unui minicamion cu trei roţi, KIA se dedică pentru prima dată producţiei de camioane: astfel, s-a născut industria de automobile coreeană.




În 1947, KIA aduce pe piaţă camionul cu patru roţi TITAN, care şi în prezent este atât de răspândit în Coreea încât denumirea se utilizează acolo ca sinonim pentru camion. Deja doi ani mai târziu, KIA este cotată la bursă, în acelaşi timp fiind prezentat publicului primul motor cu benzină de 2 litri realizat în propria ţară.


În 1975, cu KIA Brisa intră în producţia de serie primul autoturism construit în Coreea. Versiunea Pickup devine primul automobil coreean exportat. În anul următor întreprinderea îşi înghite concurentul, pe Asia Motors.



Primul motor Diesel coreean este dezvoltat de KIA în anul 1976. Trei ani mai târziu se construiesc sub licenţă PEUGEOT 604 şi Fiat 132. Pe lângă acestea, în colaborare cu Mazda şi Ford, se dezvoltă KIA Pride, care din 1987 iese de pe bandă şi se vinde în peste două milioane de exemplare, un best-seller veritabil.



În 1990, concernul îşi schimbă numele în KIA Motors Corporation şi tot în acelaşi an se inaugurează o locaţie de producţie ultramodernă în Hwasung.


Câteva luni mai târziu KIA se extinde spre America şi înfiinţează KIA Motors America. În 1993 intră în producţie KIA Sportage, în acelaşi timp demarând desfacerea în Germania.


În 1995 are loc înfiinţarea KIA Motors Europe. În 1998 începe un capitol întunecat în istoria concernului coreean de automobile, căci în timpul crizei financiare asiatice KIA ajunge în stare de faliment. La puţin timp după aceea este preluată de Hyundai Business Group, din care în anul 2000 se desprinde Hyundai Automotive Group.




Totuşi, în 1999 întreprinderea îşi revine şi îşi achită datoriile. În acest timp apare KIA Carnival pe piaţa germană, iar după un an debutează modelele Rio şi Carens. Concernul coreean pune în continuare accentul pe modernizare: în 2001 se extinde paleta de modele cu KIA Magentis şi prezintă ulterior pe lângă Sorento, un Sports Utility Vehicle ( SUV), cu KIA Opirus chiar o limuzină de lux. Între timp întreprinderea se dezvoltă, KIA impunându-se drept marca de automobile cu cea mai rapidă creştere în Europa.



În 2004 se importă în Germania automobilele de clasă mică KIA Picanto, care se bucură rapid de o mare popularitate, precum şi compactul KIA Cerato. Împreună cu concernul-frate Hyundai, cota de piaţă în Germania poate fi sporită în acest an la 2,44 procente, Coreea ocupând în această ţară locul al treilea, în urma Japoniei şi a Franţei. În ianuarie 2005 apare noul Sportage, în Detroit este prezentat noul KIA Rio cu hayon clasic, iar la Geneva varianta cu hayon abrupt.



În prezent KIA dispune în întreaga lume de peste şapte centre de cercetare şi dezvoltare ultramoderne, iar în 2003 s-a inaugurat la Rüsselheim cel mai nou centru, în care se vor dezvolta vehicule special pentru piaţa europeană. Cu o capacitate anuală de 1,25 milioane de unităţi, o mare parte a vehiculelor KIA se produce totuşi în continuare în Coreea de Sud, adică în Hwasung, Sohari şi Gwangju.









Autor: AL
Sursa: Autolatest

Tags:
istoria kia, kia motors histpry, Kyungsung Precision Industry kia, factorys Kyungsung Precision Industry, kia The Samchully, kia Brisa, kia Bongo diesel, kia elan