rss

Citroen prezinta Metropolis 2011- Urmasul lui C6

Citroen va prezenta in fata publicului european prezent la Salonul Auto de la Geneva Metropolis, un concept car sculptural.

Citroen prezinta Metropolis 2011- Urmasul lui C6
Metropolis este o limuzina atragatoare, cu design armonios, care reflecta maretia, avant-gardism-ul si vitalitatea tuturor megalopolisurilor, precum si farmecul lor magnetic de necontestat.

Pentru a veni in intampinarea nevoilor de pe piata din China, acest concept a fost dezvoltat in proportie de 100% de catre centrul international de design Citroen localizat la Shanghai din 2008.

Citroen Metropolis a fost expus in cadrul Expo 2010, ce a avut loc la Shanghai din mai pana in octombrie 2010, timp in care conceptul a fost vazut de cei peste 10 milioane de vizitatori ai pavilionului francez cel mai vizitat pavilion din cadrul evenimentului.

Metropolis este o creatie cu adevarat artistica, ce rearanjeaza conceptele de lux si atractie in lumea Creative Technologie.

Istoria Citroen este bogata in vehicule de clasa superioara care si-au lasat amprenta asupra progresului lumii auto din ultimii 90 de ani. Vizitatorii Salonului Auto de la Geneva vor fi regalati cu „o adevarata opera de arta automobilistica”, rezultatul celor mai inalte standarde tehnologice si creative, evidentiate prin suspensia Hydractive si trenul de rulare plug-in hibrid.

Metropolis, ultima tendinta

Prin statura sa impunatoare (5,30 m x 2 m x 1,40 m), Metropolis reprezinta concretizarea unei viziuni asupra luxului creativ si sofisticat, relfectand in acelasi timp ambitiile si dimensiunea tarii pe care o omagiaza.

Caroseria atletica si spectaculoasa este acoperita de o nuanta subtila „Pearl Silk” a carei intensitate se schimba in functie de lumina, dezvaluind detaliile curbate si pe cele ascutite.

Limbajul stilistic al lui Metropolis imbina suprafete netede, linii exacte si curbe senzuale, impreuna cu detalii speciale precum aripa fata cu forma foarte atragatoare, ce pune accentul pe silueta puternica, de forma conica a vehiculului.

Detaliile cromate din partea de sus a caroseriei, ce se extind pana in spatele conceptului, au rolul de a lungi cabina si de a spori intimitatea pasagerilor din spate.

Partea frontala a lui Metropolis exprima clar puterea ce se ascunde in spatele grilei cu forma asemanatoare unui zmeu. Farurile au un aspect ce impune respect si intregesc aerul de autoritate inspirat de acest vehicul.

In partea din spate, Metropolis balanseaza perfect latimea si stabilitatea, rezultatul fiind o forma sigura si aerodinamica. Liniile armonioase sunt accentuate de luneta concava si forma portbagajului, ce incorporeaza un spoiler activ.

Designul interior este inspirat de fani si de instrumentele muzicale chinezesti cu corzi. In China, acestea sunt atributele unei persoane rafinate si cultivate. Cabina este compusa din straturi etajate, creand o ambianta in care luxul este exprimat intr-o abordare noua, orientala. La bordul conceptului, luxul este foarte expresiv.


Metropolis 2011

Metropolis reuseste sa mentina in balanta responsabilitatea urbana si senzatiile aparte la volan cu trenul de rulare hibrid plug-in. Pentru un comportament exemplar pe sosea, conceptul este dotat si cu suspensie Hydractive – un concept Citroen ce intruneste toate asteptarile in ceea ce priveste confortul la bord, atat in lume, cat mai ales in China. Sistemul mentine o garda la sol constanta pentru aerodinamica imbunatatita si, prin urmare, emisii de CO2 mai scazute.

Datorita trenului sau de rulare hibrid plug-in, Metropolis poate functiona in mai multe moduri:

- complet electric: la pornire, in mediu urban, la viteze scazute si in timpul decelerarii, datorita unui motor electric ce dezvolta continuu 55 CP (40 kW) si avand un varf de 95 CP (70 kW).
- cu combustie interna: la viteze constnante, pe drumuri si autostrazi, cand motorul V6 de 2 litri pe benzina, ce dezvolta 272 CP (200 kW) si cuplu maxim de 375 Nm), atinge eficienta maxima.
- cu cele doua motoare combinate:
- in timpul accelerarii, pentru mai multa putere (functia „overboost”), masina dezvoltad o putere maxima de 460 CP (345 kW) si cuplu de 430 Nm.
- in modul cu tractiune integrala pentru aderenta sporita.

Acest tren de rulare combina placerea de a conduce – data de performantele impresionante – cu respectul pentru mediul inconjurator, oferind emisii foarte reduse de gaze toxice. Metropolis consuma doar 2.6 litri/100 km si emite 70 g/km of CO2, de 5 ori mai putin decat un tren de rulare conventional cu performante echivalente (4-litri V8).

S-a ajuns la aceste performante prin:
- optimizarea motorului pe benzina
- o cutie de viteze electronica cu dublu-ambreiaj si 7 rapoarte
- hibridizare
- trenul de rulare hibrid, ce foloseste strategii ce au ca scop reducerea continua a emisiilor de CO2




Autor: AL
Sursa: Autolatest

Citroen, prezinta, Metropolis, 2011-, Urmasul,