rss

CNAIR se pare ca nu termina nici in 2018 lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva

Conform celor de la Pro Infrastructura nici macar in 2018 nu vom merge pe autostrada de la Deva la Arad!

CNAIR se pare ca nu termina nici in 2018 lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva

După ce în anul 2017 fostul ministru Răzvan Cuc și șefii CNAIR au dezinformat, mințit și promis în repetate rânduri că lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva va fi inaugurat până la finalul anului trecut, incompetența și fuga de răspundere a responsabililor din CNAIR ar putea împiedica finalizarea acestui proiect chiar și în anul 2018!




Pentru deschiderea circulației pe cei 21,141 km ai tronsonului, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să includă nodul rutier Holdea în contractul cu antreprenorul general (Comsa), acest nod fiind necesar pentru conectarea autostrăzii la Drumul Național 68A. De mai bine de un an de zile (de când CNAIR a aprobat aceste lucrări suplimentare), decidenții din vârful companiei s-au blocat. Motivul invocat de ei: legislația în materie de achiziții publice.



Această legislație, împreună cu Instrucțiunea 1/2016 a celor de la ANAP (Agenția Națională pentru Achiziții Publice), prevede 3 soluții. Prima: lucrările suplimentare sunt considerate ca fiind o modificare nesubstanțială în sensul legii, operându-se asupra contractului un act adițional care să le includă. A doua: lucrările suplimentare sunt considerate modificare substanțială în sensul legii, CNAIR urmând să deruleze o procedură de negociere cu actualul constructor fără publicarea unui anunț. A treia: lucrările suplimentare sunt considerate modificare substanțială în sensul legii, CNAIR urmând să lanseze o nouă licitație publică pentru finalizarea acestora.


Din analiza noastră, dacă directorii CNAIR ar fi competenți și bine intenționați, ar trebui să apeleze în mod justificat și perfect legal la prima soluție, cea mai benefică pentru proiect și pentru șoferii care își doresc să circule cât mai repede pe această autostradă.




Ce au făcut însă șefii CNAIR? Au ales a patra "soluție": fuga de răspundere, ne-asumarea unei decizii, tergiversarea acestei probleme timp de peste un an de zile (!) în așteptarea, probabil, a unei alte conduceri care să își asume deblocarea situației cu inteligență și pricepere.


Facem din nou un apel public către directorii CNAIR să semneze de urgență actul adițional pentru includerea nodului Holdea în contractul existent. În caz contrar, 2018 va consemna un nou muzeu de autostradă lung de 21 de km, așa cum avem acum pe A3 între Gilău și Nădășelu: un segment finalizat pe care nu putem circula.







Autor: AL
Sursa: Autolatest & Pro Infrastrcutura

Tags:
autostrada deva arad 2018, probleme cnair deva arad, lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, probleme nodul rutier Holdea, cnair 2018 nodul rutier Holdea, termen finalizare nodul rutier Holdea