rss

Dacia Duster de 850 CP este pregatita pentru cursa de la Pikes Peak 2011-Date tehnice motor Nissan VR 38 DETT

Dacia a decis sa ia cu asalt cea mai celebra, cea mai dificila si cea mai cunoscuta cursa de coasta din lume: Pikes Peak International Hill Climb, care se va desfasura pe 26 iunie la Colorado in Statele Unite.

Dacia Duster de 850 CP este pregatita pentru cursa de la Pikes Peak 2011-Date tehnice motor Nissan VR 38 DETT
Dacia va participa la aceasta cursa cu Dacia Duster „No Limit”, un model unicat de 850 CP si pilotat de Jean-Philippe Dayraut, triplu invingator la Trofeul Andros.

Obiectivul e simplu si ambitios: lupta pentru victorie.

DACIA : SUCCES, INDRAZNEALA, ENTUZIASM

in crestere constanta in ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un nume important pe piata auto. Cu vehicule bine concepute, foarte spatioase, Dacia ofera un raport imbatabil pret/prestatii fara a face concesii in ceea ce priveste fiabilitatea.

Dacia este astazi un adevarat succes.
Lansat in aprilie 2010, al saselea vehicul al marcii, masina de teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (pâna in prezent, la nivel mondial, s-au inmatriculat aproape 127.000 Dacia Duster).

Este vehiculul cu care marca se lanseaza in competitii sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obtinut doua titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a obtinut locurile 2 si 3 in 2011)… si, in curând, la „Pikes Peak International Hill Climb”.
Un entuziasm sportiv la inaltimea unei marci indraznete si ambitioase.

DACIA DUSTER „NO LIMIT”: UN VEHICUL FOARTE SPECIAL

Dacia Duster „No Limit” este un vehicul de exceptie cu performante extraordinare. Este adaptat de catre echipele de la Tork Engineering (conceptie, fabricatie, montaj, dezvoltare) si de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport Technologies, care ofera expertiza unica in ceea ce priveste competitiile auto pe toata durata proiectului si care furnizeaza anumite piese.

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului tehnic din categoria „Unlimited” unde concureaza vehiculul: fara limitari de putere sau de cilindree, fara constrângeri tehnice pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica masinii.

Sub caroseria din fibra de sticla, Dacia Duster „No Limit” ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard. Acestea sunt:

- Un motor foarte puternic, de 850 CP:
Pregatit de catre Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR 38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No Limit” este conceput pentru a maximiza performantele vehiculului in ciuda altitudinii la care urmeaza sa se desfasoare proba (altitudinea de pornire:

2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

- O cutie de viteze specifica:

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secventiala Sadev cu 6 viteze, dezvoltata special pentru a putea sa foloseasca la maxim puterea motorului permitând schimbari de viteza precise si rapide.

- O aerodinamica foarte avansata:

Solutiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit” nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs. Prezinta particularitati care au fost validate in tunelul aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevarat impresionante.

JEAN-PHILIPPE DAYRAUT: PILOTUL CARE VISA

Jean-Philippe Dayraut visa de multa vreme sa participe la competitia de la Pikes Peak cu un vehicul exceptional. El i-a convins pe cei de la Dacia si pe echipele Renault Sport Technologies sa se lanseze impreuna in aceasta aventura extraordinara.

Cursa de coasta de la Pikes Peak este o proba unde motricitatea este foarte importanta si unde aderenta variaza in functie de portiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt si 50% din tronsoane neasfaltate.

Doar pilotii profesionisti cu experienta pe circuit si pe gheata pot avea pretentia sa câstige cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care detine 6 titluri de Campion al Frantei in circuit (monopost si Super Touring), as pe gheata, triplu câstigator si detinator al titlului Trofeul Andros, este un pilot stapân pe situatie.

„Pentru un pilot, sa imblânzeasca un monstru pe drumuri de munte, asfaltate sau nu, la o viteza de 200 km/h… ei bine, e ceva care nu i se poate intâmpla decât daca e la Pikes Peak. Nu cunosc alte curse la care sa poata lua startul o masina cu un astfel de motor.”

Jean-Philippe Dayraut
CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO LIMIT”

SASIU
De tip tubular din otel 25CD4S
Suspensii cu dublu triunghi
Amortizor OHLINS TT 40 MK2

MOTOR
Baza motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR
6 cilindri in V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru
Alezaj x Cursa = 95.5 x 88.4 mm
Putere maxima: 850 CP la 7000 rot./min
Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min

TRANSMISII
Cutia de viteze secventiala SADEV cu 6 viteze
Puntea fata SADEV

SISTEM DE FRÂNARE
Frâna fata (diametru in mm - tip) 355 – otel galvanizat
Frâna spate (diametru in mm - tip) 330 – otel galvanizat

ROTI
9’’x18’’ aliaj de aluminiu forjat
Pneuri Pirelli 24/65 -18

DIMENSIUNI / MASA
Lungime: 4 450 mm
Latime: 1 900 mm
Ecartament fata/ spate: 1 690 mm
Ampatament: 2 500 mm
Masa: 950 kg
Rezervor de carburant : 80 l





Autor: AL
Sursa: Autolatest

Dacia, Duster, este, pregatita, cursa, Pikes, Peak, 2011-Date, tehnice, motor, Nissan, DETT,