rss

Comportamentul celorlalti participanti la trafic considerat de soferi drept un risc principal in timpul condusului pe timp de vara

Sondaj Nokian Tyres ne arata ca vara se intampla cele mai grave accidente rutiere in Romania.

Comportamentul celorlalti participanti la trafic considerat de soferi drept un risc principal in timpul condusului pe timp de vara

Peste jumătate dintre șoferii europeni consideră că principalul risc asociat cu experiența decondus în timpul verii este comportamentul celorlalți participanți la trafic.


Acest rezultatevidențiat în urma celui mai recent sondaj legat de anvelopele de vară Nokian Tyres arată căfactorul uman încă joacă un rol cheie în operarea vehiculului. Același lucru este valabil și înceea ce privește responsabilitatea utilizării anvelopelor potrivite în anotimpuri diferite.



Potrivit sondajului realizat de Nokian Tyres 1 , cele mai ridicate riscuri care pot apărea pe șosele întimpul verii sunt cauzate de comportamentul șoferilor, de viteza excesivă și de utilizarea telefonului întimpul condusului. Cehii, polonezii și italienii au cea mai mică încredere în ceilalți șoferi.


Pericolul cauzat de viteza excesivă a fost subliniat în special de polonezi și cehi.


Pe de altă parte,talienii consideră că utilizarea unui telefon sau a altor gadgeturi în timpul condusului este cea maipericuloasă. Este interesant de menționat că riscurile asociate deplasării cu mașina prezintă cea maimare preocupare pentru respondenții cu vârsta de peste 51 de ani. În acest grup de șoferi,majoritatea acordă atenție comportamentului altor șoferi și condițiilor rutiere.


Aceasta se poate datorafaptului că șoferii mai în vârstă conștientizează că au nevoie de mai mult timp pentru a reacționa,precum și vechimii mai mari a vehiculelor.


„Cercetările noastre arată că un procent scăzut al șoferilor acordă atenție uzurii anvelopelor.Anvelopele sunt singurele puncte de contact ale mașinii cu șoseaua, iar starea lor este esențialăatunci când vine vorba despre siguranța în trafic.




De exemplu, în cazul anvelopelor cu o adâncime abenzii de rulare de 2 mm, distanța de frânare poate fi de până la 12 metri lungime la o viteză de 80km/h pe un drum umed, comparativ cu un set de anvelope noi (potrivit Revistei Auto  TekniikanMaailma16/2016), spune Martin Dražík, Product Director, Nokian Tyres Europa.


„În același timp,este interesant de reținut că respondenții din toate țările implicate au subliniat caracteristici desiguranță precum aderența anvelopelor pe drumuri umede și uscate, stabilitatea anvelopelor șisiguranța în situații extreme, toate acestea fiind caracteristicile principale cărora oamenii le acordămultă atenție atunci când achiziționează anvelope noi.", continuă acesta.






Autor: AL
Sursa: Autolatest

Comportamentul, celorlalti, participanti, trafic, considerat, soferi, drept, risc, principal, timpul, condusului, timp, vara